Miksi pitää syöttää pikkulapsille hesepaskaa ja herkkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi herranjee, ei mikään ruoka ole vaarallista, jos sitä antaa joskus harvoin vaikka puolitoista vuotiaalle! Se ratkaisee, mitä lapsi YLEENSÄ syö.
Uskaltaisin melkein väittää , että kyllä kotona annettu einesruoka on melkein pahempi vaihtoehto, kuin hese- ruoka.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Miks pitää kenenkään syödä jotain hesepaskaa? Sais kieltää lailla moiset roskasyöttölät, tai ainaki pistää kortille ne syömiset, ettei lapsia vois käyttää ku kerran kuukaudessa, ja aikuiset kaks kertaa kuukaudessa.

Toi oliskin aika lisäys meillä.

Joo, mitä harvemmin sen parempi. Onhan tuoki määrä ihan liikaa, mutta jotku käy paljo useammin. :/

Miks pitää kenenkään syödä jotain hesepaskaa? Sais kieltää lailla moiset roskasyöttölät, tai ainaki pistää kortille ne syömiset, ettei lapsia vois käyttää ku kerran kuukaudessa, ja aikuiset kaks kertaa kuukaudessa.

Toi oliskin aika lisäys meillä.

Joo, mitä harvemmin sen parempi. Onhan tuoki määrä ihan liikaa, mutta jotku käy paljo useammin. :/

Joo, ulkona me toki syödään harva se viikko, mut yritetään valkata vaikka Rosso tai Abbari Hesen tilalle.

Miksi herkku = paljon hiilihydraattia sisältävä paljon prosessoitu ravinteita sisältämätön mössö? Roskaruokaa, sipsiä ja karkkia... Jotain mahdollisimman epäterveellistä...

Miksi oikea ruoka ei vois olla herkku? Tai kotitekoinen jäätelö mansikoiden kera?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen.:
Mutta miksi sä vinoilet täällä niille, jotka ei vie? Että siellä syödään sitten luomuporkkanaa vieressä ja kytätään, just.

Miksi on suurempi paha olla viemättä kuin viedä ne lapset sinne heseen?

Mä vinoilin ap:lle joka tiesi miten usein joku 1 v käy Hesellä & että sille pakkosyötetään aina kokonainen ateria :xmas: vaikkei itse vie lapsiaan koskaan Heselle (mutta käy itse silti usein ilmeisesti?).
Jotta tietäisi miten usein joku toinen käy Hesellä, pitää kai käydä siellä itsekin tosi usein, eikö? Tai olla töissä siellä :D

Mua ei haittaa jos joku ei halua omille lapsilleen heseruokaa syöttää, kunhan ko. tyyppi ei tee ihme olettamuksia asioista sillä perusteella että näki kerran yhden pikkulapsen Hesellä, tai kunhan ko. tyyppi ei tee muiden satunnaisista hesekäynneistä ongelmaa itselleen.

Miksi herkku = paljon hiilihydraattia sisältävä paljon prosessoitu ravinteita sisältämätön mössö? Roskaruokaa, sipsiä ja karkkia... Jotain mahdollisimman epäterveellistä...

Miksi oikea ruoka ei vois olla herkku? Tai kotitekoinen jäätelö mansikoiden kera?

Mä tein tällaisen aloituksen äsken ja nyt mua varoitellaan että alkaa kohta sädekehä kiristää kun en tunge itseeni paskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kun:
ei ennen vanhaan ollut hampparin paskoja niin lapset olivat terveitä ja oikean painosia. Ja että 1 veelle maistatetaan. Huh.

Juu ei ollut, ja niitä nami lihiksiä ei koskaan saanut. Siksi nykylihava, kiitos vaan!

Omat lapset meneekin sitte alikäyrillä, kun saavat maistella kaikkea.

ei ennen vanhaan ollut hampparin paskoja niin lapset olivat terveitä ja oikean painosia. Ja että 1 veelle maistatetaan. Huh.

Juu ei ollut, ja niitä nami lihiksiä ei koskaan saanut. Siksi nykylihava, kiitos vaan!

Mikset laihduta sitten?mitä on nami lihikset?hah, haa..taiat olla hesen jokapäivänen ystävä.

Että työ jaksatte. Kauheeta stressiä siitä mitä saa syödä ja mitä ei. Toiset puputtaa pelkää porkkanaa ja toiset vain ja ainoastaan hesen ruokaa.

Koettakaa kullat ymmärtää että suurin osa ihmisistä syö terveellisesti kaikkea siltä väliltä.

Turha stressi pois niin ruuan kuin elämänkin suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja +++:

Mikset laihduta sitten?mitä on nami lihikset?hah, haa..taiat olla hesen jokapäivänen ystävä.

Joo, sovitaan näin.

Hesellä käydään paljon sen vuoksi, että ei viitsitä itse laittaa ruokaa ja tungetaan siinä samalla sille lapselle sitä saamaa roskaa naamariin. Ollaan tyytyväisiä ja kuvitellaan lapsenkin syöneen tyytyväisin mielin.

Miksi yksivuotiaalle PITÄÄ maistattaa edes mitään herkkuja?Siitähän se alkaa. Haluaa sitten lisää kun nami maistuu. Ei se yksivuotias mittään haluu vaan äiti/isä tunkee mössöt suuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hesellä käydään paljon sen vuoksi, että ei viitsitä itse laittaa ruokaa ja tungetaan siinä samalla sille lapselle sitä saamaa roskaa naamariin. Ollaan tyytyväisiä ja kuvitellaan lapsenkin syöneen tyytyväisin mielin.

Tuleville läskiperseille onnea!

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:

Mä tein tällaisen aloituksen äsken ja nyt mua varoitellaan että alkaa kohta sädekehä kiristää kun en tunge itseeni paskaa.

Älä jauha paskaa, sua arvosteltiin siitä, että sä tuomitset muut, jotka eivät toimi samalla tavalla kuin sä itse. Siellä on aloittamassasi ketjussa kaikkien luettavissa sun jotkin kommenttisi, jotka kielenkäytöltäänkin olivat täysin ala-arvoisia!

Alkuperäinen kirjoittaja gogo:
Miksi yksivuotiaalle PITÄÄ maistattaa edes mitään herkkuja?Siitähän se alkaa. Haluaa sitten lisää kun nami maistuu. Ei se yksivuotias mittään haluu vaan äiti/isä tunkee mössöt suuhun.

Ai ei vai?

Muut syö ja 1 vee tyytyväisenä katselee vieressä?
Joo, ehkä elokuvissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kylhän heseltä/mäkkäristä saa ihan ok-terveellistäkin safkaa, esim hamppari ilman majoneesia, porkkanat tai omppuviipaleet ja light-limu, mitä niin kamalaa noissa on? Näitä siis meidän pulleahko 5 v syö siis silloin, kun pikaruokaa haetaan. Ja ihan itse haluaa hedelmät/vihannekset ranskalaisten sijaan.

Vaalea höttösämpylä ja lisäaineet (aspartaamit sun muut) esimerkiksi. Majoneesi ei ole se epäterveellinen juttu, paitsi jos se on kevyttä ja täynnä lisä- ja täyteaineita. Hampurilainen toki paljo terveellisempi ku ranskalaiset.

Ne ei silti ole pahitteeksi silloin tällöin syötynä.

Oikeaa ruokaa meillä syödään päivittäin, se ei ole herkku.

Mutta jätski on tietenkin. Samoin karkit, ja myös se hesen hamppariateria. Herkkuja on monia.

No huh...miksi tää aihe antaa oikeuden haukkua muita läskiperseiksi tms. :whistle: En mä nyt kyllä ymmärrä, vaikka itse söisikin pelkkiä ituja ja pähkinöitä, että miksi muiden ruokavalioon ja (oletettuun ) ulkomuotoon pitää suhtautua epäkunnoittavasti...erikoista käytöstä!!!! :o

Yksivuotiaalle voi olla mukana omat eväät, esim päärynän palasia, banaania, kurkkua, maitoa, leipää, jogurttia yms, ei tarvitse niitä ranskalaisia hänelle tarjoille.

Alkuperäinen kirjoittaja gogo:

Ai ei vai?

Muut syö ja 1 vee tyytyväisenä katselee vieressä?
Joo, ehkä elokuvissa.

Miksi pitää antaa se ranskalainen sille käteen?Anna jotain muuta terveellisempää ja kehu että tää se vasta hyvää on.
Ei kai nyt oo tarkotuskaan että 1 vee kattelee vieressä ilman mitään?Ottakaa vaikka ruokapurkki mukaan kun ite tungette roskaa sisäänne.
Osaahan ne vaatia sitten myöhemmin lisää kunhan ensin "vähä" maistatetaan. Mä aina oon luullu että äiti/isä määrää.

Onneksi täällä maalla ei ole niin ongelmaa noista hesebaareista, niin aikuiset kuin lapsetkin syö tyytyväisinä kotiruokia. Matkoilla voidaan sitten poiketa ravintoloissa syömässä.

Yhteistyössä