Miksi sairasloman ottaminen on aina niin vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitinati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neitinati

Jäsen
12.04.2011
250
0
16
Tuntuu aina niin pahalta ottaa s-lomaa kun tietää että töissä menee pakka sekasin.
Ite olin eilen Gastroskopiassa ja mun kurkku on ollu tänään todella kipeä. Sen lisäks vielä maha on täynnä ilmaa.
Oon töissä vaateketjussa, jossa panostetaan asiakaspalveluun. Ei kovin huvita puhua / olla reipas kun kurkku on tosiaan kipeä. Tuntuu tyhmältä ottaa päivä sairaslomaa gastroskopian takia, kuullostaa varmaan todella huonolta syyltä mutta koen kyllä etten ole työvoimissa tai oikeastaan puhevoimissa.
Miks aina on näin vaikeaa. onkohan muillekki vai mulle vaan... kai se on tää moraali.

Minulle ei ole lainkaan vaikeaa. Suunnittelen juuri ensi kuulle muutamaa päivää vapaata kostoksi veemäiselle työkaverilleni, jolloin hän joutuu tekemään yhden projektin kokonaan yksin.

[QUOTE="Heidi";23834153]Minulle ei ole lainkaan vaikeaa. Suunnittelen juuri ensi kuulle muutamaa päivää vapaata kostoksi veemäiselle työkaverilleni, jolloin hän joutuu tekemään yhden projektin kokonaan yksin.[/QUOTE]

oikeasti? :D

Mulle on kyllä tosi vaikeaa, oon joskus ollu kuumeessaki, ja just sellasella ololla että oikeesti ois pitäny olla kotona. Mun mielestä sairasloma on oikeutettua vasta kun tosiaan on kuumetta.. mutta ei mulla nyt oo kuumetta ja sieltä varmaa tuleeki se syyllisyys. Tavallaan teen vasten mun periaatetta mutta tavallaan taas tiedän että olisi tosi rankka mennä töihin tän kurkun kanssa ja lisäks vielä kipeen mahan.

No ei ole vaikeaa. En koe olevani korvaamaton, eikä ole mun kontollani että miten hommat hoidetaan, saadaanko sijaista ym. Jos mä olen kipeä, niin silloin olen.

[QUOTE="vieras";23834337]No ei ole vaikeaa. En koe olevani korvaamaton, eikä ole mun kontollani että miten hommat hoidetaan, saadaanko sijaista ym. Jos mä olen kipeä, niin silloin olen.[/QUOTE]

mutta mikä on sun mielestä raja? milloin on niiiin kipeä ettei voi mennä töihin?

No mä olen kanssa samanlainen. eihän sille mitään voi, jos kipeäksi tulee, mutta meillä kanssa menee pakka totaalisen sekaisin heti, jos yksikin on pois. jessus sitä syyllisyyden määrää, kun sinne töihin soittaa. pomo, joka on ihana ja empaattinen ihminen, silti masentuneen kuuloisena huokaa puhelimessa.. auts! Sama juttu lasten suhteen, kun sairastavat joka kk kerran-kaks, kun hoidossa ovat, aina miehen kanssa riidellään, kumpi on pois.

[QUOTE="vieras";23834337]No ei ole vaikeaa. En koe olevani korvaamaton, eikä ole mun kontollani että miten hommat hoidetaan, saadaanko sijaista ym. Jos mä olen kipeä, niin silloin olen.[/QUOTE]

Peesi.

No mä olen kanssa samanlainen. eihän sille mitään voi, jos kipeäksi tulee, mutta meillä kanssa menee pakka totaalisen sekaisin heti, jos yksikin on pois. jessus sitä syyllisyyden määrää, kun sinne töihin soittaa. pomo, joka on ihana ja empaattinen ihminen, silti masentuneen kuuloisena huokaa puhelimessa.. auts! Sama juttu lasten suhteen, kun sairastavat joka kk kerran-kaks, kun hoidossa ovat, aina miehen kanssa riidellään, kumpi on pois.

kuullostipa tutulta, ja juuri siksi on myös vaikeaa että se pomo on tosiaan hyvä tyyppi.
no kyllä mä koen olevani ihan syystä pois, kurkku on tosiaan nii kipeä etten jaksa koirillekkaan kun kuiskata... syöminenkin oli vaikeaa.

oikeasti? :D

Mulle on kyllä tosi vaikeaa, oon joskus ollu kuumeessaki, ja just sellasella ololla että oikeesti ois pitäny olla kotona. Mun mielestä sairasloma on oikeutettua vasta kun tosiaan on kuumetta.. mutta ei mulla nyt oo kuumetta ja sieltä varmaa tuleeki se syyllisyys. Tavallaan teen vasten mun periaatetta mutta tavallaan taas tiedän että olisi tosi rankka mennä töihin tän kurkun kanssa ja lisäks vielä kipeen mahan.

Ihan oikeasti. Katson olevani oikeutettu sairaslomaan kiusaamisen ja henkisen väkivallan takia.

Kyllä minäkin potisin huonoa omaatuntoa, jos joku tärkeä vain minun varassani oleva projekti menisi mönkään oman tai lasten sairastelun takia.

[QUOTE="vieras";23834676]Toisilla vain on korkeampi työmoraali ja poissaolot siksi epämieluisia...[/QUOTE]

niin... kun osaisi suhtautua niin että mä nyt olen pois ja hoidan itseni kuntoon. mutta aina ajattelee että miten muut pärjää ja juurikin että hitto oisinko voinu sittenki mennä särkylääkkeiden voimin

Yhteistyössä