Miksi se tavaroiden/vaatteiden paikalleen laittaminen on niin kamalan vaikeeta joillekkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Kaupassa työskennellessä sen huomasi oikein hyvin ...joka päivä sai olla laittamassa vaatteita henkareihin, kun ne jätettiin mihin sattui, ei nostettu lattialta ylös jos oli pudonnut.Tuotteita jätettiin ihan väärille osastoille.Toki sen ymmärrän jos etsii, etsii ja ei löydä tuotteelle oikeata paikkaa, kun siinä on vaikka miten paljin liki samanlaisia esim shampoot yms.

Kirpparilla sama juttu.Otettiin tyttären kanssa yhteinen myyntipöytä.Vaatteet henkareihin, niin eikös niitäkin oltu otettu henkareista pois ja heitetty sinne sun tänne.Laitettu viereiseen myyntipöytään meidän omaisuutta.Kirjat oli kaikki sekoitettu, kun niitä on niin hiton vaikeeta laittaa nätisti paikalleen, samoin dvd:t.Tulee mieleen, että tekeekö nämä kotonaankin samoin ja sitten kaikki on kuin pommin jäljiltä? Vai eikö sillä toisen omaisuudella ole mitään väliä?Mä ainakin laitan aina samalle paikalle kun katselen niin kirpparilla kuin kaupassakin.
Tulipahan sanottua:D

Tulee mieleen, että tekeekö nämä kotonaankin samoin ja sitten kaikki on kuin pommin jäljiltä? Vai eikö sillä toisen omaisuudella ole mitään väliä?

Mulla ainakin menee just päinvastoin. Kotona tavarat tuppaa jäämään hujan hajan mutta kaupassa ja kirpparilla olen erittäin tarkka siitä että palautan katsomani tuotteet samoihin paikkoihin mistä olen ne ottanutkin. Kun mun mielestä se menee niin että omille tavaroilleen saa tehdä mitä huvittaa ja jos ne sattuu hukkumaan tai rikkoontumaan niin omapahan on häpeäni. Mutta toisten omaisuuden kanssa täytyy olla huolellinen ettei joudu korvaamaan esim. rikkoontuneita tuotteita.

Mutta saman olen huomannut että kirpparilla ei osaa porukasta paljon kiinnosta mihin muiden tavarat päätyvät.

En todella tiedä. Mä olen kotonakin oikea kävelevä kaaos, sillä vaikka ymmärrän hyvin, että jos aina laittaa tavarat paikoilleen käytön jälkeen, koti pysyy siistimpänä. Silti mä en toimi niin, enkä pysty edes selittämään miksen. Kaupoissa ja kylässä laitan kyllä tavarat sinne, mistä ne otinkin, mutta kotioloissa se onnistuu vain lyhyitä aikoja esim. koko kämpän siivouksen jälkeen.

Joskus pännii mies, se ripottelee myös tavaraa ympäriinsä ja saattaa jättää esim. tyhjän makkarapaketin työtasolle tai tyhjän mehupurkin tiskialtaan reunalle, eli vain oni jää avaamatta ja purkki pudottamatta roskiin. En oikein voi motkottaa asiasta, tuntuu lähinnä siltä, että pata kattilaa soimaa, vaikka mä teenkin yksin kodin siivoustyöt, eli siivoan omat sotkuni ja siinä ohessa miehenkin. Periaatteessahan miehen pitäisi siivota omansa, että tilanne olisi tasan. Mutta en mä siltikään asiasta narisisi, minähän olen enemmän kotona ja mulla on aikaa kotihommille. Suurempi ärsytys on se, että miehen harrastepaja on millintarkassa järjestyksessä, se pitää siitä itse huolen, mutta miksi se sitten jättää kotona kaiken mun huolehdittavaksi?

Tuskin sillä sen parempaa selitystä on kuin minullakaan, toivottavasti joku kertoo, mistä tämä johtuu. :D

Joo, kirpparilla erityisesti ärsyttää toi. Joka päivä saa käydä pöytää siivoomassa. Kaupassa on kyllä itekin tullut laitettua jotain väärään paikkaan joskus kun huomannut jossain vaiheessa ettei tarviikaan jotain tai se onkin ihan vääränlainen tms. ja on jo lähellä kassoja ja tavaran takasin laittamisen takia pitäs kävellä ison kaupan toiseen päätyyn. Mut tällasta kuitenkin harvemmin sattunut.

Tuli mieleen, että ehkä siellä kaupassa on laitettava tavarat paikoilleen antaakseen itsestään vähän paremman kuvan. Ehkä sitä olisi sielläkin samanlainen pyörremyrsky, jos kehtaisi. Kotona kukaan ulkopuolinen ei näe, jos tulee vähän porsasteltua. :whistle:

Itse olen myös sellainen, etten oikein kotona muista laittaa tavaroita paikoilleen, mut kaupassa tai kirppareilla en ilkeä jättää hujan hajan. Joku ne kuitenkin joutuu paikoilleen laittamaan, eikä tahallaan kenellekään ylimääräistä hommaa halua teettää. Tiedän sellaisia ihmisiä, joiden asenne on se että "se on jonkun muun homma siivota jäljet, ne on täällä töissä sitä varten". Sellainen asenne ärsyttää suunnattomasti.

Ei se kaupassa vaikeaa olekaan, kotona onkin toinen asia. :D

kyl se on... 5,5v vaatekaupan myyjänä.

Lattialle kaikki jätetään ja nurinpäin ja mytätään tuolin alle jne. myöskin heitetään ne ensimmäisen telineen päälle mikä vastaan tulee.

kävellään myös ihan päältä ku ei jakseta nostaa ylös. Ale-aika on sitä pahinta.

( enkä tarkoittanu sua :D )

Viimeksi muokattu:
kaupassa myyjäthän on sitä varten et ne laittelee ne vaatteet sinne henkareihin takaisin. Mä en rupee viemää takaisin varsinkaan jos kokeilen useampaa kerralla. Eihän myyjillä ole mitän tekemistä muuten

no mutta sehän on vähän sama asenne kuin tämä ;)
Mitä välii millään kun vaan asun vuokralla,
vaan jos on oma ilmoitan heti vesivahingoista ja osallistun pihatalkoisiin ym.

nimimerkillä vuokralla asunut yksityisellä ja sai muiden ihmetyksen kun saavuin pihatalkoisiin ;)

Yhteistyössä