Miksi se seurustelu YH:n kans on niin tuskasta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eksyksissäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eksyksissäkö

Vieras
Olen kahdesti seurustellut yh:n kanssa ja molemmilla kerroilla ne lapsen isät ovat tulleet taistelemaan huomiosta lapsen ja äidin suhteen. Melko rasittavia kokemuksia molemmat. Ensimmäisessä nainen otti lapsen isän takaisin. Toisessa tajusin lähteä. Ei minustakaan ihan kaikkia positiivisuuden tunteita imetä tuollaisella pompotteluhelvetillä.
Kyllä, olen jäänyt katkeraksi. Katkera noita kahta seurustelukumppaniani kohtaan ja katkera yleensäkin yh:n kanssa seurustelemiseen.

Miksi kirjoitan on se, että tapasin ihanan naisen. En aluksi tiennyt hänen olevan yh, mutta nyt tiedän ... enkä puolestaan tiedä mitä tehdä. En jaksaisi enää rikkoa sydäntäni.
Jelppiä?
 
Onhan se otettava huomioon kun valitset äiti-ihmisen, että jossain elämänsä vaiheessa joku toinen mies on ollut hänen elämässään niin rakas että on lapsikin tehty. Ja yhteinen lapsi sitoo ihmiset yhteen, joitain enemmän ja joitain vähemmän.
 
Kerran seurustelin ja asuin puoli vuotta yhden YH:n kanssa ja voin sanoa että tein niin tein näin = tein aina väärinpäin. Jos poika tykkäsi minusta ja näytti sen niin kuulemma koitin käännyttää poikaa isäänsä vastaan jne.
 
no kannattaa harkita vakavasti jos toinen on eronnut vasta äskettäin, olen lukenut että vakavankin seurustelun jälkeen ensimmäinen on semmoinen toipumus-otus, mut jos erosta on jo enemmän aikaa, niin tuskin haikailee menneen perään
 
Sulla oli huonoa tuuria niiden kahden suhteen. Tuskin kyse siitä oli, että olivat yh:a. Yhtä hyvin pettyä voi joutumaan sen lapsettoman kanssa. Ainahan parisuhde on riski! Mutta jos erosta on tosi vähän aikaa, ehkä ei kannata aloittaa vakavaa suhdetta - sillä toisella saattaa vielä olla lämpimiä tunteita exää kohtaan.
 
Minä olen yh ja kohta vihillä. Mies on täydellinen, elämämme on täydellistä ja rakkautta riittää. Ei se ole yh tai yksinelävästä sinkuista kii. Joidenkin ihmisten kanssa vain ei tule toimeen. Se ei ole "se oikea". :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Kerran seurustelin ja asuin puoli vuotta yhden YH:n kanssa ja voin sanoa että tein niin tein näin = tein aina väärinpäin. Jos poika tykkäsi minusta ja näytti sen niin kuulemma koitin käännyttää poikaa isäänsä vastaan jne.

Oho, mulla on vastaava kokemus. Iskä tuli mustasukkaiseksi, kun leikin hänen pikkupoikansa kanssa. Se oli liikaa, kun poitsu tarttui minua kädestä tiellä. Osasi kuulemma kävellä ilman minuakin :o. Ihan sairasta. Jätin sen ukon, mutta muista syistä.
 
YH:lla on aina lapsi sinun edelläsi, mihinkään ette voi mennä suunnittelematta ensin lapsenhoitoja, ei päiväseksiä lapsen ollessa kotona, ei mitään extempore. Miksi rajoittaisit elämääsi siotutumalla tälläiseen naiseen, jonka elämässä aina joku menee sinun edellesi. Ja yleensä joudut vielä maksamaan vieraan lapsen kuluja ja menoja. Etsi nyt ihmeessä lapseton nainen ja nauti elämästä hänen kanssa rajoituksitta. Tuhlatkaa itseenne ja suhteeseenne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Älä yleistä, että kaikkien kanssa olisi tuollaasta.

Pahoittelen. En tarkoittanut vaikuttaa yleistävältä. Tosin en tilanteessani ilmeisesti ole ollut ainoa. Vaikeuksia siis on.

Harmittavaa se, miten ihanat naiset (/miehet), yh:t päästävät sen exän sinne pyrkyriksi. Eikö tuota pitäisi miettiä ennen uutta suhdetta.. (katkera?kyllä.)
 
Veljeni asui avoliitossa yh:n kanssa pari vuotta kunnes ei enää jaksanut. Mukava nainen minun mielestäni ja kivat lapset mutta veljeni palkka ei enää riittänyt eikä vapaa-aika kun jatkuvasti piti olla lapsenvahtina. Siis raha, auto, lahjat yms kelpasivat kyllä mutta lasten kasvatukseen ei saanut puuttua. Lasten isä ei ollut kuvioissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
YH:lla on aina lapsi sinun edelläsi, mihinkään ette voi mennä suunnittelematta ensin lapsenhoitoja, ei päiväseksiä lapsen ollessa kotona, ei mitään extempore. Miksi rajoittaisit elämääsi siotutumalla tälläiseen naiseen, jonka elämässä aina joku menee sinun edellesi. Ja yleensä joudut vielä maksamaan vieraan lapsen kuluja ja menoja. Etsi nyt ihmeessä lapseton nainen ja nauti elämästä hänen kanssa rajoituksitta. Tuhlatkaa itseenne ja suhteeseenne.

Ei päivän huonoin ehdotus. :D
Kiitos tukisanoista. :)
 
No onneksi kaikkia miehiä ei pelota kyseiset ongelmat! Minä olen yh (noh, yhteishuoltaja) ja lapsi pääsääntöisesti minulla. Exä on aiheuttanut ongelmia matkalla, raha ja aika on tehnyt tiukkaa -tämä uusi mies on maksanut minun ja lapseni kuluja ja toiminut lapsenvahtina, kahdenkeskistä aikaa on harvoin. Sen lisäksi hän tekee täällä talon kaikki miesten työt ja osallistuu niiden kustannuksiin, vaikka talo on minun. Tosin minä en ole ainakaan vielä mustasukkainen lapseni ja uuden miehen ystävyydestä, päinvastoin.

 
Itse olen kahden lapsen yh. Eronnut lasten isästä 2,5v sitten, eikä tulisi pieneen mieleenkään palata yhteen hänen kanssa! Nyt kuvioissa uusi ihana mies, joka onneksi ajattelee toisin kuin ap :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja unohda:
Unohda yht, vapaita ihania naisia ilman rajoittavia lapsia on tarjolla yllinkyllin. Miksi sitoutua sellaiseen?

Yksinhuoltaja on monella tapaa turvallisempi vaihtoehto, valmiiksi sisäänajettuna. Lapseton nainen on melkoinen tuuliviiri, ja on vaikeata ennustaa miten äitiys tulee muuttamaan sekä persoonallisuutta että fysiikkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
No onneksi kaikkia miehiä ei pelota kyseiset ongelmat! Minä olen yh (noh, yhteishuoltaja) ja lapsi pääsääntöisesti minulla. Exä on aiheuttanut ongelmia matkalla, raha ja aika on tehnyt tiukkaa -tämä uusi mies on maksanut minun ja lapseni kuluja ja toiminut lapsenvahtina, kahdenkeskistä aikaa on harvoin. Sen lisäksi hän tekee täällä talon kaikki miesten työt ja osallistuu niiden kustannuksiin, vaikka talo on minun. Tosin minä en ole ainakaan vielä mustasukkainen lapseni ja uuden miehen ystävyydestä, päinvastoin.

Minulla on sama tilanne. Uusi mies on ihana, ymmärtää, tukee ja kannustaa. Hän on myös ostanut mun lapselleni lahjoja ja maksanut matkoja. Vaikka käyn töissä ja maksan omat osuuteni lainoista, laskuista jne., niin miehen suvun silmissä olen riistäjä naakka, joka imee miehestä mehut ja rahat. Ei ole auttanut, vaikka kuinka yrittäisi heitä miellyttää. Ihmisten mielipiteille ei voi mitään. Miinusta on kai sekin, että olen miestä paljon nuorempi (tae siitä, että olen verenimijä).
 

Yhteistyössä