Miksi somaleille kelpaa jouluaiheiset avustukset?

  • Viestiketjun aloittaja Näin meillä
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja miää:
Ei niin. Mutta Kristuksen syntymää juhlitaan jouluna. Tottakai se ajankohta olisi voitu aikoinaan miettiä toisinkin, eli Kristuksen syntymäjuhlaa olisi vietetty lähempänä sitä todellista syntymäajankohtaa.. Tähän on kuitenkin joskus päädytty. Mitä sen on väliä? Juhlitaan kuitenkin.

Tiedätkö, mikä merkitys juhannuksella on kristityillä tai kristinuskossa? Onko se kristillinen juhla?
Johannes (Johannes Kastaja) syntyi 6 kk aiemmin kuin Jeesus. Maria ja Johanneksen äiti olivat ystäviä ja olivat siis raskaana samaan aikaan.
Myöhemmin elämässään Johannes kastaja kastoi ihmisiä, hän kulki Jeesuksen edellä kertomassa, että hänen jäljessään on tuleva häntä väkevämpi.
Juhannuksena vietetään Johannes kastajan syntymäjuhlaa.
Ilmeisesti siis Johannes ei syntynyt suomalaisen keskikesän aikaan, mutta kuitenkin noin puoli vuotta ennen Jeesusta.
Tervetuloa tälle vuosituhannelle :hug: Kristityt ovat toki omineet vuosisatojen saatossa lähes kaikki pakanajuhlat ja antaneet niille juhlille kristillisen merkityksen. Musta se on pelkästään hienoa, että kristityt viettää vanhoja pakanajuhlia. Ja monasti vielävanhoimn pakanallisin rituaalein. Vaikka sitten Jeesuksella sipaistuna, ei se Jeesus siinä mua haittaa sen enempää kuin vaniljasokerin puuttuminen kermavaahdossakaan.

Mutta vietä sä juhlia niinkuin tykäät, me muut vietetään juhlia niinkuin itse tykätään. Eikö joo? Ei me pakanat, budhalaiset, taolaiset, muslimit tai muutkaan tulla sitä sun raamattuas siitä yöpöydältäs polttamaan. Saat meidän puolesta pitää sen siinä ihan niin kauan kuin haluat. Meitä ei oikeasti edes kiinnosta se, mikä kirja sulla yöpöydällä on =)

 
miää
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja miää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miäää:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
oletko varma,että ovat muslimeja :whistle: ?
Somaliasta tulleet tummaihoiset ovat kyllä muslimeja. Oletko nähnyt yhtäkään somaliasta tullutta naista, tai somalitaustaista naista / tyttöä, jolla EI ole huivia???

Miksi sossu tai Pela antaa islaminuskoisille joulun aikaan jouluavustusta?? Kun joulu on kuitenkin kristuksen syntymäjuhla, jota muslimit ei vietä??!! Niillekin rahoille ja avustuksille olisi ollut kristinuskontaustaisia suomensyntyisiä perheitä!
Me saatiin tuo avustus ja ollaan ateisteja. Miksi jotkin eivät millään tajua että joulu on kristillinen vain jos siitä tekee sellaisen. Kristus ei edes syntynyt jouluna.

Ei niin. Mutta Kristuksen syntymää juhlitaan jouluna. Tottakai se ajankohta olisi voitu aikoinaan miettiä toisinkin, eli Kristuksen syntymäjuhlaa olisi vietetty lähempänä sitä todellista syntymäajankohtaa.. Tähän on kuitenkin joskus päädytty. Mitä sen on väliä? Juhlitaan kuitenkin.

Tiedätkö, mikä merkitys juhannuksella on kristityillä tai kristinuskossa? Onko se kristillinen juhla?
Johannes (Johannes Kastaja) syntyi 6 kk aiemmin kuin Jeesus. Maria ja Johanneksen äiti olivat ystäviä ja olivat siis raskaana samaan aikaan.
Myöhemmin elämässään Johannes kastaja kastoi ihmisiä, hän kulki Jeesuksen edellä kertomassa, että hänen jäljessään on tuleva häntä väkevämpi.
Juhannuksena vietetään Johannes kastajan syntymäjuhlaa.
Ilmeisesti siis Johannes ei syntynyt suomalaisen keskikesän aikaan, mutta kuitenkin noin puoli vuotta ennen Jeesusta.
Eli kiepautetaan ne juhlat toisin päin?

Ja juhannuskoivut koristeltaisi kultanauhoilla ja kärpästen ja itikoiden suristessa syötäisi kinkkua ja lanttulooraa?

Joulukuussa laitettaisi kokko - pakanaperinne!! - lumihankeen ja grillattaisi makkaraa siinä?

No jaa. eikö se ole sama.
Viettäähän monet synttäreitäänkin vääränä ajankohtana, esim. jos lapsen synttärit on heinäkuussa kun kaikki kaverit on lomalla, pidetään juhlat elokuussa kun ovat kouluun ja kotiin palautuneet. Tai jos synttärit on joulun pyhein aikaan, tai 1.1., lastenkekkerit pidetään semmosena aikana,jolloin ihmiset ovat kotonaan , on arki..

vähän sama asia tässäkin.

Minusta on saivartelua inttää että milloin OIKEASTI jeesus syntyi - kun syntyi kuitenkin !!
Se on loppujen lopuksi, itse sanomassa, epäoleellinen asia! Ei se, milloin oikeasti syntyi, ja vietetäänkö väärään aikaan syntymäjuhlaa, vaan se, että SYNTYI!
 
miää
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja miää:
Ei niin. Mutta Kristuksen syntymää juhlitaan jouluna. Tottakai se ajankohta olisi voitu aikoinaan miettiä toisinkin, eli Kristuksen syntymäjuhlaa olisi vietetty lähempänä sitä todellista syntymäajankohtaa.. Tähän on kuitenkin joskus päädytty. Mitä sen on väliä? Juhlitaan kuitenkin.

Tiedätkö, mikä merkitys juhannuksella on kristityillä tai kristinuskossa? Onko se kristillinen juhla?
Johannes (Johannes Kastaja) syntyi 6 kk aiemmin kuin Jeesus. Maria ja Johanneksen äiti olivat ystäviä ja olivat siis raskaana samaan aikaan.
Myöhemmin elämässään Johannes kastaja kastoi ihmisiä, hän kulki Jeesuksen edellä kertomassa, että hänen jäljessään on tuleva häntä väkevämpi.
Juhannuksena vietetään Johannes kastajan syntymäjuhlaa.
Ilmeisesti siis Johannes ei syntynyt suomalaisen keskikesän aikaan, mutta kuitenkin noin puoli vuotta ennen Jeesusta.
Tervetuloa tälle vuosituhannelle :hug: Kristityt ovat toki omineet vuosisatojen saatossa lähes kaikki pakanajuhlat ja antaneet niille juhlille kristillisen merkityksen. Musta se on pelkästään hienoa, että kristityt viettää vanhoja pakanajuhlia. Ja monasti vielävanhoimn pakanallisin rituaalein. Vaikka sitten Jeesuksella sipaistuna, ei se Jeesus siinä mua haittaa sen enempää kuin vaniljasokerin puuttuminen kermavaahdossakaan.

Mutta vietä sä juhlia niinkuin tykäät, me muut vietetään juhlia niinkuin itse tykätään. Eikö joo? Ei me pakanat, budhalaiset, taolaiset, muslimit tai muutkaan tulla sitä sun raamattuas siitä yöpöydältäs polttamaan. Saat meidän puolesta pitää sen siinä ihan niin kauan kuin haluat. Meitä ei oikeasti edes kiinnosta se, mikä kirja sulla yöpöydällä on =)

Jestas. en kykene sanomaan mitään. Olet tyrmistyttävä.
en tiedä millä mielellä kommenttisi kirjoitit, minun "korviin" se on lähinnlä töykeää ja riidanhaluista, pilkkaa ja ivaa.
Miksi?
En ole vähätellyt kenenkään tapaa viettää joulua. tai kenenkään uskontoa, näkemystä. Ihan vapaasti mikä vaan, onhan siinä vara valita. En ole moittinut kenenkään tapaa viettää joulua. Ihan omalla tyylillään jokainen. Ihan vaan historiallista faktaa kerroin.

En osaa oikeasti sanoa mitään. Olet järkyttävä. Olen suhtautunut sinuun aiemmin tällä palstalla ihan ok, mutta... usko sinä mihin uskot, vietä elämäsi miten vietät, mutta ivailu "toisinajattelijoita" kohtaan on tökeröä, riidan haastaminen ja vittuilu. että hyvää joulua sullekin.
 
miää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miäää:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
oletko varma,että ovat muslimeja :whistle: ?
Somaliasta tulleet tummaihoiset ovat kyllä muslimeja. Oletko nähnyt yhtäkään somaliasta tullutta naista, tai somalitaustaista naista / tyttöä, jolla EI ole huivia???

Miksi sossu tai Pela antaa islaminuskoisille joulun aikaan jouluavustusta?? Kun joulu on kuitenkin kristuksen syntymäjuhla, jota muslimit ei vietä??!! Niillekin rahoille ja avustuksille olisi ollut kristinuskontaustaisia suomensyntyisiä perheitä!
Me saatiin tuo avustus ja ollaan ateisteja. Miksi jotkin eivät millään tajua että joulu on kristillinen vain jos siitä tekee sellaisen. Kristus ei edes syntynyt jouluna.

Ei niin. Mutta Kristuksen syntymää juhlitaan jouluna. Tottakai se ajankohta olisi voitu aikoinaan miettiä toisinkin, eli Kristuksen syntymäjuhlaa olisi vietetty lähempänä sitä todellista syntymäajankohtaa.. Tähän on kuitenkin joskus päädytty. Mitä sen on väliä? Juhlitaan kuitenkin.

Tiedätkö, mikä merkitys juhannuksella on kristityillä tai kristinuskossa? Onko se kristillinen juhla?
Johannes (Johannes Kastaja) syntyi 6 kk aiemmin kuin Jeesus. Maria ja Johanneksen äiti olivat ystäviä ja olivat siis raskaana samaan aikaan.
Myöhemmin elämässään Johannes kastaja kastoi ihmisiä, hän kulki Jeesuksen edellä kertomassa, että hänen jäljessään on tuleva häntä väkevämpi.
Juhannuksena vietetään Johannes kastajan syntymäjuhlaa.
Ilmeisesti siis Johannes ei syntynyt suomalaisen keskikesän aikaan, mutta kuitenkin noin puoli vuotta ennen Jeesusta.
Ei kristityillä ole yksinoikeutta noihin juhliin. Varsinkaan kun ovat kaapanneet ne muilta. Ja kyllä silloin muutkin saavat kaapata kristittyjen juhlia ja muuttaa ne mieleisekseen.
Ihan vapaasti joulu on jokaisen juhlittavana, olenko kieltänytkään? Senkus vaan.
Ja kun kerran kristityt ovat pakanajuhlan muilta kaapanneet, niin milloin se tapahtui? 1980-luvullako? Milloin? En tiedä oikeasti, niin kerropa.

AP vain aloitti ketjun, että somalialaistaustaisille kelpaa jouluaiheiset avustukset, vaikka ovat muslimeja eivätkä vietä joulua.

 
miää, vähän kyllä ihmetyttää tuo sisimpänä noissa lainauksissa ollut kommenttisi, siksi ehkä kohtaasi hyökätään. Jos suomalaiset, ehkä kristityt, haluavat joulunsa kunniaksi antaa lahjakortteja tarvitseville, niin onko se ihon väristä tai uskonnosta kiinni. Ja miksi sitä ei saisi vastaanottaa? :) Eihän siinä vastaanotossa pyydetä palvomaan Jeesusta tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Niin kyllähän se vähän ihmetyttää kun kaikki kristillinen heitä niin kovasti loukkaa.
ketä heitä? nyt niputit kaikki islamin uskoiset yhdeksi porukaksi, vaikka oikeasti islamin uskoiset tulevat valtavan monista kulttuureista ja suuntauksia on paljon
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
miää, vähän kyllä ihmetyttää tuo sisimpänä noissa lainauksissa ollut kommenttisi, siksi ehkä kohtaasi hyökätään. Jos suomalaiset, ehkä kristityt, haluavat joulunsa kunniaksi antaa lahjakortteja tarvitseville, niin onko se ihon väristä tai uskonnosta kiinni. Ja miksi sitä ei saisi vastaanottaa? :) Eihän siinä vastaanotossa pyydetä palvomaan Jeesusta tms.
miulle ainakaan ei oo väliä, jos ne saa sellaiset jotka tarvitsevat.

mie osallistun joulukeräyksiin vaikken oo kristitty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
miää, vähän kyllä ihmetyttää tuo sisimpänä noissa lainauksissa ollut kommenttisi, siksi ehkä kohtaasi hyökätään. Jos suomalaiset, ehkä kristityt, haluavat joulunsa kunniaksi antaa lahjakortteja tarvitseville, niin onko se ihon väristä tai uskonnosta kiinni. Ja miksi sitä ei saisi vastaanottaa? :) Eihän siinä vastaanotossa pyydetä palvomaan Jeesusta tms.
miulle ainakaan ei oo väliä, jos ne saa sellaiset jotka tarvitsevat.

mie osallistun joulukeräyksiin vaikken oo kristitty.
Tokihan niihin voi osallistua. Kertoo vaan ihmisestä paljon.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja miää:
Jestas. en kykene sanomaan mitään. Olet tyrmistyttävä.
en tiedä millä mielellä kommenttisi kirjoitit, minun "korviin" se on lähinnlä töykeää ja riidanhaluista, pilkkaa ja ivaa.
Miksi?
En ole vähätellyt kenenkään tapaa viettää joulua. tai kenenkään uskontoa, näkemystä. Ihan vapaasti mikä vaan, onhan siinä vara valita. En ole moittinut kenenkään tapaa viettää joulua. Ihan omalla tyylillään jokainen. Ihan vaan historiallista faktaa kerroin.

En osaa oikeasti sanoa mitään. Olet järkyttävä. Olen suhtautunut sinuun aiemmin tällä palstalla ihan ok, mutta... usko sinä mihin uskot, vietä elämäsi miten vietät, mutta ivailu "toisinajattelijoita" kohtaan on tökeröä, riidan haastaminen ja vittuilu. että hyvää joulua sullekin.
Mä olen aivan varmasti mielestäsi inhottava, töykeä, tyrmistyttävä, riidanhaluinen, pilkkaava, ivaava jne. Mutta päinvastoin kuin sinä, mä olen sitä myös muiden kuin omanuskoisteni puolesta. Puolustan kyllä tarvittaessa omaa uskoanikin,mutta puolustan myös muiden uskontoa.

Sä kerroit ehkä oman usontosi "historiallista" pohjaa, mutta mä taas kerroin muiden uskontojen. Sulle sun oma uskontosi on varmasti kaikista tärkein ja oikein. Niinkuin on kaikille muillekin eri uskontojen harjoittajille. Mutta se, mitä sun uskosi määrittelee, ei ole kuitenkaan kaikkien uskontojen totuus. Se on vain sinun ja kaltaistesi totuus. Joten jos olet fiksu ja järkevä ihminen, ymmärrät sen sinun totuutenasi etkä oletakaan, että se olisi jonkun muun totuus. Tai edes todellinen totuus. Eikö vain? =)

 
miää
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
miää, vähän kyllä ihmetyttää tuo sisimpänä noissa lainauksissa ollut kommenttisi, siksi ehkä kohtaasi hyökätään. Jos suomalaiset, ehkä kristityt, haluavat joulunsa kunniaksi antaa lahjakortteja tarvitseville, niin onko se ihon väristä tai uskonnosta kiinni. Ja miksi sitä ei saisi vastaanottaa? :) Eihän siinä vastaanotossa pyydetä palvomaan Jeesusta tms.
En ole ap. En tiedä minne katosi. vaihtoiko nikkiä.
Hän pohti, miksi somalille, muslimille kelpaa joulunaiheinen lahjakortti, vaikkeivät he vietä joulua.
Joku sanoo, että oliko välttämättä muslimi. Ja minun "tieto" on, että somaliasta ei tule muita kuin muslimeja, ettei sieltä tänne suomeen pakolaisena tule kristittyjä, vaan nimenomaan muslimeja.

Joku sanoo, että entäs jos ne viettää joulua tai joulun aikaan jotain omaa juhlaansa, mutta minun "tietämys" on, ettei islamin uskossa ole mitään juhlaa joulun aikaan ja etteivät he juhli joulua.
TIEDÄN, etteivät ns. tosikristityt vietä muslimien juhlaa.

Tunnen yhden suomensyntyisen naisen, joka on naimisissa islaminuskoisen miehen kanssa, joka EI ole siis suomensyntyinen, vaan muuttanut muualta maailmasta suomeen.
Eivät ole kovin "innokkaita" muslimeja, voisi verrata tapakristittyyn. Perhe viettää joulua, mutta nainen myönsi että heille juhla on ihan aidosti kulutusjuhla, tulee joulupukkia, on lahjoja ja paljon onkin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Niin kyllähän se vähän ihmetyttää kun kaikki kristillinen heitä niin kovasti loukkaa.
ketä heitä? nyt niputit kaikki islamin uskoiset yhdeksi porukaksi, vaikka oikeasti islamin uskoiset tulevat valtavan monista kulttuureista ja suuntauksia on paljon
Niinpä tein
 
miää
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja miää:
Jestas. en kykene sanomaan mitään. Olet tyrmistyttävä.
en tiedä millä mielellä kommenttisi kirjoitit, minun "korviin" se on lähinnlä töykeää ja riidanhaluista, pilkkaa ja ivaa.
Miksi?
En ole vähätellyt kenenkään tapaa viettää joulua. tai kenenkään uskontoa, näkemystä. Ihan vapaasti mikä vaan, onhan siinä vara valita. En ole moittinut kenenkään tapaa viettää joulua. Ihan omalla tyylillään jokainen. Ihan vaan historiallista faktaa kerroin.

En osaa oikeasti sanoa mitään. Olet järkyttävä. Olen suhtautunut sinuun aiemmin tällä palstalla ihan ok, mutta... usko sinä mihin uskot, vietä elämäsi miten vietät, mutta ivailu "toisinajattelijoita" kohtaan on tökeröä, riidan haastaminen ja vittuilu. että hyvää joulua sullekin.
Mä olen aivan varmasti mielestäsi inhottava, töykeä, tyrmistyttävä, riidanhaluinen, pilkkaava, ivaava jne. Mutta päinvastoin kuin sinä, mä olen sitä myös muiden kuin omanuskoisteni puolesta. Puolustan kyllä tarvittaessa omaa uskoanikin,mutta puolustan myös muiden uskontoa.

Sä kerroit ehkä oman usontosi "historiallista" pohjaa, mutta mä taas kerroin muiden uskontojen. Sulle sun oma uskontosi on varmasti kaikista tärkein ja oikein. Niinkuin on kaikille muillekin eri uskontojen harjoittajille. Mutta se, mitä sun uskosi määrittelee, ei ole kuitenkaan kaikkien uskontojen totuus. Se on vain sinun ja kaltaistesi totuus. Joten jos olet fiksu ja järkevä ihminen, ymmärrät sen sinun totuutenasi etkä oletakaan, että se olisi jonkun muun totuus. Tai edes todellinen totuus. Eikö vain? =)
Ei "historiallinen " pohja, vaan historiallinen. Se on todistettavissa. Esim. muslimit eivät kiistä Jeesuksen olemassaoloa, tai Raamatussa olevia asioita, Kiista on vain siitä, onko Jeesus jumalan poika vai profeetta. Islam sanoo, että profeetta, kristinusko sanoo että jumalan poika.

Enkä ole käännyttämässä. Kuten sanoin , uskokoot jokainen mihin huvittaa, en minä ole kenenkään uskoa vähätellyt ja jos niin luet, luet väärin. TOTTAKAI minulle kristinusko on OIKEA! Jokaiselle kristitylle uskovaisele kristinusko on ainoa oikea usko! - niin jokainen ajattelee omasta näkemyksestään, miksi vain kristityt ovat sitten vähättelyn ja arvostelun kohde, ja muita pitää kunnioittaa, muttei kristittyä!? Kunnioitetaan jokaisen uskonnon omia juhlia, mutta kristityn juhlia ei tarvitse kunnioittaa?

En keskustele enää kanssasi, en kuitenkaan tajua mitä tarkoitan ja nostat itsesi yläpuolelle,. Emme ole siis keskustelemassa eriävistä näkemyksistä "samalta viivalta", samalta "tasolta", toista kunnioittaen. Aloitit pilkalla, se ei ole mikään avaus keskustelulle.
haluat ymmärrystä ja avartavia näkemyksiä, muttet kykene itse ottamaan vastaan tätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
miää, vähän kyllä ihmetyttää tuo sisimpänä noissa lainauksissa ollut kommenttisi, siksi ehkä kohtaasi hyökätään. Jos suomalaiset, ehkä kristityt, haluavat joulunsa kunniaksi antaa lahjakortteja tarvitseville, niin onko se ihon väristä tai uskonnosta kiinni. Ja miksi sitä ei saisi vastaanottaa? :) Eihän siinä vastaanotossa pyydetä palvomaan Jeesusta tms.
miulle ainakaan ei oo väliä, jos ne saa sellaiset jotka tarvitsevat.

mie osallistun joulukeräyksiin vaikken oo kristitty.
Tokihan niihin voi osallistua. Kertoo vaan ihmisestä paljon.
Mie oon ihan tyhmänä, ku väsyttää muttei uni tule :LOL: . Ihan pakko kysyä, että tarkotitko että se kertoo ihmisestä jotain hyvää jos osallistuu keräykseen?
 
miää
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Niin kyllähän se vähän ihmetyttää kun kaikki kristillinen heitä niin kovasti loukkaa.
ketä heitä? nyt niputit kaikki islamin uskoiset yhdeksi porukaksi, vaikka oikeasti islamin uskoiset tulevat valtavan monista kulttuureista ja suuntauksia on paljon
Moni muslimi on sitä mieltä, että suomalaiset saavat ja heidän täytysikin viettää esim. joulu omien perinteidensä mukaisesti, laulaa ne jouluvirret joulun juhlassa, esittää kuvaelma sekä laulaa suvivirsi koulun kevätjuhlassa. Että se kuuluu meidän kulttuuriin ja se on oikein ja hyvin,ja jos se muslimeja haittaa, he eivät osallistu juhlaan tai poistuvat suvivirren ajaksi.

 
Juu munkin käsityksen mukaan kiista on siitä mikä se Jeesus oli, koska hän oli historiallinen henkilö, jonka kaikki valtauskonnot tunnistavat.
Samaan tapaan kuin esim vedenpaisumus löytyy kalevalasta ja Raamatusta.
 
miää
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
miää, vähän kyllä ihmetyttää tuo sisimpänä noissa lainauksissa ollut kommenttisi, siksi ehkä kohtaasi hyökätään. Jos suomalaiset, ehkä kristityt, haluavat joulunsa kunniaksi antaa lahjakortteja tarvitseville, niin onko se ihon väristä tai uskonnosta kiinni. Ja miksi sitä ei saisi vastaanottaa? :) Eihän siinä vastaanotossa pyydetä palvomaan Jeesusta tms.
miulle ainakaan ei oo väliä, jos ne saa sellaiset jotka tarvitsevat.

mie osallistun joulukeräyksiin vaikken oo kristitty.
Tokihan niihin voi osallistua. Kertoo vaan ihmisestä paljon.
Mie oon ihan tyhmänä, ku väsyttää muttei uni tule :LOL: . Ihan pakko kysyä, että tarkotitko että se kertoo ihmisestä jotain hyvää jos osallistuu keräykseen?

Niin, että jos ateisti tai hindu laittaa roposen pelastusarmeijan joulupataan? Tai vie sinne pussillisen ruokaa tai vaatteita tms.? niin mitä se kertoo ja kenestä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
miää, vähän kyllä ihmetyttää tuo sisimpänä noissa lainauksissa ollut kommenttisi, siksi ehkä kohtaasi hyökätään. Jos suomalaiset, ehkä kristityt, haluavat joulunsa kunniaksi antaa lahjakortteja tarvitseville, niin onko se ihon väristä tai uskonnosta kiinni. Ja miksi sitä ei saisi vastaanottaa? :) Eihän siinä vastaanotossa pyydetä palvomaan Jeesusta tms.
miulle ainakaan ei oo väliä, jos ne saa sellaiset jotka tarvitsevat.

mie osallistun joulukeräyksiin vaikken oo kristitty.
Tokihan niihin voi osallistua. Kertoo vaan ihmisestä paljon.
Mie oon ihan tyhmänä, ku väsyttää muttei uni tule :LOL: . Ihan pakko kysyä, että tarkotitko että se kertoo ihmisestä jotain hyvää jos osallistuu keräykseen?
No se on sitä samaa mitä tää yhteiskunta on pullollaan, että käsi kopollaan ollaan vaan ja odotetaan, että joku tekee kaiken sun puolesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
miää, vähän kyllä ihmetyttää tuo sisimpänä noissa lainauksissa ollut kommenttisi, siksi ehkä kohtaasi hyökätään. Jos suomalaiset, ehkä kristityt, haluavat joulunsa kunniaksi antaa lahjakortteja tarvitseville, niin onko se ihon väristä tai uskonnosta kiinni. Ja miksi sitä ei saisi vastaanottaa? :) Eihän siinä vastaanotossa pyydetä palvomaan Jeesusta tms.
miulle ainakaan ei oo väliä, jos ne saa sellaiset jotka tarvitsevat.

mie osallistun joulukeräyksiin vaikken oo kristitty.
Tokihan niihin voi osallistua. Kertoo vaan ihmisestä paljon.
Mie oon ihan tyhmänä, ku väsyttää muttei uni tule :LOL: . Ihan pakko kysyä, että tarkotitko että se kertoo ihmisestä jotain hyvää jos osallistuu keräykseen?
No se on sitä samaa mitä tää yhteiskunta on pullollaan, että käsi kopollaan ollaan vaan ja odotetaan, että joku tekee kaiken sun puolesta.
Eih apua...tämä palsta on "vaarallinen" paikka tässä mielentilassa. Korjaa jos ymmärrän ihan väärin. Mie en oo koskaan saanu mitään lahjotusta enkä tarviikaa tässä elämäntilanteessa. Tarkotin että oon kyllä lahjottanu keräyksiin, vaikka en vietä joulua kristinuskon mielessä, vietän kyllä joulua silti. Ja miulle joulu on juhla, jolloin annetaan hyvää toisille ja vietetään aikaa lähimmäisten kanssa. Eli siis miten tämä liittyy siihen alotukseen. Mietin vain, että jos keräyksiin voi osallistuakin ihminen, joka ei ole kristitty ja joulua juhlia jos ei ole kristitty niin miksei siitä keräyksestä voisi myös saada ihminen joka ei ole kristitty.
 

Yhteistyössä