miksi pumpattu rintamaito pilaantuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mansikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mansikki"

Vieras
Olen pumpannut maitoa pakkaseen, että voisin joskus jättää vauvan hoitoon pidemmäksi aikaa kuin pariksi tunniksi. Päätettiin tarjota kokeeksi vauvalle, pakastettua maitoa, vauva imaisi pullosta kerran eikä suostunut syömään enempää. Maiston maitoa, joka maistui ihan kamalalle, ihan selkeästi oksennuksen maku oli maidossa, sulatin muutaman muunkin pussillisen maitoa ja kaikki maistuivat samalta, vaikka on pumpattu eri aikaan. Olen pakastanut maidon käyttämättömiin minigrip-pusseihin pieniin eriin, tiskannut ja steriloinut pumpun käytön jälkeen mikrossa ohjeen mukaan, jäähdyttänyt ja pakastanut maidon nopeasti pumppaamisen jälkeen. Vanhin maidoista oli pumpattu noin puolitoista kuukautta sitten, tuorein pariviikkoa sitten. Mitä ihmettä tee väärin, miksi maito pilaantuu?

Hei kannattaa googlettaa asiasta, siinä oli joku entsyymi tai joku muu mikä saattaa joillakin muuttaa makua. Siihen on olemassa joku kikka jota en nyt muista, ehkä maito lämmitetään ennen pakastamista, voin muistaa väärin.

Ensimmäisten kuukausien maito ei oo säilyny niin hyvin kuin jostain 2-3kk synnytyksestä lähtien pumpattu maito.. Voisko vaikuttaa.. Mut tosiaan toi pullon vierastaminen voi kans olla syy eikä maidon maku..

Pakastapa itse tönkköjäähän purkki maitoa ja sulata, sitten yritä juoda... Aivan kamalan makuista!!! Tottakai se maku muuttuu, ilman että olisi pilaantunut muuten! Minä luovuin tuosta kun vauva oksensi pakastetun maidon, oli kamalan makuista kun maistoin! Ajatuksena niin romanttinen että pakastaa rintamaitoa, mutta hirveälle maistuu joten tarv.annoin korviketta.

Yhteistyössä