Miksi säästät? Tai mihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysynpä vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysynpä vielä

Vieras
Kun taas raha-asioita puidaan, niin mihin te ihmiset säästätte? Muuten vaan pahan päivän varalle vai johonkin tiettyyn asiaan? Mulla on periaate, että sen verran pitää olla tilillä, että pari-kolme kuukautta pärjää, vaikka kaikki rahan tulo yhtäkkiä loppuu. Muuten ei ole mitään säästötavoitetta.

Edellisen kerran säästin autoon kuusi vuotta. Sain käteisellä sen, minkä halusin. Periaate on myös, ettei mitään asuntoa pienempää osteta velaksi.

talon maalaukseen kesällä, pikkuremppoihin, lasten kausivaatteisiin, yms. ei tunnu sit kauheelta summalta kun esim. ostan 3 lapselle kesävaatteet kerralla kun se raha on säästössä.

tällähetkellä sohvaan. tai sohva on itseasiassa jo ostettu, vielä pitäis vaan saada rahat kasaan ens kuuksi :D
seuraava säästökohde on lomamatkan miehen kanssa.

En mihinkään. Mä en vaan vieläkään käsitä käsitettä "säästäminen". Siis mä en säästä, mutta on mulla rahaa pahan päivän varalle ihan reilusti, kun en kerkiä koko tiliä käyttämään ennen kuin seuraava tulee.

Kannattaa pitää ehdottomasti muutaman tonni puskuria yllättäviin menoihin, jollei ole todella pienituloinen, 'säästän' matkoihin ja loma-asunnon remppaan pitäisi alkaa säästää.

hiihtolomareissuun tällä hetkellä. ollaan marraskuusta säästetty,kuusi henkinen perhe ollaan. nyt lennot maksettu jo pois ja tonni käyttörahaa säästössä ja vielä 500 pitäis saada. yleensäkin säästetään aina lomiin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
talon maalaukseen kesällä, pikkuremppoihin, lasten kausivaatteisiin, yms. ei tunnu sit kauheelta summalta kun esim. ostan 3 lapselle kesävaatteet kerralla kun se raha on säästössä.

miten voi muka maksaa 3 lapsen kesävaatteet niin paljon et niihin pitää säästää? taitaa olla aika pienet tulot? ei siis millään pahalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:

miten voi muka maksaa 3 lapsen kesävaatteet niin paljon et niihin pitää säästää? taitaa olla aika pienet tulot? ei siis millään pahalla.

mutta se talon maalauskin oli tossa mukana!

en mä kovin aktiivisesti säästä mut en tuhlaakaan... omaa aloa etsiskellään niin siihen varmaan kuluu pennoset ja haikaran käyntiä on koitettu tilailla... ja kun se haikara kävis niin haluisn jäädä kotiin ainakin kolmeks vuodeks... siinähän sitä olis rahareikää...

Alkuperäinen kirjoittaja maalari:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:

mutta se talon maalauskin oli tossa mukana!

siis kun kolmelle lapselle ostaa kesävaatteet, kengät niin kyl niihin joka vuos on menny 500 egee, tiiä sit ostanko liika ja tosiaan talon maalaukseen säästetään kans ja sekin maksaaa vähintään 500 egee.

Yhteistyössä