Miksi säilytätte kotonanne krääsää pöytätasoilla ja hyllyillä näkyvissä paikoissa?

Aina kuvaketjuissa näkee kuvia, joissa taustalla pöydät ja hyllyt notkuvat kaiken maailman krääsästä ja jääkaapista roikkuu jos jonkinlaista lippua, lappua ja magneettia. Miksi??? Se tekee kämpästä paljon sotkuisemman näköisen, ja kyllähän kaikenlainen sälä kerää pölyäkin...

• Tykkää
Reactions: lissukka.
heeh
en säilytä, pyrin tunkemaan kaiken krääsän kaappeihin, vihaan krääsää :DD tekee pölyjen pyyhkimisestäkin paljon työläämpää kun joutuu siirrellä kaikkia kamoja edestä pois. kaapit notkuukin sit sotkusina, mut poissa silmistä, poissa mielestä!

"vieras"
Vihaan sellaista ja siivoilen niitä jatkuvasti pois. En jaksa nalkuttaa vaan vien vain ne pois. Itsekin kyllä lasken keittiön yhdelle tasolle tavaroita, mutta siivoankin sitä usein eli meillä ei ole kuin yksi taso sellainen jossa jotain vähän on, lehtipino, kaksi krääsäkoria jne. Muuten meillä on kyllä lipastotasot yms vain muutamalle koristejutulle tarkoitettuja.
Jos tavaraa on vähän ja tulee pieni sotku niin silti näyttää melko siistiltä. Kun sitä roinaa on kaikkialla niin pienikin sotku näyttää minusta kaaokselta.

Mä pyrin siihen että pöydillä, tasoilla ja hyllyjen päällä ei oo mitään kun on helpompi siivota ja on se siistimmän näköistäkin. Mutta jos jotakuta ei häiritte se että hyllyn päällä on kaikki mahdollinen niin eihän se silloin haittaa.

"vieras"
En säilytä. Vihaan kasoja ja törkyä. Pidän pinnat puhtaana ja tavarattomina. Meillä on paikka kaikelle ja kaikki on paikoillaan, mikäli ne ei ole juuri käytössä. Saman opetan lapsillekin. Onneksi mies tykkää järjestyksestä myös.

Yks mun suosikki inhotus on vessoissa/kylppäreissä oleva peilien hylly joka tungetaan täyteen purkkia ja purnukkaa. Ja siinä on sulassa sovussa tyhjät/täydet/vanhat purkit hirveän pölykerroksen kuorruttamana.

Vessoihinkin(samoin kuin muualle)on kätevä hankkia erilaisia koreja joissa pesuaineet, purkit ja pikku sälä pysyy järjestyksessä ja piilossa. Meillä on jopa pyykinpesuaineet sisustukseen sopivassa korissa kylppärin hyllyllä, paljon mielummin sitä katselee kun Omon pulloja pesukoneen päällä.

Ken guru
En säilytäkään, enkä suosi avohyllyjä. Tosin yksi meillä keittiössäkin on, mutta siellä vain siististi koriste-esine tms/hylly. En pidä krääsäisestä huus hållista.

Foortti harmaana
No mun on ainakin vaikee MUISTAA, että kenen pitää olla missäkin ja monelta ja mitä mukana, jos ei oo jääkaapissa lukkareita ja lääkärinaikoja yms ja liitutaululla on kokoukset ja työt ja esim urheilukilpailut, lasten harrastusjutut jne.
Olis pitän olla ISOMPI liitutaulu jossa olis lisäksi magneettinen pohja, niin jääkaappi vapautuis.
Mut toi nyt on mikä on.
Ja JOO on kännyssä, mutta no on KAIKILLE muistiksi, ei lasten voi olettaa kattovan kännystä...

Krääsää ei meillä oikein ole, mitä nyt esikoisen huoneessa jotain Tiimariroinaa.
Muuten tasoilla ja hyllyillä on enimmäkseen uniikkeja (taide)esineitä ja esim kasa mariskooleja yms.
Ja kynttiläsomisteita yms.

Mä tykkään sisustaa ihan tavaroillakin, enkä pelkillä huonekaluilla.

No sanoppa se! Mä syytän miestä... sillä on kummallinen tapa jemmailla omia papereita yms. hyllyjen ja lipastojen päälle... Todella rasittavaa oikeesti!
Mä ratkaisin tämän asian meillä niin että tyhjensin eteisen lipastosta yhden laatikon ja annoin sen kokonaan miehen käyttöön. Ja siellä sen tulee säilyttää sen lippuset ja lappuset eikä pitkin poikin kotia jossa ne on sitten aina hävöksissä.

Keittiönoita
Tykkään krääsästä. Ja ihan saman verran sille pöytä- tai hyllytasolle kertyy pölyä olipa siina tävaroita tai ei. Toki pölyjen pyyhkiminen vie hetken enemmän aikaa kuin tavarattomalta tasolta, mutta ei mulla niin kiire ole valmiissa maailmassa, ettenkö sitä ehtisi tekemään. Muistilaputkin on ihan jees - ainakin tässä iässä - ja jos ne ei ole jääkaapin ovessa, en muista, mihin olen muistilappuni laittanut :D

Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26989491:
Esim. tämänkin mamman kuvasta näkyy vain reunat, mutta sielläkin on tukittu kaikki mahdolliset pinnat täyteen kaiken maailman sälää. En halua edes tietää, miltä muualla asunnossa näyttää.

? Nyt en seuraa yhtään.

Meillä on pääsääntöisesti kynttiläjuttuja ja maljakoita yms harkitusti.
Mutta kun mies on valloillaan edes vuorokauden yksin täällä, niin johan on, joka pöydän kulmalla ja tasolla ihme sälää. Mainoksia, vanhoja kuitteja, lehtiä, vaatteita (?), en edes ymmärrä miten se voi tarvita noin paljon kaikkea näkösälle. Vaikka kaikelle on paikkansa, niin ei vaan saa niitä takaisin. Mut en jaksa nalkuttaa. Jouluksi muutetaan uuteen kotiin, jonka keskipisteenä on takka. Arvatkaa mitä sit alkaa tapahtua näille rojukasoille :kieh: :xmas:

"vieras"
Tällä hetkellä siksi, että meillä ei yksinkertaisesti ole kunnollisia säilytystiloja, ja ne tavarat on pakko laittaa johonkin. Esim. eteisen ainoa säilytystila on rekki henkareille ja sen päällä pieni hattuhylly :D Vessa taitaa olla meillä toistaiseksi ainoa paikka, jossa on riittävästi tilaa siellä käytettäville tarvikkeille, mutta rempattiinkin se hiljattain ja ostettiin iso peilikaappi ja laatikostot lavuaarin alle. Minäkin inhoan esillä olevaa krääsää, meillä on koitettu tavaramäärä karsia minimiin ja kunhan remontti etenee, hankitaan lisää kaappeja, lipastoja jne. :)

"äiti"
minä inhoan niitä valjuja koteja, joissa ei elämä saa näkyä. esimerkkinä mainittakoon että lasten taidetta pitää aina olla esillä :) niitä voi sitten kaikki sukulaisetkin ihailla ja lapsi tykkää.

"vieras"
:hug: Toisen turha on toisen aarre. Miksi ihmeessä kotona pitäisi näyttää steriililtä?

Luin joskus lehdestä erään psykologin haastattelun, jonka mukaan nuorilla naisilla on nykyään yleistä, että kodin pitäisi näyttää kuin sisustuslehdestä repäistyltä. Miksi? Koti saa näyttää kodilta. Sisustuslehtien kuvat ovat stailattuja. EI niissäkään tarkoiteta, että arkena ja normaalielämässä pitäisi näyttää siltä.

• Tykkää
Reactions: Micosa
[QUOTE="äiti";26989558]minä inhoan niitä valjuja koteja, joissa ei elämä saa näkyä. esimerkkinä mainittakoon että lasten taidetta pitää aina olla esillä :) niitä voi sitten kaikki sukulaisetkin ihailla ja lapsi tykkää.[/QUOTE]

Teilläkö lasten taideteokset ovat esillä jääkaapin ovessa? Meillä ainakin on lasten huoneissa kehystettynä. Sinustako elämä näkyy kodissa vain, jos keittiön ovessa roikkuu kissakalenteri ja jääkaapissa on tuhat fantsua magneettia??

• Tykkää
Reactions: lissukka.

Yhteistyössä