Miksi suomalaiset köyhtyvät? Täällä ajetaan vanhoilla autoilla eikä syödä ulkona?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
r0s
Mä en esimerkiksi tajua noita meidän nuorempia työntekijöitä.

Joka helvetin päivä lounaalle.

Mä kävin kaksi viikkoa ja sit alkoi tän paikkakunnan lounaspöperöt tökkiä. Nykyään käyn noin kerran kahdessa viikossa ja muutoin joko teen itse tai lämmitän eilistä päivällistä.
 
Työläinen
Oma työpaikka on niin syrjässä, että ei edes ole mitään lounaspaikkoja lähellä. Enkä voi poistua työpaikalta kesken työvuoron. Eikä kyllä olisikaan varaa käydä lounaspaikassa joka päivä. Tulee huomattavasti halvemmaksi ottaa eväät kotoa.
 
vierailija
Oma työpaikka on niin syrjässä, että ei edes ole mitään lounaspaikkoja lähellä. Enkä voi poistua työpaikalta kesken työvuoron. Eikä kyllä olisikaan varaa käydä lounaspaikassa joka päivä. Tulee huomattavasti halvemmaksi ottaa eväät kotoa.
Mulla olis kyllä ollut "edullinen" lounas tarjolla aina, mut kun sisällästä ei juuri tietoa ole, en koskaan sitä syönyt. Eväänä olikin sitten kunnollisia lihapullia:)
 
vierailija
Näin on.
Ei huonoa kannata syödä vaikka ilmaiseksi saisi.
"EUn Elintarviketietoasetus (2011) edellyttää ehkäpä keskeisimpänä periaatteena, että kaikki valmistusaineet tulee poikkeuksetta ilmoittaa elintarvikkeiden pakkausmerkinnöissä. Yhdestäkään margariini- tai kasvirasvalevitepakkauksesta ei tällaista lainsäädännön edellyttämää merkintää vaihtoesteröidyistä rasvoista löydy. Kuluttajalla tulee olla kuitenkin täysi oikeus ja mahdollisuus tietää valintojensa pohjaksi, mitä kukin rasvavalmiste sisältää. Oletin kaikkien olevan tästä yhtä mieltä. Esimerkiksi Elintarviketurvallisuusvirasto Evira on kysyttyäni kuitenkin eri mieltä perustelematta kantaansa. Niinpä olen tiedustellut asiaa seuraavasta virkaportaasta, maa- ja metsätalousministeriöstä 17.06. En ole saanut vastausta. Olen kysynyt asiaa uudelleen kirjatussa kirjeessä 08.09. En ole saanut vastausta. Olen koettanut kiinnittää asiaan huomiota myös Kehittyvä Elintarvike-lehdessä (2015a, 2015 b). Toivoisinkin mahdollisimman paljon näkemyksiä ja kannanottoja tähän mielestäni tärkeään ongelmaan."
 
Aqela
Ei huonoa kannata syödä vaikka ilmaiseksi saisi.
"EUn Elintarviketietoasetus (2011) edellyttää ehkäpä keskeisimpänä periaatteena, että kaikki valmistusaineet tulee poikkeuksetta ilmoittaa elintarvikkeiden pakkausmerkinnöissä. Yhdestäkään margariini- tai kasvirasvalevitepakkauksesta ei tällaista lainsäädännön edellyttämää merkintää vaihtoesteröidyistä rasvoista löydy. Kuluttajalla tulee olla kuitenkin täysi oikeus ja mahdollisuus tietää valintojensa pohjaksi, mitä kukin rasvavalmiste sisältää. Oletin kaikkien olevan tästä yhtä mieltä. Esimerkiksi Elintarviketurvallisuusvirasto Evira on kysyttyäni kuitenkin eri mieltä perustelematta kantaansa. Niinpä olen tiedustellut asiaa seuraavasta virkaportaasta, maa- ja metsätalousministeriöstä 17.06. En ole saanut vastausta. Olen kysynyt asiaa uudelleen kirjatussa kirjeessä 08.09. En ole saanut vastausta. Olen koettanut kiinnittää asiaan huomiota myös Kehittyvä Elintarvike-lehdessä (2015a, 2015 b). Toivoisinkin mahdollisimman paljon näkemyksiä ja kannanottoja tähän mielestäni tärkeään ongelmaan."
Koulussa syön koska saa ilmaiseksi. Eikä lähellä ole ruokapaikkaa ja mulla ei ole autoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Jep. Teen useimmiten kerralla ruuat kahdeksi tai kolmeksi päiväksi eteenpäin. Kun tiedän, että huomenna tulee kiire, teen tänään kaksi ruokaa tai yhden niin ison satsin, että siitä riittää kahdeksi päivää. Se, että kävisimme porukalla ulkona syömässä veisi ehkä nelinkertaisesti aikaa siihen nähden, mitä se vie aikaa kotona tehtynä.

Lisäksi... käytän mieluiten suomalaisia aineksia ja vielä mielummin lähituotantoa. Ravintolat tilaa lihat sieltä, mistä halvimmalla saa, kuten myös kasvikset. Jotenkaan vaan mua ei lämmitä syödä puolalaista/saksalaista/tanskalaista antibioottikanaa ja hormonirääkättyä lehmää tai sonnia.
Juu, ja jos menet muualle kuin hampurilaispaikkaan/seisovaan pöytään niin annoksen odottaminen kestää 15-20 min, yhdessä thaikkupaikassa enemmänkin.
 
r0s
Niin ja voi tulla kalliiksi.

Sekin!

Noin 9 euroa maksaa lounas täälläpäin. Lisäksi aikaa kuluu pelkkiin matkoihin mennen tullen 7-8 minuuttia, yhteensä siis vartti. Ja kun tunnilta saa laskuttaa 35 euroa niin se on melkis toinen yhdeksän euroa tappiota. (toki palkasta pitäisi poistaa sivukulut) Ja jos auton kuluminen ja bensat lasketaan niin pari euroa voinee heittää lisukkeeksi per keikka niin lopputulos on parikymppiä päivä. Satku viikossa. Nelisensataa kuukaudessa.

Kyl ovat meidän pojat rikkaita kun moisen on varaa. :ROFLMAO:
(tai sit vaan hieman tyhmähköjä)
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
vierailija
Sekin!

Noin 9 euroa maksaa lounas täälläpäin. Lisäksi aikaa kuluu pelkkiin matkoihin mennen tullen 7-8 minuuttia, yhteensä siis vartti. Ja kun tunnilta saa laskuttaa 35 euroa niin se on melkis toinen yhdeksän euroa tappiota. Ja jos auton kuluminen ja bensat lasketaan niin pari euroa voinee heittää lisukkeeksi per keikka niin lopputulos on parikymppiä päivä. Satku viikossa. Nelisensataa kuukaudessa.

Kyl ovat meidän pojat rikkaita kun moisen on varaa. :ROFLMAO:
(tai sit vaan hieman tyhmähköjä)
Pojilla on aina nälkä.
 

Yhteistyössä