Miksi saikulle jääminen on mulle aina niin hiton vaikeaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prkl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prkl

Vieras
Olen kipeänä, eilen illalla oli kuumetta. Aamulla särkevä olo, mutta otin särkylääkettä joka vaikuttaa vieläkin. Kurkku on kipeänä, väsyttää ja ääni on lähes poissa. Tänään on mulla vielä vapaapäivä, mutta huomenna on työpäivä.

Olen asiakaspalvelutyössä, eli puhua pitäisi koko päivä enemmän tai vähemmän huonokuuloisille vanhuksille. Pitäisi jaksaa istua koko työpäivä. Siltikin mietin että jos kuitenkin menisin särkylääkkeen ja kofeiinitabletin voimalla töihin...minulla on ajanvarausvastaanotto ja jos ajat joudutaan perumaan, on seuraavat vapaat ajat tarjolla n 4 viikon päästä.

Ärsyttää oma jahkaamiseni aina tän asian takia! Raahaudun töihin puolikuntoisena, koska muuten koen asiakkaiden vuoksi huonoa omaatuntoa...

Mä oon ollut sekä asiakaspalvelutyössä sekä hyvinkin fyysisesti raskaassa työssä. Sairaslomalle jääminen tuntui jotenkin petturuudelta, kunnes opin vauvan myötä ajattelemaan että "haluaisinko todella että r-kioskin myyjä (esim.) on jossain tiesmissä kuolemantaudissa töissä ja tartuttaa näin taudin muhun tai /ja mun pikkuiseen?". Sama juttu vanhuksissa, pelkkä paha flunssa voi olla kohtalokas..

Fyysisessä työssä taas sydänlihastulehduksen riski ym. pisti ajattelemaan uudestaan sitä sairaslomalle lähtemisen vaikeutta.

Ymmärrän sinua täysin! Minä myös raahaudun puolikuntoisena töihin enkä älyä jäädä saikulle. Niinpä pari viikkoa sitten ei ollut enää vaihtoehtoja ja saikulle pistivät työkaverit. Nyt olin niin ajatellut pääseväni toimenpiteeseen tällä viikolla ja ens viikolla töihin. Mutta voi sitä pettymystä, kun en siihen toimenpiteeseen pääsekään. Ärsyttää ja masentaa :( Olen siis huonoista huonoin ihminen sanomaan sinulle, että jää vaan hyvällä omalla tunnolla sairastamaan...

Tiedän tunteen. Olen nyt töistä päivää poissa flunssan takia ja koko ajan mietin olisiko jo huomenna työkuntoinen. Kurkku, kipeä, kauhea nuha, ääni käheänä ja kuumettakin on ollut vähän. En siis ole työkuntoinen, koska asiakaspalvelutyötä teen myöskin. Sitten kun tulee kommentteja, että lintsari, syö buranaa ja mene töihin, niin tulee vielä pahempi olo.

Jos menet puolikuntoisena töihin, altistat vanhukset ja muut asiakkaasi samoille viruksille/bakteereille mitä itselläsikin on. Sitä paitsi, jos sinulla on ääni miltei mennyt, niin miten ihmeessä sä voisit sitä työtäsi edes tehdä?! Lepäile ja parantele itseäsi hyvällä omallatunnolla, niin jaksat taas töissä paremmin! :hug:

Et mene töihin ja sillä siisti! Lepäilet kotona, muuten tauti vaan pitkittyy!!!!!!!! Ja tartutat tahallaan vain sitä eteenpäin! Ihminen saa sairastaa ja olla pois töistä.. ei se elämää kaada ja sun työpaikkaa!

Järki käteen----------

Yhteistyössä