Miksi poikavauvalle etunimeksi vanhan papan nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lähettäjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi apua mitä mä oon menny tekemään. Oon antanu lapselleni sellaasen nimen joka on ollu nimenä myös 1904 syntyneellä Siiri Angerkoskella. Likan toinen kaima Siiri Rantanen on syntyny 1924. Iik.

Mä tiän yhden pienen pojan jolla on sama nimi ku mun 85v. isoenolla enkä pidä asiaa mitenkää kummallisena. Tavallinen suomalaanen nimi kuten nuo ap:n alootukses luettelemat.

Elias, Onni, Aarne, Eino, Niilo, Olavi, Toivo, Urho, tuon nimiset pojat on lähipiirissä. Niiloja montakin ja tykkään tosi paljon noista nimistä. Meillä pienimmän nimi on samaa tyyliä.

Noel, Neo, Teo, Casper, Ami, Jasu, Jerry, Nicolas, noista taas en voisi kuvitella antavani ainuttakaan.

Nää on makuasioita, turha niitä nyt niin paljoa miettiä.

Voi apua mitä mä oon menny tekemään. Oon antanu lapselleni sellaasen nimen joka on ollu nimenä myös 1904 syntyneellä Siiri Angerkoskella. Likan toinen kaima Siiri Rantanen on syntyny 1924. Iik.

Mä tiän yhden pienen pojan jolla on sama nimi ku mun 85v. isoenolla enkä pidä asiaa mitenkää kummallisena. Tavallinen suomalaanen nimi kuten nuo ap:n alootukses luettelemat.

Siiri on aivan ihana nimi. Pohdittiin sitä esikoiselle, mutta päädyttiin toiseen nimeen lopulta.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
[QUOTE="lähettäjä";30136640]Väärin. En antaisi nimeksi edes Pekka, Jari, Tuomo, Jyri, Antti, Pasi, Teppo, Tuomas, yms. Ne nimet kuuluvat nimittäin vauvan isien ja isoisien aikaan. Antaisin mielummin jonkun uudenaikaisemman nimen kuten: Noel, Neo, Teo, Casper, Ami, Jasu, Jerry, Nicolas yms.[/QUOTE]

Eli jos ei saa antaa vanhoja suomalaisia nimiä (alkuperä on noilla kyllä ulkomailta) niin sit pitää antaa jotain käsittämättömiä, selkeästi ulkomaisia nimiä? :confused:

Meidän poikien nimetkin on kuulema pappa-nimiä, ainakin silloin ristiäisten aikaan eläkkeelle jääneen henkilön mielestä. Tosin yhtään tuon nimistä pappaa en ole koskaan tuntenut, se sukupolvi on kuollut jo aikaa sitten :D Nimet kulkee sykleittäin. Ykai peruste oli antaa sellainen nimi lapselle, ettei sitä suvusta ennestään löydy, eikä sen nimisistä ollut mitään negatiivisia mielikuvia. Mutta kuitenkin piti olla hyvä perusnimi, ei mitään näitä muka kansainvälisiä tai yksilöllisiä itse keksittyjä, joita ei toista vastaan tulisi

Yksi syy pappanimiin on, että omien kuolleiden pappojen nimiä otetaan uudelleen käyttöön. Veljenpojalla on ukkini nimi. Kaveri puolestaan antoi pojalleen yhdeksi nimeksi oman kuolleen isänsä nimen, joka ei ehtinyt lapsenlastaan näkemään.

Elias, Onni, Aarne, Eino, Niilo, Olavi, Toivo, Urho, tuon nimiset pojat on lähipiirissä. Niiloja montakin ja tykkään tosi paljon noista nimistä. Meillä pienimmän nimi on samaa tyyliä.

Noel, Neo, Teo, Casper, Ami, Jasu, Jerry, Nicolas, noista taas en voisi kuvitella antavani ainuttakaan.

Nää on makuasioita, turha niitä nyt niin paljoa miettiä.

Noel, Neo, Teo, Casper, Ami, Jasu, Jerry, Nicolas -nimisiä vanhoja pappoja on maailmassa ihan helvetisti (samoin kuin pieniä lapsia).

Hyvä vain, että käytetään uudestaan vanhojakin nimiä, kun edellinen senniminen sukupolvi kuolee. Muutenhan jäisi ikiajoiksi enää käyttämättä monta kaunista nimeä. Ja joka uudelle sukupolvelle pitäisi keksiä uusi tyyli, mikähän Dghdfff sitten olisi muodissa seuraavaksi... Mutta jos ken tykkää uudenaikaisista ja kansainvälisistä nimistä, eivät ne ole yhtään sen huonompia. Älkää kiltit alkako aina pilkkaamaan siitä iänikuisesta wt:stä, vaikkeivät maut osuisikaan yksiin.

Milloinhan tulee oikein megavanhat nimet muotiin. Eufrosyne, Heliodorus, Metusalem. :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Mä voin kertoa, mitä nimiä ei lähipiirin vauvoilla ole ollenkaan: Marjatta, Tuulikki, Erkki, Kyösti, Janne, Pekka, Kalervo, Kalevi. Onko noi pappojen/mummojen vai kenen nimiä?

Haha, toi Jari oiskin hyvä. Jos mä jostain kumman syystä päätyisin joskus vielä lisääntymään ja se ois poika, niin laittaisin sen nimeksi Janne tai Jari.
Jonne on myös cool.

Noista ap:n mainitsemista nimistä en kaikkia edes miellä "pappanimiksi".
Veljenikin nimi on Elias, kuten myös usean muun tuntemani. Yhtään pappa-Eliasta en tunne.
Aarne on mun mielestä kans kiva. Alpo ja Annikki on aika hassuja pikkulapsilla, joskus tavannut sen nimisiä ja huvitti hieman (ei siis mitenkään negatiivisesti varsinaisesti).

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
Alkuperäinen kirjoittaja lhä;30137419:
Ellet ole piirrellyt aikoinaan pulpettiin, niin tiedät, että aurinko saa energiansa muuttamalla vetyä heliumiksi. Käytännönsovellutuksissa heliumia tarvitaan mm. tietynlaisissa laser-valoissa. Heliodorus - Helio - Helium - Valo - Lamppu... varmaan SIKSI.

;)

En piirrellyt pulpettiin, koska nukuin :ashamed: Mutta näemmä unissaankin voi jotain hiukan oppia :)

Jenkeissä ja Englannissa annetaan usein vanhojen pappojen nimiä lapsille. Kaverilla on lapset, nimet on Henry, William ja Alice. Miettikää, miten paljon pappoja ja mummuja on, joilla on tuollaiset nimet...

Yhteistyössä