[QUOTE="vieras";24726674]Meillä olisi periaatteessa varaa ostaa kalliitakin merkkejä, mutta käytän rahani mieluusti muuhun. Kunhan lapset ovat kuivia ja lämpimiä, minusta on riittävät varusteet. Huomenna lähdetään viikoksi etelän lämpöön. Eli käytän säästyneet rahat johonkin mistä pidän enemmän.
En kadehdi kalliiden haalareiden ostajia, joskus pidän kummallisena miksi sellaiseen asiaan halutaan laittaa niin paljon rahaa - varsinkin kun usein näiden haalareiden ostajat eivät ole mitään hyvätuloisia. Mutta jokainen tekee omilla rahoillaan mitä haluaa.[/QUOTE]
Näinhän se on, että kukin tekee rahoillansa mitä haluaa. Se kyllä minun huvittaa tällä palstalla että sota syntyy jos haalari maksaa 50euroa enemmän - eihän sellaista summaa voi tuhlata. Ihmiset pistävät moninkertaisena tuon 50euroa menemään jotta a) keittiössä olisi uudet ovet b) auto olisi uusi tai tietyn merkkinen/mallinen c) talossa olisi takapiha, jne. d) maksamalla ylipitkää lainaa Siis oikeasti huvittavaa on tällä palstalla että käydään tappelua ostaako merkin X maitoa vai merkin Y maitoa, kun hintaeroa on 10senttiä, mutta asumisessa tai autoissa sormien läpi livahtaa monikertaisia summia ja niiden perustelu on paljon ylimalkaisempaa.
Toinen asia mitä olen huomannut, on tämä analysointi siitä "onko varaa", "onko statussymboli", "onko kateellinen", "ei arvosta edukasta". Voi elämän kevät - eihän tämä ole oikeata elämää? En ainakaan tunnusta että omassa piirissäni olisi yhtään väliä mitä naapurilla on päällä (kallista tai halpaa, uutta vai käytettyä, 1 puku vai 10 pukua) tai mitä naapuri ajattelee tai on ajattelematta minun tai itsensä pukeutumisesta. Miten ostoskäyttäytymisestä erityisesti lasten vaatteiden osalta voidaan saada aikaan näin messevä spekulointi? (Lastenvaatteet muuten kyllä ovat visuaalisesti ja teknisesti kiva keskustelunkohde)