Miksi sellaaset tulee helposti raskaaksi ja vielä toistuvasti jotka ei voi olla edes

raskausaikaa ilman alkoholia. |O :headwall: |O :headwall:

Ollaan kavereitten kanssa mietitty, että eräs mun armas serkku tuskin osaa olla juomatta raskausaikana. Ja eilen sitten sainkin kuulla, että asia on just noin. Käy toisen serkkunsa luona ryyppäämässä. Ei mitään paria juomassa vaan tosissaan ryyppäämässä.

Eikä ole ensimmäinen raskaus missä tekee näin. Edellinen keskenmenoon päättynyt raskaus oli jo monen tiedossa ja silti hän kävi baarissa ryyppäämässä. Miehensä sanoi, että ei mitään väliä vaikka lapsi olisi vammainen koska kyllä häntä silti rakastetaan. Niin, että tuolla logiikalla voi sitten syntymättömän lapsen altistaa vammautumiselle.

Yks nainen mulle sanoi, että kuinka ihminen voi tehdä noin. Pilata toisen elämän ennen kuin tämä on edes syntynyt. Eihän lapselle pakosta vammoja tule, mutta riskit on kuitenkin suuret.

Elämä on joskus niin paskaa. Ja mietin jo mitä lapsen elämä tulee olemaan. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Pystytkö ilmoittamaan serkustasi esim. neuvolaan? Jos siellä ei tiedetä äidin ongelmaa, niin voisit ainakin kertoa..?
No tätä mä just mietin. Tai sitten sossu? Voisko sinne sanoa?
Voi, mutta mä vaan pohdin että se ei varmaan auta. Meinaan siis että ei sossulla tms. taholla ole mahdollisuuksia sitä pullonkorkkia sulkea, jos tää nainen päättää juoda. Valitettavasti.
 
kuplaton
Nii, elämä on. Tuttavapiirissä kunnon perheitä jotka yrittäny lasta vuosikausia onnistumatta, sitten myös alkoholisti yms. äiti jolta 5 lasta huostaanotettu mutta taas raskaana. Eikä tällaselle voi tehdä mitään. Joskus miettii, että eikö niitä piuhoja voi sellasilta katkasta. Mut minkäs teet. Aina ei mee niinku ite toivois :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Pystytkö ilmoittamaan serkustasi esim. neuvolaan? Jos siellä ei tiedetä äidin ongelmaa, niin voisit ainakin kertoa..?
No tätä mä just mietin. Tai sitten sossu? Voisko sinne sanoa?
Voi, mutta mä vaan pohdin että se ei varmaan auta. Meinaan siis että ei sossulla tms. taholla ole mahdollisuuksia sitä pullonkorkkia sulkea, jos tää nainen päättää juoda. Valitettavasti.
Näinhän se menee. Syntymättömällä lapsella ei ole oikeuksia. :|
 
hei
Oma kokemukseni on, että sossu ei auta :/ Neuvolassa varmaan paremmat mahdollisuudet siihen. Sossu kun tekee kotikäyntejä, niin siitäkin ilmoittavat.. oli samanmoinen tilanne itselläni, kun oma äitini raskautui vanhoilla päivillään ja jatkoi juomista.
 
vieras
Niin, eihän se ilmeisesti rikos ole vaan raskaana oleva saa valitettavasti tehdä ties mitä pahaa sikiölle :(

Mitä jos puhuisit suoraan tälle serkulle? Kertoisit kantasi, koittaisit puhua järkeä?
 
kuplaton
Ei sossu tms taho tee mitään ellei ole suurta näyttöä. Pelkkä "naapurin" ilmoitus ei auta. Kokemusta on.. ex taloyhtiössä kerran joku teki ilmotusta naapurista joka lastaan pahoinpiteli, lapsi juoksi pihalla myöhään illalla, "puolialasti" eikä porukkoja paljoa kiinnostanu. Sossutantat nosteli vaan käsiään koska ei ollu näyttöä..
 
bb
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Pystytkö ilmoittamaan serkustasi esim. neuvolaan? Jos siellä ei tiedetä äidin ongelmaa, niin voisit ainakin kertoa..?
No tätä mä just mietin. Tai sitten sossu? Voisko sinne sanoa?
Voi, mutta mä vaan pohdin että se ei varmaan auta. Meinaan siis että ei sossulla tms. taholla ole mahdollisuuksia sitä pullonkorkkia sulkea, jos tää nainen päättää juoda. Valitettavasti.
Mutta viranomaisten puuttuminen voisi säikäyttää tajuamaan. Ainakin kannattaa yrittää.
 
bb
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Pystytkö ilmoittamaan serkustasi esim. neuvolaan? Jos siellä ei tiedetä äidin ongelmaa, niin voisit ainakin kertoa..?
No tätä mä just mietin. Tai sitten sossu? Voisko sinne sanoa?
Voi, mutta mä vaan pohdin että se ei varmaan auta. Meinaan siis että ei sossulla tms. taholla ole mahdollisuuksia sitä pullonkorkkia sulkea, jos tää nainen päättää juoda. Valitettavasti.
Mutta viranomaisten puuttuminen voisi säikäyttää tajuamaan. Ainakin kannattaa yrittää.
Tai neuvolaan ottaisin nyt yhteyttä kun raskaana, soita toki!
 
xx
Alkoholi voi aiheuttaa oikeasti KEHITYSVAMMAISUUTTA. Ja sitä ei voi korjata millään lääkkeillä. Ei ole mitään keinoa enää auttaa, jos on vammautunut aivoiltaan ja keskushermostoltaan. Tuo on siis aika iso juttu, jos raskaana ryyppää. Ilmoittaisin neuvolaan ja kertoisin huoleni.
 
hffhdsh
Niin, minäkin tunnen erään joka käyttää lääkkeitä ja juo vaikka on raskaana... Voiko tällaisessa tilanteessa oikeasti tehdä mitään, siis voiko sossu tms puuttua asiaan ennen lapsen syntymistä? :( Tekee pahaa katsoa tätä menoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuplaton:
Ei sossu tms taho tee mitään ellei ole suurta näyttöä. Pelkkä "naapurin" ilmoitus ei auta. Kokemusta on.. ex taloyhtiössä kerran joku teki ilmotusta naapurista joka lastaan pahoinpiteli, lapsi juoksi pihalla myöhään illalla, "puolialasti" eikä porukkoja paljoa kiinnostanu. Sossutantat nosteli vaan käsiään koska ei ollu näyttöä..
No kyllä luulisi, että kotiin ainakin tehdään käynti! Mä olen ainakin käsittänyt, että kaikki ilmootukset otetaan vakavissaan ja tilanne tutkitaan. Vaikka olisi nimettömänä tehty ilmootus.
 
kuplaton
tehdään, mutta ei sinne ilmottamatta mennä, extempore. ilmoitetaan etukäteen, sovitaan ihan aika ja sit ku tätit menee käymään nii kotonahan esitetään oikeaa koti-idylliä..
 
no huh huh
Kyllä maailma on epäreilu. Tuota ihmettelen, miksi luonto oikein usuttaa huonot yksilöt vanhemmiksi ja älykkäät joutuvat välillä taistelemaan lapsensaannin kanssa.
Tämä on oikeasti laaja ilmiö, mitä tyhmempi ihminen on, sitä herkemmin se saa lapsia.
Sori nyt vaan, vauvapalsta ja kaikkea, mutta näin se vaan luonnossa menee. Luulisi, että vain parhaimmat menestyy, mutta luonto on kääntynyt ihmiskuntaa vastaan. :/
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh:
Kyllä maailma on epäreilu. Tuota ihmettelen, miksi luonto oikein usuttaa huonot yksilöt vanhemmiksi ja älykkäät joutuvat välillä taistelemaan lapsensaannin kanssa.
Tämä on oikeasti laaja ilmiö, mitä tyhmempi ihminen on, sitä herkemmin se saa lapsia.
Sori nyt vaan, vauvapalsta ja kaikkea, mutta näin se vaan luonnossa menee. Luulisi, että vain parhaimmat menestyy, mutta luonto on kääntynyt ihmiskuntaa vastaan. :/
Ja kaikenmaailman alkkis-exille pusataan kakaroita :whistle:

http://29.media.tumblr.com/zBW7kGcj0pynvlplzZOSYhsko1_500.jpg

 
no huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh:
Kyllä maailma on epäreilu. Tuota ihmettelen, miksi luonto oikein usuttaa huonot yksilöt vanhemmiksi ja älykkäät joutuvat välillä taistelemaan lapsensaannin kanssa.
Tämä on oikeasti laaja ilmiö, mitä tyhmempi ihminen on, sitä herkemmin se saa lapsia.
Sori nyt vaan, vauvapalsta ja kaikkea, mutta näin se vaan luonnossa menee. Luulisi, että vain parhaimmat menestyy, mutta luonto on kääntynyt ihmiskuntaa vastaan. :/
Ja kaikenmaailman alkkis-exille pusataan kakaroita :whistle:

http://29.media.tumblr.com/zBW7kGcj0pynvlplzZOSYhsko1_500.jpg
:LOL:
Juuri tuollaista meininkiä tuolla kaduilla tulee vastaan. :D
Ne isolapsisimmat perheet ajelee jollain iän vanhalla Pontiacin perheautolla, lapsia vyöryy autosta lapsi lapsen perään ja viimeisenä se just tuon kuvan kaltainen mamma ryöpsähtää ulos. :D
Sorge, mutta nyt vaan fantasioin itseäni tällä mielikuvalla, menkat just päällä ja vituttaa maan perkeleesti. :whistle:
 
Järkyttävää miten joku voi olla noin välinpitämätön! |O

Mä en tiedä mitä tekisin sun tilanteessa mutta koittaisin kyllä soitella jonnekin, ja jopa tälle serkulle josko jollain tavalla saisin sen kuuntelemaan. Kamalaa ettei syntymättömällä lapsella ole minkäänlaisia oikeuksia ja moni lapsi joutuu kärsimään tollasista idioottivanhemmista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh:
Kyllä maailma on epäreilu. Tuota ihmettelen, miksi luonto oikein usuttaa huonot yksilöt vanhemmiksi ja älykkäät joutuvat välillä taistelemaan lapsensaannin kanssa.
Tämä on oikeasti laaja ilmiö, mitä tyhmempi ihminen on, sitä herkemmin se saa lapsia.
Sori nyt vaan, vauvapalsta ja kaikkea, mutta näin se vaan luonnossa menee. Luulisi, että vain parhaimmat menestyy, mutta luonto on kääntynyt ihmiskuntaa vastaan. :/
Ja kaikenmaailman alkkis-exille pusataan kakaroita :whistle:

http://29.media.tumblr.com/zBW7kGcj0pynvlplzZOSYhsko1_500.jpg
Vicky Pollard :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sinisilma76:
Kannattaisi varmaan hoitaa sellaiset äidit johonkin kuntoutuksen piiriin. Kaikki alkaa sossuun ilmoittamisesta. Siitä homma menee eteenpäin.
Joo, mutta se on vapaaehtoista, eli äitiä ei voi pakottaa. Tuskin kovin innokkaana on kuntoutukseen menossa, jos lapsen terveys ei nytkään kiinnosta.
 

Yhteistyössä