Opettakaa omia kakaroita tervehtimään aikuisia jos/kun tulevat kylään....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En usko että kieli tipahtaa ja suu kuivuu jos lapsi sanoo "Hei" kun tulee kylään.
Minun vanhemmat ovat opettaneet, että jos/kun menen kylään sanon myös aikuisille "Hei" tai "Päivää". Ollaan opetettu myös omia kakroita tervehtimään aikuisia. Ja omat tietää, jos saan tietää ettei tervehditty aikuista kun menee kylään niin sinne paikkaan ei ole mitään asiaa. Aikuisia kunnioitetaan.

Joillekin nykykakaroille sitä ei näköään opiteta.

Jotkut lapset on vaan UJOJA. Eikä se ainakaan minua häiritse, ei minun maailmani siihen kaadu ja pääni räjähdä, jos kylään tuleva jonkun ihmisen Rakas Lapsi tulee kylään, eikä tervehdi.

Tervehditkö itse näitä lapsia vai odotatko, että he tervehtivät ensin?
Mie olin lapsena niin ujo, etten uskaltanut tehdä aikuisen seurassa aloitetta ja esim. tervehtiä ensin. Odotin aikuisen huomaavan minut ensin ja sitten tervehdin. Halusin olla pieni ja huomaamaton... Joten ei se aina ole yksinnomaan tapojen puutetta olla tervehtimättä vaan ujouddesta ja arkuudesta johtuvaa pelkoa vierasta aikuista kohtaan.

On opetettu. Neljä vanhinta oppivat nopeasti, 9-vuotias kuopus ei ole vielä oppinut, vaikka muuten on nopeaälyinen ja terävä kuin mikä. Hänelle tervehtiminen todellakin on vaikeaa. Itsekin opin vasta yli 20-vuotiaana. Muuten en minäkään mikään hidasoppinen ole ollut, ainoastaan mun sosiaaliset taidot tuottivat vanhemmilleni harmaita hiuksia.

Tervehdin aina lapsia jos/kun tulevat kylään ja odotan että nekin sanoi "Hei" tai "Päivää" eikä kääntäisi omaa selkää ja kävelisi pois.
Toisaalta lapsen täytyy ensin tervehtiä aikuista, jos lapsi tulee kylään. Jos aikuinen tulee kylään niin aikuinen tervehtii lasta.
Tässä tapauksessa ei ollut kyse ujoudesta, kun tervehdit lasta ja lapsi nostaa nokan ylös ja kääntää selän se on epäkunnioitus aikuista kohtaan.

[QUOTE="vieras";24655725]En usko että kieli tipahtaa ja suu kuivuu jos lapsi sanoo "Hei" kun tulee kylään.
Minun vanhemmat ovat opettaneet, että jos/kun menen kylään sanon myös aikuisille "Hei" tai "Päivää". Ollaan opetettu myös omia kakroita tervehtimään aikuisia. Ja omat tietää, jos saan tietää ettei tervehditty aikuista kun menee kylään niin sinne paikkaan ei ole mitään asiaa. Aikuisia kunnioitetaan.

Joillekin nykykakaroille sitä ei näköään opiteta.[/QUOTE]

Hui! Ei mikään ihme, jos eivät kaikki lapset ole uskaltaneet sinua tervehtiä. Kun saat aikuisenkin karvat pystyyn.

Tervehdin aina lapsia jos/kun tulevat kylään ja odotan että nekin sanoi "Hei" tai "Päivää" eikä kääntäisi omaa selkää ja kävelisi pois.
Toisaalta lapsen täytyy ensin tervehtiä aikuista, jos lapsi tulee kylään. Jos aikuinen tulee kylään niin aikuinen tervehtii lasta.
Tässä tapauksessa ei ollut kyse ujoudesta, kun tervehdit lasta ja lapsi nostaa nokan ylös ja kääntää selän se on epäkunnioitus aikuista kohtaan.

Teillä taitaa olla myös tapana tunkea joka aamu rautakanki persiiseen?

Hyva ja rakas ystavani oli meilla viikon verran kahden lapsensa kanssa. Ja kylla ihmettelin kovasti lapsien kaytostapojen puutetta. Lapset 15v ja 17v. Kun heille aamulla sanoin huomenta, ei kerta kaikkiaan mitaan noteerausta. Ruokapyodasta noustiin pois sanaakaan sanomatta. Eivat koko viikon aikana minulle puhuneet ellen kerta kaikkiaan jotain kysynyt johon oli jotain pakko vastata. Ja sekin oli kovan tyon alla. Kun veit heidat kentalle poislahdon aikaan ei sanaakaan kummaltakaan - ei heippa, ei moi, ei niin mitaan.

Jos omat lapseni olisivat noin kayttaytynyeet niin olisivat totisesti saaneet kuulla kunniansa. Samalla tuntui silta ettei ystavani huomannut mitaan kummaa koko kaytoksen puutteessa... :(

No jos olet oikeastikin tuollainen natsi kun annat ymmärtää niin en minäkään sinua tervehtisi. Kuulostaa sairaalta vallanhimolta ja auktoriteetin väärinkäyttämiseltä. Haluat kokea olevasi jotenkin suuressa arvossa. Haha, toivottavasti joku kakara joskus sylkäisee päin ja näyttää missä todellinen paikkasi on ;)

Yhteistyössä