Miksi SINÄ päätit laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja "miksi"
  • Ensimmäinen viesti
"miksi"
Miksi sinä päätit laihduttaa? Oliko pudotettavaa paljon?

Tajusin tänään, että näytän vanhemmalta kuin viisikymppinen äitini, sillä äitini pukeutuu kauniisiin, nuorekkaisiin vaatteisiin ja minä puolestani siihen, mihin saan ruhoni mahtumaan. Useimmiten nämä ovat siis vanhat äitiysfarkkuni ja neulepaita. Yök! Itselläni suurimpana motivaattorina on ihan vain ulkonäkö eikä niinkään terveydelliset seikat. Normaalipainon ylärajalle 25kg matkaa.

"Anne"
Koska sain lapsen ja tajusin mitä ongelmia lihavuus oli jo minulle aiheuttanut. Plus ongelmani sokerin syömisen ja sen aiheuttamien oireiden kanssa. En halunnut sellaista elämää lapselleni ja halusin voida leikkiä hänen kanssaan vapaasti ilman rajoituksia ja olla täällä hänen kanssaan mahdollisimman pitkään. Siksi laihdutin ja aloin elää terveellisemmin ja näyttämään parempaa esimerkkiä lapselleni.

Xtravaganzalainen
Olin aina ollut ylipainoinen.Seisomatyössä jalat väsyivät nopeasti ja muutenkaan ei ollut vetoa elämässä. Mitta tuli täyteen omaa olemusta ja lisämotivaattorina oli tulevat häämme.
Laitoin itselleni tavoitteeksi pudottaa 30 kg. En ollut itsekään varma tuon pudottamisesta.

Nyt takana on reilut 2,5 vuotta elämäntapamuutosta ( en koe laihduttavani ).
Pudotettuja kiloja on nyt 40 ja toive olisi vielä max. 5 kg pudotus.

Ainoa mikä harmittaa on, että aloitin niin myöhään. Olisin ollut vielä kauniimpi omissa häissäni ja jaksaminen olisi ollut parempi myös elämässä.

Koko perheen ruokavalio on muuttunut.

"vieras"
Miksi.. 10 kg jäi raskauskiloja, ja lapsikin alkoi olla muutaman vuoden ikäinen. Vihdoin sain itseäni niskasta kiinni, vähensin syömisiä ja aloin jumppaamaan ja tein kävelylenkkejä. Kolmessa kuukaudessa lähti kilot, ja ovat pysynyneet poissa nyt vuoden. Nyt en yhtään rajoita syömisiäni, syön mitä mieli tekee silloin kun on nälkä. En ikinä ole ollut kyllä mikään suursyömäri, jotenkin se paino vaan jumitti siellä 65 kilossa. Nyt olen ns. omassa painossa, minkä painoin ennen lapsen syntymää.

Ja sekin on mukavaa, että mies tykkää hoikasta vartalosta. Ikinä ei mitään maininnut kun olin isompi, mutta selvästi tykkää nyt enemmän hiplata ja kehuu kuinka mukavan hoikka olen.
yt

Muuan vaan
Aikoinaan parikymppisenä oli paino noussut jonkin verran, tajusin että en halua kantaa mitään ylimääräistä matkassa. Aloin kuntoileen ja katteleen mitä suuhuni pistän, siinä sitten sain pudotettuu reilu 10kg. Noh, pari kertaa raskaana ollut ja ne kilot myös puottanut. Ikää on nyt 36v ja elän kuntoilusta, juoksen ja jumppaan säännöllisesti. Syön normaalia ruokaa kohtuudella ja silloin tällöin pidän herkkuhetken. Pituutta on 166cm ja paino on pysynyt siinä 55kg. :)

Terveys ja ulkonäkö. Terveydelliset syyt (diabetesriski) on ne mitkä saa sinnikkäästi laihdutusurakkaa jatkamaan ja sen jälkeen pitämään painon alhaisena.

Ulkonäkösyyt siinä mielessä että inhoan itsessäni olevaa läskiä ja haluan sen pois. Pitkäjänteisyyteen ei nuo ulkonäköajatukset kuitenkaan riitä.

Tällä hetkellä tiputtelen viimeisiä raskauskiloja pois. Onneksi painon pitäminen toivotulla tasolla on minulle suhteellisen helppoa.

Yhteistyössä