Miksi porukka täällä on niin ehdottomia painoasioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tossa toisessa ketjussa muka 171cm pitkä nainen voi joidenkin mielestä painaa korkeintaan 60-67kg ollakseen NORMAALI. :o 162cm pitkä on normaalipainon ylärajoilla 65-kiloisena, eli aika vääristyneet käsitykset ihmisillä.

Ja ajatelkaa: 20v kaverini on n. 163-165 cm pitkä (en tiedä tarkalleen), painaa 70kg ja on (ei vaan normaali vaan) HOIKKA. Ei yhtään ylimääräistä. Todella kiinteä ja melko lihaksikas. Harrastaa jalkapalloa, joten on mm. lihaksikkaat jalat.

Minua taas enemmän hämää se, miksi kaikkien pitäisi olla normaaleja. Oliskohan tämä maailma parempi paikka, jos kaikki olis just saman kokoisia ja näyttäisivät tosi hyvältä. Pyrkimyksenäkin todella arveluttava :whistle:

No onhan se sopiva paino ihan täysin kiinni ruumiinrakenteesta. Lihaksikas ja roteva voi olla hoikka tosiaan 70-kiloisena ja 163-165-senttisenäkin, ja jotkut sirorakenteiset joilla ei ole lihaksia, voi olla ihan selvästi ylipainoisia, vaikka BMI olisi alle 25. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. :ashamed:

Riippuu paljon siitä mistä tuo paino koostuu. Olen itse 162cm ja nyt 60kg painoisena on 8-10kg pudotettavana että olisi ok. Tuo kaikki ylimääräinen on siis ihan puhdasta läskiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Vaaka kertoo kaiken, suurimman osan mielestä on parempi olla "laiha läski" kuin hyvän kunnon ja itsetunnon omaava BMI 23+ ihminen.

Mut toi 23+ onkin ihan normaalipainoinen. Vasta 25 ja siitä yli alkaa se lievä ylipaino.

mä vähän ihmettelen edellämainittujen lisäksi sitäkin, että sanotaan esim.
161cm pitäisi painaa korkeintaan 66kg.. no voi elämä, entä jos se painaakin 68? (ainiin, sittenhän pitää dietteillä kaksi kiloa pois :laugh: )

Alkuperäinen kirjoittaja Nii-in:
Voitko uskoa, minäkin olen vain 160cm ja painan YLI 60 kg, mutta mahdun silti vaatekokoon 34. :o

Ja minulla 162cm ja 60kg nuo ei enää mahdu päälle, alkaapa 36:kin tehdä joissain vaatteissa tiukkaa. :/

Mutta tärkeintä siis oma vointi eikä se vaatekoko. Minulle tämä vaan on liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Voitko uskoa, minäkin olen vain 160cm ja painan YLI 60 kg, mutta mahdun silti vaatekokoon 34. :o

Ja minulla 162cm ja 60kg nuo ei enää mahdu päälle, alkaapa 36:kin tehdä joissain vaatteissa tiukkaa. :/

Ja ajattelit, että laihduttamalla ratkaiset asian? Mun puntari näytti vielä kesällä 5 kg vähemmän, kuin nyt, mutta vaatekoko oli 38. Ja todellakin, nyt olen tyytyväisempi, eli ei se paino, vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Vaaka kertoo kaiken, suurimman osan mielestä on parempi olla "laiha läski" kuin hyvän kunnon ja itsetunnon omaava BMI 23+ ihminen.

Mut toi 23+ onkin ihan normaalipainoinen. Vasta 25 ja siitä yli alkaa se lievä ylipaino.

Nii-in, pointti on se, että iso osa ihmisiä pitää jo 23 BMItä liian korkeana, tavoiteltu on se 17-22. Syrjintä ja valitus kasvaa vain sen BMIn mukaan ja samalla se BMI18 ketjupolttaja/alkoholisti kaljamahansa kanssa on ihan ok, eihän se ole läski, toisin kuin tuo BMI25 tanssija, joka voisi "helposti" pudottaa ainakin 5 kiloa. En kyllä edes tiedä miksi yleensä jaksan vastailla mihinkään painoketjuihin, ihmiset ovat menettäneet kyllä realiteettinsa ihan täydellisesti tuon vaa'an kyttäilyn kanssa.

Täällä pitää muistaa että jotku kirjoittaa kieroutuneesti "ainoa oikea koko on 165cm/58kg" ja kirjoittaja on 140cm ja 80kg, joka ei ole tyytyväinen itseensä.

Ollaan erillaisia ja ehkä jos mahtuu haluaman kokosiin vaatteisiin riittää ihan hyvin. Itse arvostan sitä, että on lihaksiakin, että jaksan nostella juttuja ja tarvittaessa en jää satakilosen äijän körilään alle väkisin. Ja jos jokin yllättävä sairaus iskee, en riudu ihan heti olemattomiin. Ei ylipainoa, vaan sopivaa painoa..

Alkuperäinen kirjoittaja f:

Nii-in, pointti on se, että iso osa ihmisiä pitää jo 23 BMItä liian korkeana, tavoiteltu on se 17-22. Syrjintä ja valitus kasvaa vain sen BMIn mukaan ja samalla se BMI18 ketjupolttaja/alkoholisti kaljamahansa kanssa on ihan ok, eihän se ole läski, toisin kuin tuo BMI25 tanssija, joka voisi "helposti" pudottaa ainakin 5 kiloa. En kyllä edes tiedä miksi yleensä jaksan vastailla mihinkään painoketjuihin, ihmiset ovat menettäneet kyllä realiteettinsa ihan täydellisesti tuon vaa'an kyttäilyn kanssa.

No joo, puhut kyllä ihan asiaa, olen huomannut saman. Mulla tulee muuten heti palstalta mieleen yksi tuommoinen tanssija, jonka ei kyllä tartte grammaakaan pudottaa. :D

Minusta on tosi surullista, että ihmisten elämä menee ohi, kun he vaan miettivät painoaan ja vaatteitaan. Ostaa sellaiset vaatteet, jotka mahtuu päälle ja lähtee nauttimaan elämästä, ei sillä ole mitään väliä mikä numero siinä lapussa lukee ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Ja ajattelit, että laihduttamalla ratkaiset asian? Mun puntari näytti vielä kesällä 5 kg vähemmän, kuin nyt, mutta vaatekoko oli 38. Ja todellakin, nyt olen tyytyväisempi, eli ei se paino, vaan...

Juu, juuri sillä.

Silloin kun painoin 50-52 kiloa, sen lisäksi että vaatteet sopivat päälle ja istuivat oli oloni hyvä ja kunto samoin. Sen jälkeen kun liikkuminen väheni ja aloin herkuttelemaan kaikella epäterveellisellä liian usein, on noita kiloja kertynyt löllöksi vyötärölle ja niistä nyt haluan eroon.

Jos urheilisin niin että nämä viimeaikoina kertyneet kilot olisivat sen tulosta en suinkaan olisi mitään lahduttamassa.

tämä palsta vaikuttaa joskus joltakin thinspo-chatilta...
normaalipaino on se, mikä on lääketieteellisesti todettu ihmiselle hyväksi, kauneusihanteet ovat asia erikseen. Tosin minusta on melko omituista se että se, mitä vielä kymmenen vuotta sitten pidettiin kauniina, on nykyisin läskiä ja rumaa :/ Jossain vaiheessa äärimmäisestä laihuudesta ja mahdollisimman matalasta rasvaprosentista (terveen naisen rasvaprosentti muuten on noin 20-25) tuli ensin kauneusihanne ja sen jälkeen normi josta poikkeaminen on nykyisin epänormaalia.

nykyisen kauneusihanteen sairaalloisuus ja se, että siitä on tullut "normaali" ulkonääkö, on johtanut siihen että suurin osa naisista ei todellakaan voi luottaa edes siihen peiliin silloin kun arvioidaan sitä omaa kroppaa. Syynä se että käsitys normaalista on se että painoa on mahdollisimman vähän, ja sekin vähä mitä on, on lihaksissa ja rasvaa ei ole nimeksikään. Jos käsitys normaalista on se, ei ole toivoakaan edes yrittää kokea itseään normaaliksi vaikka olisi täysin normaalipainoinen ja terve.

Yhteistyössä