Miksi se joltain pois, kun meillä on suurperhe ja seitsemäs lapsi syntyy pian?

  • Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti
natusan
Minua säälittää tuttavaperheet, joissa on yli neljä lasta. Äiti on jatkuvasti raskaana ja kävelee kuin unessa. On putkessa, josta ei tunnu olevan ulospääsyä (tätä ihmettelen). Perheen isä yrittää tienata rahaa ja kotona tekee kotitöitä koko illan. Yöllä heräilee lasten itkuun. Hän haluaa 'vangita' vaimonsa kotiin raskauttamalla tämän aina uudestaan. Tyttölapset ovat pikkuäitejä lapsuutensa unohtaen. Heistä kasvaa uusia katkeria ihmisiä. Perheen äidin äiti on jättänyt tämän hänen ollessaan lapsi. Samaa hän jatkaa tyttärilleen. Kostaa äitinsä tekosia. Miksi myös alkoholistiperheiden lapsista tulee monesti suurperheen pukaajia? Säälittää niin nämä perheet. Lapset kärsivät.. minkälaisia yhteiskunnan loisia heistä tulee ?
On sulla erikoinen tuttavapiiri, jos kaikilla, joilla 4 lasta tai enemmän, on äiti jatkuvasti raskaana!Meillä on 6 lasta, enkä todellakaan ollut jatkuvasti raskaana.Lapsia voi olla useampi ihan reilullakin ikä-erolla, kuten myös ilman uskonnollista vakaumusta tai niin, että lapsilla on useampi isä jne.. Olemme itse huolehtineet lapsemme elatukset ja huolenpidon, ovat saaneet olla lapsia, mutta myös joutuneet ottamaan vastuuta joskus tietyin määrin, ovat saaneet henk.kohtaista aikaa, ja olemme jopa lomailleet niin koti-kuin ulkomaillakin. Omia huoneita ei ole ollut, eivätkä ole siitä traumoja näköjään saaneet. Täyspäisiä ovat; fiksuja nuoria aikuisia ja koululaisia.

Ja ap:lle; jos jotkut arvostelevatkin teitä, niin anna palaa vain! Itse varmasti tiedätte teidän halunne ja tarpeenne, eikä kukaan muu. Kateellisten panettelua, sano!
 
"Hömelö"
Hohhoijaa. Meillä on viisi lasta, mikä on sinun kirjoittamasi "yli neljä". En tosiaankaan ole ollut jatkuvasti raskaana vaan välissä on ollut milloin neljä ja milloin kuusi vuotta (sain ensimmäisen 23 ja viidennen 40 -vuotiaana). Väleissä olen ollut aina töissä. En hoidata pieniä isommilla, mutta en myöskään isovanhemmilla kuten monet tekevät. Ärsyttää tällaiset yleistykset.
Ehkäpä ei tarkotettu yleistää että KAIKKI perheet missä on yli neljä lasta on semmosia, missä on jotain pahasti vinksallaan. Sori nyt vaan, mutta aika helposti nyt otatte nokkiinne.
 

Yhteistyössä