M
Muslimi
Vieras
Minun tuntemani muslimit edustavat samaa linjaa, jota itse yritän noudattaa eli sitä islamia, joka ilmoitettiin yli 1400 vuotta sitten. Emme lisäile islamiin mitään, mikä siinä ei ole jo valmiiksi emmekä sovella asioita omien halujemme mukaan. Noudatamme vain puhdasta islamia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Muslimi:uon "vanhan" lain on säätänyt Jumala Koraanissa, kirjassa joka ei koskaan vanhene ja joka on aina ajantasalla.
Aviopari voi päättää mitä tahansa keskenään, MUTTA koska he ovat muslimeita, heidän toimiaan säätelee islam, Koraani. Eli mies voi ottaa HALUTESSAAN maksimissaan 4 vaimoa.
Miehen ei tarvitse kysyä tai saada lupaa ensimmäiseltä vaimotaan, jos hän haluaa ottaa toisen vaimon. Kuitenkin ON hyvien tapojen mukaista kertoa asiasta ensimmäiselle vaimolle.
Islamilainen avioliitto on vain ja ainoastaan virallinen islamilaisittain naimisiin mennessä. Eli esim. Suomessa maistraatin vihkiminen ei tee muslimeiden avioliitosta virallista ja lainvoimaista islamin näkökulmasta. Suomessa ei tosiaankaan voi olla naimisissa virallisesti kahden naisen kanssa, kuten jokainen tietää.
Nämä asiat ovat tarkistettavissa Koraanista.
Mä ihmettelen, miten joku voi vielä tänä päivänä elää noin tiukasti? En tuomitse, jos noin tiukka tulkitseminen ja sen mukaan eläminen tekee sinusta onnellisen, niin hyvä! Mielestäni uskon kuuluukin tuoda ihmisten elämään onnea, ei surua ja pettymyksiä ym.
Kuunteletko musiikkia? Juhlitteko syntymäpäiviä?
Kyselen siksi, että en henkilökohtaisesti tunne ketään, joka eläisi noin tiukasti islamin mukaan, vaikka mieheni kotimaassa väestö on lähes 100% muslimeja.
ja vielä yksi kysymys? Koska alkaa tänä vuonna ramadan? Hyvää paastokautta sinulle ja perheellesi!
Islam kieltää musiikin kuuntelun ja syntymäpäivien vieton. Nämäkin molemmat kiellot perustuvat vain ja ainoastaan ihmisen hyvinvointiin, jotka olen käytännössä havainnutkin. Monissa muslimimaissa kulttuuri, ihannoitu länsimaisuus ja islam ovat sellaisena sillisalaattina, että tuskin kukaan tietää mikä on islamia ja mikä kulttuuriperinnettä. Harmi. Tosin tämäkin asia on ennustettu jo islamin alkuaikoina, kuten sadat muut näinä päivinä olevat tapahtumat.
Ramadan alkaa inshaAllaah 10. tai 11. elokuuta. Tänään aionkin tehdä miehelleni megapitkän kauppalistan, jotta Ramadanina ei taritse juosta kaupoissa
Kiitos Ramadan-toivotuksesta! Sinulle hyvää ja kaunista kesän jatkoa!