Miksi sisarus pettää sisaren miehen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja mikä samaan tappiin ajaa?
  • Ensimmäinen viesti
mikä samaan tappiin ajaa?
Tunnen useampia tapauksia jossa sisar on pettänyt sisartaan tämän miehen kanssa. Mielestäni tämä on aivan käsittämätöntä. Ei tulisi mieleenkään miehenä pettää veljiä näiden naisten kanssa, ei koskaan tai missään tilanteessa esim. alkoholiin vedoten. Hakeeko nainen niin paljon hyväksyntää että sisaren petiinkin on mentävä jotta huomaa olevansa yhtä kelpaava kuin sisar?
Tuo on kyllä huoraamisen huippu. Mahtavatko äidin ja tyttären välit olla samanlaisia, pitää kokeilla kelpaako samaan saappaaseen?
 
nussola
Johtuneeko jotenkin suomalaisen naisen tunnetusti auliista luonteesta. Pillua jaetaan suunnilleen jokaiselle joka sen perään vilkaisee. Suomalaisen naisen itsetunto on niin huono että jokaisen hyväksyvän katseen vuoksi sitä koitetaan lisätä jakamalla rasiaa. Onhan se hienoa jos tuo mies minut hyväksyy kun pilluakin haluaa. Miehille nyt kelpaa reikä kuin reikä, ei sen haluaminen ole suurikaan saavutus jakajalle.
Saahan nainen sitä kullia, mutta kulliahan nainen saa missä tahansa, oli kuinka ruma tahansa, kunhan löytyy pillu, nielu ja perse. Jokaiseen löytyy menijää, olivat reijät kuinka horoja, haisevia, visvaisia tai rumahampaisia tahansa. Naiselta pillua saa aina helpoiten se joka näyttää ulkoisesti eksoottisemmalta, tai jossa on kielletyn makua ja jännitystä. Vakisuhteessa seksi on taas jopa vastenmielistä, kun siinä ei ole enää mitään jännää. Miehelle riittää naisen visuaaliset puolet, naiselle pitäisi löytyä jotain alkuhuuman harhaa ja itsekeksittyä fantasiaa. Kun tunnetaan toisensa liian hyvin, tämä harhakuva haihtuu ja siitä alkaa seksielämän alamäki ja ennen pitkää ero, jota vain sisarenpetiin pääseminen ym. perverssi pitkittää.
 
että tälleen
Itse tiedän että nykyinen avokkini on pettänyt sisartaan tämän miehen kanssa. Sisarella ei ole mitään tietoa asiasta ja heillä on keskenään hyvät välit. Pettäminen tapahtui ennen suhdettamme ja yritystä (ainakin) oli vielä alussa tuntiessamme kun avokkini oli vielä toisen miehen kanssa joka oli näiden sisaren pariskunnan ystävä. Avokkini siihen aikaan soitti kerrankin miten tämä sisaren mies yritti jotain vessaan mennessä. Asia tuli esiin kun vielä olimme vain "liian hyviä ystäviä" ja tämä sisaren mieskin siitä minulle kerran kännissä kertoi. Tekisi mieli kertoa koko juttu, mutta miten ettei sitä yhdistetä minuun. Tarkoitus oli jopa nauhoittaa todisteet kun jompi kumpi kertoo minulle asiasta. No molemmilla osapuolilla on nyt jo lapsia joten aika hankalaa tämä on. Tietenkin mielessä on välillä käynyt myös se peikko että entä jos peli jollain tavalla jatkuu vieläkin, vaikka avokkini ei sisarensa luona koskaan yksin käykään, koska en sattuneesta syystä pidä siitä varmuuden vuoksi.
 
Kiinnostavampi lähtökohta
Alkuperäinen kirjoittaja mikä samaan tappiin ajaa?:
Tunnen useampia tapauksia jossa sisar on pettänyt sisartaan tämän miehen kanssa. Mielestäni tämä on aivan käsittämätöntä. Ei tulisi mieleenkään miehenä pettää veljiä näiden naisten kanssa, ei koskaan tai missään tilanteessa esim. alkoholiin vedoten. Hakeeko nainen niin paljon hyväksyntää että sisaren petiinkin on mentävä jotta huomaa olevansa yhtä kelpaava kuin sisar?
Tuo on kyllä huoraamisen huippu. Mahtavatko äidin ja tyttären välit olla samanlaisia, pitää kokeilla kelpaako samaan saappaaseen?
No voi pyhä silmälaput-silmillä sylvi!

Jos toinen pettävistä osapuolista on mies, eikö voida asettaa kysymys myös siten m i k s i m i e s t ä kiinnostaa saman pesueen naaraat?

Ylipäänsä en ymmärrä pettämistä. Mutta jos ajatellaan että ihmisten välinen vetovoima on vahva, miksei se sitten olisi geneettisesti myös saman perheen sisaruksilla ja kynnys pettämiseen matalampi? Moni nainen pettää myös miehensä veljen kanssa, olen kuullut. Moni päätyy jopa naimisiin toisen veljen kanssa vaikka on molempien kanssa seurustellut.

 
pah pah
Jostakin tutkimuksesta luin, että pettämistapauksissa erityisesti naiset pettävät tutun miehen kanssa olipa se sitten ex-mies, työkaveri, sukulaisen mies, naapuri tms. Varmastikin perheellisellä, jossa on pieniä lapsia, on vaikeaa lastenhoidon vuoksi edes lähteä etsimään mistään vierasta miestä.

Tilastollisesti miehet pettävät useammin kuin naiset, joten luulenpa, että kyllä ne miehetkin osaavat ja tarpeen tullen ainakin yrittävät pokata vaimon siskoa tai sukujuhlissa jotakuta muuta kohtuullisen näköistä daamia.
 
think twice
Jos ei mitään muuta himoissaan ajattele, niin edes omia lapsiaan. Tällaset jutut kiirii niin isossa kuin pienessäkin kaupungissa, lasten elämä ja koulunkäynti pilalla.Hävetkää himohiiret.
 
moralia vähän
Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostavampi lähtökohta:
Alkuperäinen kirjoittaja mikä samaan tappiin ajaa?:
Tunnen useampia tapauksia jossa sisar on pettänyt sisartaan tämän miehen kanssa. Mielestäni tämä on aivan käsittämätöntä. Ei tulisi mieleenkään miehenä pettää veljiä näiden naisten kanssa, ei koskaan tai missään tilanteessa esim. alkoholiin vedoten. Hakeeko nainen niin paljon hyväksyntää että sisaren petiinkin on mentävä jotta huomaa olevansa yhtä kelpaava kuin sisar?
Tuo on kyllä huoraamisen huippu. Mahtavatko äidin ja tyttären välit olla samanlaisia, pitää kokeilla kelpaako samaan saappaaseen?
No voi pyhä silmälaput-silmillä sylvi!

Jos toinen pettävistä osapuolista on mies, eikö voida asettaa kysymys myös siten m i k s i m i e s t ä kiinnostaa saman pesueen naaraat?

Ylipäänsä en ymmärrä pettämistä. Mutta jos ajatellaan että ihmisten välinen vetovoima on vahva, miksei se sitten olisi geneettisesti myös saman perheen sisaruksilla ja kynnys pettämiseen matalampi? Moni nainen pettää myös miehensä veljen kanssa, olen kuullut. Moni päätyy jopa naimisiin toisen veljen kanssa vaikka on molempien kanssa seurustellut.
Hyvin harvoin miehet sentään veljiään pettävät. Naisen moraali on aina höllempi, ja se hyväksyntä on saatava jokaiselta. Vähän kun silmää iskee niin se siitä. Näiden sisarusten miehethän eivät ole verisukulaisia, joten sisaren kiksautus ei ole samanlainen sairas teko, suhteessahan petetään muutenkin aika tavalla. Luulisi sentään sisarusten olevan lojaaleja toisilleen jos joidenkin, sitten menee kai äidin tai tyttären mieskin saman tien? Eikö tässä maailmassa ole enää lainkaan moraalia?
 
ilimi
Tiijän läheltäni tappauksen jossa veli rupes riijamaha velijesä vaimon kanssa.

Se ei tienny hyvvää kellekkää..parilla lapsista on mielenterveysongelmia, niinku näkkyy oleva aukuusillaki..
 
miettikää vähän
Jos petät siskoasi tämän miehen kanssa niin teetkö saman tilaisuuden tullen myös äidillesi ja mahdollisesti tyttärellesi kun hän alkaa seurustella? Samantasoinen sukulaisuussuhde niissä on. Hölläperseisyys on kyllä huipussaan jos näin on, ja sitä on aivan turha alkaa selitellä alkoholilla ym.
 
kokenut77
Eipä se kai sukulaisuutta katso jos pettää tekee mieli.. Itse yllätin just alle kaksikymppisenä viisi vuotta vanhemman siskoni ja 9 vuotta vanhemman poikakaverini sängystä kesken puuhien. Sain raivokohtauksen ja lähdin samantien paikalta. Se ei ilmeisesti tekijöitä kauheesti pelästyttänyt, koska hetkeä myöhemmin lähtöni jälkeen pikkusiskoni yllätti heidät samasta paikasta jatkamassa puuhiaan. Sen verran rankka kokemus oli, että tapahtuma pyyhkiytyi muististani pitkiksi ajoiksi ja saimme sovittua asian joksikin aikaa.. Vuosia myöhemmin muistin tapahtuneen, kun äitini otti asian puheeksi jossain yhteydessä. Ko. poikakaveri ei ole ollut kuvioissa enää pitkiin aikoihin, joten sen osalta asia on selvä, mutta täytyy myöntää, ettei tapahtuma ainakaan parantanut välejä isosiskooni. Shit happens - itse en hänen miehiinsä sekaantuisi.
 
onko suku pahin?
Kyllä menisi välit siskon kanssa poikki loppuiäksi, jos alkaisi minun mieheni kanssa
sänkyhommiin. Taitaisi mennä miehenkin kanssa välit poikki. Parempi yksin kuin petollisessa seurassa.
 
perusbilsaa
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää vähän:
Jos petät siskoasi tämän miehen kanssa niin teetkö saman tilaisuuden tullen myös äidillesi ja mahdollisesti tyttärellesi kun hän alkaa seurustella? Samantasoinen sukulaisuussuhde niissä on. Hölläperseisyys on kyllä huipussaan jos näin on, ja sitä on aivan turha alkaa selitellä alkoholilla ym.

Paitsi että, sukulaisuussuhde ei ole samantasoinen. Geeneettisesti olen 50% äitiäni, kuten lapsenikin on minua. Sisarukseni ei ole 50% sama, kuin minä.
 
sukurutsauksesta
Alkuperäinen kirjoittaja siskoni on noita:
Onko perheenjäsenen kanssa makaaminen normaalia seksuaalisuutta? Tuskin!
Biologinen sukulaisuus ja ihmisen keksimä on kaksi eri asiaa. Jos satut naimaan sisaresi miehen veljen kanssa niin logiikkasi perusteella silloinkin on kyseessä sukurutsaus.
 
prosenttia riittämiin
Alkuperäinen kirjoittaja perusbilsaa:
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää vähän:
Jos petät siskoasi tämän miehen kanssa niin teetkö saman tilaisuuden tullen myös äidillesi ja mahdollisesti tyttärellesi kun hän alkaa seurustella? Samantasoinen sukulaisuussuhde niissä on. Hölläperseisyys on kyllä huipussaan jos näin on, ja sitä on aivan turha alkaa selitellä alkoholilla ym.

Paitsi että, sukulaisuussuhde ei ole samantasoinen. Geeneettisesti olen 50% äitiäni, kuten lapsenikin on minua. Sisarukseni ei ole 50% sama, kuin minä.
Sisaruksesi ovat 50 pros vanhempiasi, kuten sinäkin. Henkinen suhde usein aikuisena luottamuksellisempi sisareen kuin vanhempaan.

Äitisi ja lapsesi ei muuten ole 50 pros sama kuin sinä. Yhteisiä geenejä on sen verran, mutta se ei kerro vielä mitään geenien järjestäytymisestä, jotka riippuvat myös isän Y kromosomista (sekä resessiivisyydestä/dominoivuudesta).
 

Yhteistyössä