miksi pitäisi ensimmäisenä alkaa syömään masennuslääkkeitä????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
en käsitä, jos masentunut olo johtuu elämänmuutoksesta/tilanteesta niin miksi pitäisi hakea valheellista hyvää oloa lääkkeistä?

ja kyllä olen ollut 2v elämästäni ahdistunut koko ajan ja onneton(silloin olisin jopa halunnut kuolla), ja ei en syönyt lääkkeitä yhtään! minun pahaoloni johtui hirveästä elämänmuutoksesta, rakkaani menetyksestä,siitä että jäin yksin lapsen kanssa, ja kaikki tulevaisuuden suunnitelmat katosivat tuhkana tuuleen rakkaan poistumisen vuoksi. monen mielestä minun olisi ilmeisesti pitänyt syödä masennus ja ahdistusääkkeitä. minä kätin uskoa ja puhumista,puhumista,puhumista, ja aikaa.

nyt tuosta on aikaa jo useampi vuosi ja hyvin menee.

en siis tuomitse kokonaan lääkkeiden käyttöä mutta ihmettelen miksi asioita ei käsitellä niin kauan kun asia sen vaatii,vaan miksi turrutetaan lääkkeillä oloa. Lisäksi pahimmillaan vielä aökoholilla siihen päälle?

liikunta, terveellinen ruokavalio ja nukkuminen auttaa paremmin. en alkaisi ekana vetämään lääkkeitä. omegahappojen ja d-vitamiinin puute aiheuttaa nykytutkimusten mukaan masennusta. liikunta on minusta paras masislääke.

Mä luulen ettei kukaan niitä ekana ole hakemassakaan, vaan sitten kun tuntuu ettei enää kestä ja miettii itsaria vaan kaikki päivät. Näin ainakin mulla. Ja riippuhan se elämäntilanteestakin. Joskus on vaan pakko jaksaa vaikka ei jaksaisikaan. Masislääkkeet voi auttaa pahimman yli. Mutta samaa mieltä olen että ne ei ole ratkaisu vaan turrutus.

Alkuperäinen kirjoittaja 4mama:
liikunta, terveellinen ruokavalio ja nukkuminen auttaa paremmin. en alkaisi ekana vetämään lääkkeitä. omegahappojen ja d-vitamiinin puute aiheuttaa nykytutkimusten mukaan masennusta. liikunta on minusta paras masislääke.

Sä et ole tainnut olla kovin masentunut elämässäsi? Mä olen ollut masentunut ja ahdistunut vaikka olin tosi kovassa kunnossa.

No masennuslääkket auttaa masentunutta myös muun muassa suorituskyvyssä, jaksaa tehdä paremmin hommia mitä ei jaksais masennuksen vuoksi muuten tehdä. Tietysti ei lääkkeitä koko ikäänsä pidä syödä vaa pyrittävä keskustelun yms kautta pääsemään masennuksesta yli ja siten myös lääkkeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuntuu,että nykyään joka toinen käyttää jotain masislääkkeitä, eikö muuten elämässä pärjää?

Ei varmaan sitten kaikki, nykyaika on muutenkin kyllä erillainen kun mennyt aika. Ei sillä että väittäisin ennen olleen kaiken helppoa :laugh: Ei varmastikkaan, ihmisen toiveet ja tarpeet on muuttuneet.

Niillä lääkkeillä pääsee sillätavalla alkuun, etä voi vastanottaa keskusteluapua. Todellisuuden taju palaa, ku vuosien ahdistus ja masennus kierteessä se enemmän tai vähemmän on kadonnut.

no masennuslääkkeiden aikana se tila on ns. lepotauko. saa voimaa kohdata sen olon paremmin lääkkeiden lopettamisen jälkeen. lääkkeet ei moniakaan paranna vaan antaa suuntaa parempaan.

Lääkkeet mahdollistaa monelle normaalin elämän että voi alkaa edes käsitellä masennusta. Aika turha siinä on jauhaa mistään liikunnan aloittamisesta, paremmin syömisestä, terapiaan menosta yms. jos potilas on niin masentunut, ettei saa edes mentyä kauppaan tai noustua ylös ennen iltapäivää. Itse lähinnä teki mieli itkeä, kun lääkäri vaan hoki "liikunnalla se paranee!" kun en pystynyt edes menemään ovesta ulos useimpina päivinä.

Yhteistyössä