Miksi pienten lasten isät ovat töissä?

  • Viestiketjun aloittaja Työäiti
  • Ensimmäinen viesti
No tuskin rahallisesti pärjää jos molemmat jää kotiin..
Jos isi jää kotiin ni sit ei äiti voi imettää ( ihan pientä vauvaa )
ja taas olis sit huono äiti,kun ei olis imettänyt ja olis lähtenyt töihin.. jne..
Mutta tiedän kyllä monta perhettä joissa isä on jäänyt kotiin jossain vaiheessa kun äiti on palannut työelämään:)
Isät on ihan yhtä hyviä hoitamaan omia lapsiaan kuin äiditkin:)
 
Mä ymmärrän ap:n pointin täysin. Täällä äidit hutkivat toisiaan työsskäynnistä(KIN) mutta ei hiiskahdustakaan siitä, miksi ISÄ ei hoida lapsiaan vaan paahtaa uraputkea ;). Ja nyt tuli esiin, että äidit nyt vaan on parempia hoitajia. Odotetaas taas ketjua, milloin isä on ihan yhtä pystyvä ja isä on ihan tasavertainen ja tottakai isällä pitää olla oikeudet lapsiinsa... Tottakai isä ja äiti ovat siis tasa-arvoisia mutta äskeinen oli ihan kritiikkiä tän palstan logiikkaa vastaan.

Ainiin ja meillä minä olin 4 vuotta kotona ja mies yhden vuoden. Se vuosi oli ihan hanurista :ashamed: , mun mielestä.
 
yyy
Meillä on tappelua siitä kumpi saa olla kotona!
Minä olen nyt vuoden hoitovapalla ja sitten jää isi kotiin vuodeksi!
MEILLÄ MIES HALUAA OLLA KOTONA IHAN OMASTA TAHDOSTAAN!!!!!!
Haluaa nauttia lapsestaan!!!
 
OKSA
SITÄ EN YMMÄRRÄ MIKSI LAPSI PITÄISI VIEDÄ TARHAAN 9KK. IKÄISENÄ JA PERUSTELUNA ON RAHA!!
jOKAINEN PERHE PÄRJÄÄ NIIN ETTÄ TOINEN VANHEMMISTA ON KOTONA LAPSEN KANSSA SINNE ASTI ETTÄ LAPSI TÄYTTÄÄ 3V. JA TOINEN VANHEMMISTA KÄY TÖISSÄ.
SUOMESSA KUKAAN EI JÄÄ ILMAN RAHAA.
JA SEKÄÄN EI RIITÄ PERUSTELUKSI, ETTÄ KUN ON ASUNTOLAINA, SILTI PÄRJÄÄ!!
 
xxx
Varmaan samoista syistä kuin äiditkin eli
- talouden takia
-koska työ on antoisaa/kehittävää/mielekästä
-koska on kouluttautunut alalle ja näin voi nauttia koulutuksen hedelmästä
 
Niin
Yleensä äiti haluaa jäädä kotiin ja mies painelee töihin.Koska äiti on talon hirmu ja määrää huomaamatta miehelleen rahakoneen paikan.Koska äidit kuvittelee olevansa korvaamattomia.Koska äidit on usein aika aivottomia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Yleensä äiti haluaa jäädä kotiin ja mies painelee töihin.Koska äiti on talon hirmu ja määrää huomaamatta miehelleen rahakoneen paikan.Koska äidit kuvittelee olevansa korvaamattomia.Koska äidit on usein aika aivottomia.
Ja mihinpä sitä isää edes tarvittaisiinkaan jos se ei toisi rahaa kotia?
 
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Yleensä äiti haluaa jäädä kotiin ja mies painelee töihin.Koska äiti on talon hirmu ja määrää huomaamatta miehelleen rahakoneen paikan.Koska äidit kuvittelee olevansa korvaamattomia.Koska äidit on usein aika aivottomia.
Ja mihinpä sitä isää edes tarvittaisiinkaan jos se ei toisi rahaa kotia?
No,voisihan se äiti mennä töihin ja antaa isän hoitaa perheen.
 
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
No,voisihan se äiti mennä töihin ja antaa isän hoitaa perheen.
Jos sillä palkalla pärjäisi niin mikä ettei!Mutta kun se ei aina vaan mene niin.
Hankkikoon äiti vaikka kaksi työrä tai paremman työn kunnon palkalla.Tyhmähän se on joka pikku liksoilla töitä tekee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Hankkikoon äiti vaikka kaksi työrä tai paremman työn kunnon palkalla.Tyhmähän se on joka pikku liksoilla töitä tekee.
Etkö tiedä:elämme sosialidemokraattisessa Suomessa jossa jokainen tekee kykyjensä mukaan!Ei niitä herrojenkaan hommia ihan kaikille riitä.
 
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Hankkikoon äiti vaikka kaksi työrä tai paremman työn kunnon palkalla.Tyhmähän se on joka pikku liksoilla töitä tekee.
Etkö tiedä:elämme sosialidemokraattisessa Suomessa jossa jokainen tekee kykyjensä mukaan!Ei niitä herrojenkaan hommia ihan kaikille riitä.
Herroilla on kuule huonot palkat-kts.lääkäreiden/kansanedustajien palkkoja.
 
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Herroilla on kuule huonot palkat-kts.lääkäreiden/kansanedustajien palkkoja.
Kyllä ne taitavat osa-aikaisen kunnan työntekijän palkan päihittää...?
Kuka nyt kunnan työntekijöitä on hyväpalkkaisiksi kutsunut?Kukin tekee valinnan;toiset tekee työtä koska ns.kutsumus ja mukavaa toiset tekee jotta tahkoo rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Kuka nyt kunnan työntekijöitä on hyväpalkkaisiksi kutsunut?Kukin tekee valinnan;toiset tekee työtä koska ns.kutsumus ja mukavaa toiset tekee jotta tahkoo rahaa.
Kyllä kunnan työntekijällä pakko on olla kutsumusta.Ei sitä palkan takia pelkästään kukaan tee!
 
Hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Kuka nyt kunnan työntekijöitä on hyväpalkkaisiksi kutsunut?Kukin tekee valinnan;toiset tekee työtä koska ns.kutsumus ja mukavaa toiset tekee jotta tahkoo rahaa.
Kyllä kunnan työntekijällä pakko on olla kutsumusta.Ei sitä palkan takia pelkästään kukaan tee!
Tulin kunnalle aikoinani kutsumuksesta töihin ja olin 12vuotta siellä töittä,ihan mukavaa oli,mutta kun palkassani pääsin huippuun mietin onko järkeä jäädä tähän kun yksityisellä voi vielä jatkaa palkan kanssa nousua ja vaihdoin yksityiselle ja taloudellisesti kannatti-ja on muutenkin ihan nasta työpaikka.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja OKSA:
SITÄ EN YMMÄRRÄ MIKSI LAPSI PITÄISI VIEDÄ TARHAAN 9KK. IKÄISENÄ JA PERUSTELUNA ON RAHA!!
jOKAINEN PERHE PÄRJÄÄ NIIN ETTÄ TOINEN VANHEMMISTA ON KOTONA LAPSEN KANSSA SINNE ASTI ETTÄ LAPSI TÄYTTÄÄ 3V. JA TOINEN VANHEMMISTA KÄY TÖISSÄ.
SUOMESSA KUKAAN EI JÄÄ ILMAN RAHAA.
JA SEKÄÄN EI RIITÄ PERUSTELUKSI, ETTÄ KUN ON ASUNTOLAINA, SILTI PÄRJÄÄ!!
mutta kun kaikki ei halua. Onko se niin vaikeaa ymmärtää!
 
Tumpula
Meillä mies on töissä tienaamassa perheelle elannon koska se haluaa tehdä niin. Mä olen kotona koska mies uskoo (kuvittelee) mun olevan parempi lasten kanssa. Vauva-aikana mun töihin lähtö ei olisi onnistunut koska imetin (se oli sekä mulle että miehelle tärkeä asia). Nyt voisin jo palata töihin kun lapset on 2v ja 4v. Päivähoitoon emme kuitenkaan lapsia halua laittaa ja mies on sitä mieltä että lasten sosiaalinen elämä kutistuisi liian pieneksi jos hän jäisi lasten kanssa kotiin. Siispä mä olen kotona.
 
Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja OKSA:
SITÄ EN YMMÄRRÄ MIKSI LAPSI PITÄISI VIEDÄ TARHAAN 9KK. IKÄISENÄ JA PERUSTELUNA ON RAHA!!
jOKAINEN PERHE PÄRJÄÄ NIIN ETTÄ TOINEN VANHEMMISTA ON KOTONA LAPSEN KANSSA SINNE ASTI ETTÄ LAPSI TÄYTTÄÄ 3V. JA TOINEN VANHEMMISTA KÄY TÖISSÄ.
SUOMESSA KUKAAN EI JÄÄ ILMAN RAHAA.
JA SEKÄÄN EI RIITÄ PERUSTELUKSI, ETTÄ KUN ON ASUNTOLAINA, SILTI PÄRJÄÄ!!
mutta kun kaikki ei halua. Onko se niin vaikeaa ymmärtää!
PEESI_kaikki ei todellakaan halua olla kotona.
 

Yhteistyössä