Miksi pitää syöttää pikkulapsille hesepaskaa ja herkkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä ainakin yritin toimia neukkulan ohjeiden mukaan tuossa suola-yms. asiassa. En mä alle vuosikkaalle ole kokenut järkevänä antaa mitään sipsejä, ranskiksia, nakkeja, naksuja tms. Tai sokerimömmelöitä. Ja kyllä olen joskus naiivina kuvitellut, että se on ihan yleinen tapa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
En voi käsittää. Monesti näkee ihan pieniä, jopa 1-vuotiaita, joille vanhemmat syöttävät rankalaisia ja hamppareita ja juottavat limsaa. "Ota nyt, vähän pitää maistaa". Eihän niin pieni osaa edes vaatia eikä millään tavalla tarvitse sellaista. Ei ihme, että yhä suurempi osa lapsista on ylipainoisia. Hesarin uutisissa oli juuri juttu, että joka viides ekaluokkalainen on ylipainoinen. Hyi.

Te, jotka syötätte pienimmillekin roskaa, miksi?

Samaa vois ihmetellä että miksi syötätte lapsellenne. Valmis purki moskaa..? Eihän sitä syö pirukaan, jos paremmasta tietäis.. yäk.. ja kun tarkkaan lukee ohjeet niin paljon lisätty kaikkee ylimäärästä. kun ei niihin vitamiinejakaan muuten sais kun lisäämällä.. lihan määräkin liharuovissa jotain 9-11% aika vähän. ja näkee että ihan 4kk asti
siihen 2v pelkää valmis mössöä. Eläimillekin annetaan tuoreempaa ruokaa.

Emmekä edes opeta lapselle,että mäkkäristä tai hesestä saa hamppareita. Meillä ko. ravintolasta haetaan vain salaatteja ja niitäkin jos muuta ei ole saatavilla. Karmivaa katsoa kun alle 2-v. vetelee ranskalaisia ja hampurilaista posket lommolla.

Olen huomannut, että suurin osa näistä perheistä, jotka käyvät hesessä pienten lasten kanssa, ovat reilusti ylipainoisia ja voi vaan kuvitella lastenkin tulevaisuuden, jos eivät jo muistuta sotanorsua...

Ja kyllä, näitä perheitä on oikeasti, jotka käyvät juuri tissistä irrottautuneiden kanssa viikottain kunnon mätöillä. 1-vuotiaalle tungetaan sitä ranskalaista ja hampurilaista käteen ja oikein kannustetaan syömään vielä vähän. Ällöttävää. Olen ollut opiskeluaikana hesessä töissä ja saman kaupungin naamat tulevat nopeasti tutuiksi. Onnea vaan sillekin n. 21v sairaalloisen lihavalle mammalle, joka käy vähintään kerran viikossa kahden pienen lapsen kanssa, joista molemmista on tulossa yhtä isoja kuin äitinsä.

Omat eväät tai korvaavat ruoat pienimmille ei ole yhtään huono idea. Ja jos se 8kk -2v muka jotain osaa jo vaatia, niin vanhemman ei ole mikään pakko siltikään antaa sitä prosessoitua kakkaa syötäväksi. Ihan oikeasti.

Me käydään 2-3 kertaa vuodessa hesellä, mutta en kyllä 1vuotiaalle oo vielä sieltä mitää ostanu. isommille joko hampurilainen tai ranskalaisia ja juomaksi vesi tai maito.

Me käydään 2-3 kertaa vuodessa hesellä, mutta en kyllä 1vuotiaalle oo vielä sieltä mitää ostanu. isommille joko hampurilainen tai ranskalaisia ja juomaksi vesi tai maito.

Me käydään tosi harvoin missään syömässä "roskaruokaa". Eikä meillä 1-v vielä kyllä syönyt Hese ruokaa, tosin 1,5-v jo halusi maistaa. Parasta ruuassa on ketsuppi ja miniporkkanat =oD. Juotavaksihan saa ottaa myös maidon. Hamppareihin me ei oteta ollenkaan majoneesia, eikä suolakurkkua. Ranskalaisista tytöt ei juurikaan tykkää ja siksi otamme minisalaatin tai porkkanat tilalle... koko perhe voi ottaa yhdet tai kahdet ransikset ja silloin on pääasiassa isi se ketä ne heittää naamariin.

Yhteistyössä