Miksi pitäisi olla vakituinen työpaikka? En edes haluaisi vakkarityötä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja numerosarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

numerosarja

Vieras
Sijaisena oleminen on helppoa. Voi aina sanoa, että en ensi viikolla pääse töihin. Matkustellaan paljon, lapsi vasta ekaluokkalainen jne on kiva olla paljon kotonakin. Rakennetaan nyt taloa ja tykkään touhailla tontilla yms.
Ei ole mikään tarve saada vakkarityötä.

Kertokaa, oi kertokaa, MIKSI se vakituinen työ olisi ihan PAKKO saada? Entäs jo ei halua?

Eihän se pakko ole ja olen itsekin tehnyt keikkatyötä siihen elämänaikaan, kun se sopi suunnitelmiini. Nyt on kiva, kun lomaa kertyy, ei tarvitse koko ajan miettiä mistä töitä hakea tai jatkuuko määräaikaisuus. Lisäksi on kaikkia etuja, jos pysyy samassa lafkassa tai ainakin näin meillä. Jokunen vuosi vielä ja lomaa kertyykin 3 pv / kk, pääsen henkilöstörahastosta tekemään nostoja jne. Jokainen tavallaan. Helpottaa kuitenkin elämän suunnittelua, kun tietää mistä palkka tulee.

Itse koin vakityön hyödyksi jo pelkästään siinä kun on pienet lapset ja halusin jäädä heidän kanssa kotiin. Täällä ei saa edes kuntalisää jos ei ole vakityötä, toki myös muut tuet on olleet isompia kun on tienannut säännöllisesti.

Kun ikää tulee lisää, on vaikeampi saada töitä, sekä pätkää että vakituistakin. Joten vakituinen työpaikka tuo turvaa pidemmällä tähtäimellä. Toki mikään työpaikka ei ole varma, mutta eipä ainakaan joudu selittelemään katkoja työhistoriassaan.

Mä kanssa kammoksun vakkariduunia. Nyttenkin menossa 1-2vuoden pätkä ja tuntuu et tää on ikuisuuden kestävä. Puuttuu kokonaan elämän huolettomuus ja monet asiat jää tekemättä kun on töissä kokoajan.

Mut toisaalta on ihan kiva kun se palkka tulee säännöllisesti. Olen pystynyt säästämään aika kivasti taas rahaa siihen löysäilyyn kuhan tää rutistus loppuu.

Yhteistyössä