Miksi pitää vetää herne nenään jos ei sovi tulla kylään?

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
En vaan ymmärrä miksi joillekin on niin kamala paikka, että meille ei sovi tulla kylään koska tahansa ja miten tahansa. Tämä vaan tuntuu olevan muutamalle ihmiselle iso ongelma.

Tiedoksi nyt vaan kaikille, jotka minut nimimerkin takaa tunnistavat:

a) Meille ei sovi tulla ilmoittamatta etukäteen. Jos tulet ilmoittamatta, niin voin toki hetken keskustella pihalla kanssasi, mutta sitten sanon että hei hei, ja odotan sinun lähtevän. Opettele käyttämään sitä kännykkää, niin ei tule hukkareissuja.

b) Jos sanon, että nyt ei sovi tulla kylään, niin se ei tarkoita sitä, että olen sinulle vihainen/haluan loukata sinua/en pidä sinusta, vaan se tarkoittaa nimenomaan sitä, että juuri nyt ei sovi tulla. Palataan asiaan sitten joku toinen kerta, kun vierailu sopii minun aikatauluuni.

c) Jos sanon, että nyt on liikaa töitä, enkä ehdi tavata, niin se tarkoittaa sitä, että minulla ihan oikeasti on niin paljon töitä että en ehdi tavata. Se ei tarkoita sitä että olen sinulle vihainen/haluan loukata sinua/e pidä sinusta. Opiskelen täysipäiväisesti ja teen sen päälle 30 h töitä/viikko. Minulla menee vähintään 2 tuntia ja pahimmillaan 4 tuntia työ/opiskelumatkoihin päivässä. Mieheni taas tekee 50 h työviikkoa ja kirjoittaa siinä sivussa graduaan. Nousemme joka arkiaamu kello 5.30 ja pääsemme harvoin nukkumaan ennen keskiyötä, usein menee ylikin. Ei, en aio nipistää yöunestani paria tuntia, että ehtisin seurustella kanssasi.

d) Jos sanon, että haluan levätä viikonloppuna ja olla miehen kanssa ihan kaksistaan, se ei tarkoita sitä, että olen sinulle vihainen/haluan loukata sinua/en pidä sinusta. Joudun töissä ja opiskeluissa olemaan vuorovaikutuksessa satojen ihmisten kanssa päivittäin. Samoin mieheni. Kumpikaan meistä ei ole luonnostaan sosiaalinen, ja yletön sosiaalisuus käy kummallekin välillä todella ahdistavaksi. Joskus on vaan ihan pakko saada olla ihan rauhassa ja yksin, muuten ei vaan yksinkertaisesti jaksa.

e) Kutsun sinut oikein mielelläni kylään sitten kun minulle sopii :)

No jotkut on sellaisia! Ja vieläpä sellaisia että niille ei saa ikinä tulla kylään mutta muualle ovat aina tunkemassa :D

Itse olen ratkaissut tämän niin, että ovea ei avata jos ei ole soittanut että on tulossa, niin törkeää kuin se onkin, hah hah!

Noihin a-ja b-kohtiin sanoisin, että jos sulla on sellaisia ystäviä, jotka jaksaa kuukausitolkulla pitää suhun yhteyttä, ni ne on todellisia ystäviä. Voit vielä lisätä siihen listaan, että vaikka sulle soittaisi useamman kerran, et välttämättä vastaa puhelimeen, etkä soita takaisin. Tekstiviestin voit lähettää joskus parin päivän päästä, että "olit soitellu. Mitä asiaa?".
Mun mielestä olis ihan kiva sanoa, koska sulle sit sopii, jos oot oikeesti sitä mieltä, että aina mennään sun aikataulujen mukaan ja että tosiaan haluat olla kuitenkin näiden henkilöiden kanssa tekemisissä.
Ihan kaikki ei välttämättä ymmärrä tommosta käytöstä kuukaudesta toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Noihin a-ja b-kohtiin sanoisin, että jos sulla on sellaisia ystäviä, jotka jaksaa kuukausitolkulla pitää suhun yhteyttä, ni ne on todellisia ystäviä. Voit vielä lisätä siihen listaan, että vaikka sulle soittaisi useamman kerran, et välttämättä vastaa puhelimeen, etkä soita takaisin. Tekstiviestin voit lähettää joskus parin päivän päästä, että "olit soitellu. Mitä asiaa?".
Mun mielestä olis ihan kiva sanoa, koska sulle sit sopii, jos oot oikeesti sitä mieltä, että aina mennään sun aikataulujen mukaan ja että tosiaan haluat olla kuitenkin näiden henkilöiden kanssa tekemisissä.
Ihan kaikki ei välttämättä ymmärrä tommosta käytöstä kuukaudesta toiseen.

Mä en oikein usko että sä kuulut mun tuttuihin, kun en itseäni tuosta tunnista, mutta kyllä mä sellaista ystävää jaksan katsella ja ymmärtää joka ei aina ehdi mua tavata. Ei tulisi mieleenikään tunkea soittelemaan ovikelloa, jos en ole etukäteen sopinut kyläilystä. Nolon tilanteenhan siinä vaan aiheuttaa molemmille jos tunkee ovelle ja pakottaa toisen sanomaan että meille ei voi nyt tulla.

Kunnioitan sinun kotirauhaasi... kunnioitathan sinäkin minun kotirauhaani? :)

no en tunne sua mutta toi e kohta pisti silmään. :o luulin että kaverisuhde on semmonen molemminpuolinen juttu eikä vaan kun toiselle sopii. mitä sit teet kun kaveri soittaa ja tarvii olkapäätä? otatko kalenterin esille? :o

Juu, minäkään en pidä yllätys-käynneistä jostain syystä (sitten saa kuulla ainakin anopilta, että eipä ole TALON EMÄNTÄ/ÄITI/VAIMO pitänyt kotia tiptop-siistinä jne)... :|

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no en tunne sua mutta toi e kohta pisti silmään. :o luulin että kaverisuhde on semmonen molemminpuolinen juttu eikä vaan kun toiselle sopii. mitä sit teet kun kaveri soittaa ja tarvii olkapäätä? otatko kalenterin esille? :o

Mun mielestä molemmille pitää sopia. Olisihan se nyt aika kamalaa jos toinen aina tunkee kylään ja vaatii huomiota silloin kun toiselle ei millään sovi. Tai jos vaikka yksi joutuu nipistämään jo ennestään vähistä unista, ihan vaan sen takia että toinen loukaantuu jos ei just sillä hetkellä saa kahvitella, kun on niiiiin tylsää.

Ja juu, ihan oikeasti joudun kalenterista katsomaan koska meille sopii tulla kylään, sen verran on joskus kiireitä. Esim. nyt mulla on hyvin aikaa, ehdin jopa roikkua netissäkin ja harrastaa. Vaan odotapas kun kuuden viikon päästä on sekä töissä että opiskeluissa kiireinen kausi, silloin päivät on sellaista tahtia että aamulla töihin, töistä kouluun, sieltä suoraan kotiin ja töiden kimppuun, yöllä hyvällä tuurilla 3-4 tuntia unta, aamulla töihin ja sama rund uudestaan. Missä välissä tuossa olisi tarkoitus kestitä yllätysvieraita/tavata kavereita? Jos ei ystävä sitä kykene ymmärtämään, niin silloin ei varmaan yhteistä matkaa kannata jatkaa.

Hätätilanteet tietysti erikseen. Mutta kuinka usein yllätysvierailussa on kyseessä hätätilanne?

No jopas olet omaehtoinen. Minä, minä, minä ja minun aikatauluni ja perheeni ja mielenkiinnon kohteeni ja milloin MINUA kiinnostaa ottaa vieraita jne. Eikö ihmissuhteissa jousteta puolin ja toisin. Harvoin ne kylästelyfiilikset sattuu molemmilla osapuolilla just samaan aikaan. Yleensä se on toinen osapuoli jolla herää halu treffata, ja toinen voi joustaa jos ei ole oikeasti todellisia esteitä. Jos kaikki tapaisivat vain kun se itselle parhaiten sopii, voisi olla aikas hiljaista kyläilyrintamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no nyt kun sulla on aikaa siellä niin onko sulla kavereita siellä? :whistle:

Tänään käväisi yksi kaveri, joo :) Oltiin sovittu etukäteen, ja se on vielä sellainen kaveri että sitä ei haittaa vaikka samalla vähän tekisikin kotitöitä, juoruttiin ja viikattiin pyykkiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jopas olet omaehtoinen. Minä, minä, minä ja minun aikatauluni ja perheeni ja mielenkiinnon kohteeni ja milloin MINUA kiinnostaa ottaa vieraita jne. Eikö ihmissuhteissa jousteta puolin ja toisin. Harvoin ne kylästelyfiilikset sattuu molemmilla osapuolilla just samaan aikaan. Yleensä se on toinen osapuoli jolla herää halu treffata, ja toinen voi joustaa jos ei ole oikeasti todellisia esteitä. Jos kaikki tapaisivat vain kun se itselle parhaiten sopii, voisi olla aikas hiljaista kyläilyrintamalla.
Et nyt vaan taida haluat ymmärtää. Et kai ole sellainen ihminen joka kyllä vaatii ihmisiä joustamaan, mutta joka oikeasti tarkoittaa että muiden pitää joustaa sinun toiveittesi mukaan? Toivottavasti et ole, ja tulkitsin viestisi väärin :)

Miksi sinun pitäisi saada kyläillä jonkun luona jos sinua kyläilyttää, mutta kaverisi haluaisi vaan olla rauhassa? Ja jos kuitenkin lähdet kyläilemään, niin onko liikaa vaadittu että ensin kysyt että sopiiko? Mikä ihmeen itseisarvo se on, että minun (tai ihan kenen tahansa muun) pitäisi olla valmis laittamaan aikataulu uusiksi aina kun joku sitä keksii pyytää?

Treffailu silloin kun molemmille sopii on ainakin toiminut hyvin monen kaverini kanssa. Eikä treffailu välttämättä tarkoita kyläilyä, vaan voidaanhan sitä mennä vaikka kahvilaan tai kävelylenkille, tosin siitäkin minä ainakin haluan sopia etukäteen.

Kysymys sinulle: Miksi haluat väkisin tunkea itsesi kylään silloin kun ystävällesi ei sovi? Eikö se tunnu sinusta ollenkaan itsekkäältä käytökseltä?

En tajua miksi tästä pitää vetää se koko palko nenään?!? Kaikkien rakkaimpienkin ystävien,muiden tuttujen, omien vanhempien, jopa sisarusten jne.kanssa aina me aina sovimme milloin tapaamme ja missä...eli sellaiset ajat mitkä avat molemmille osapuolille ok! Anoppi se vaan jaksaa kiskoa herneitä nenuun kun ei missään nimessä halua edes tekstaria laittaa ennen kuin tulee. Viimeksi kun asiasta keskusteltiin niin sanoi etteä jos ei saa tulla ilmoittamatta niin ei tule ollenkaan.Eikä ole tullut ;)

Yhteistyössä