Miksi pienimmän pitää herätä klo 5.30 joka jumalan aamu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulitikut silmissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulitikut silmissä

Vieras
Ja miksi nyt kun se nukkuu mä en voi nukkua kun ei mua keskellä päivää nukuta? miksi mua ei voi nukuttaa päivällä???
miksi teini voi helposti nukkua koko päivän ilman ongelmia??? Miksi sen pitää olla jossain iltaan klo 11 asti taas tänäänkin, että mä väsyneenä haen pois? miksei se voi NUKKUA iltaisin? Miksi mun mies voi nukkua missä ja millon vaan, aina kun on vaikka vaan 5min aikaa?

Miksi maailmassa mä olen hankkinut perheen??? Koko ajan olisin voinut NUKKUA!!!!

oletko kuullut ihmisen sisäisestä vuorokausirytmistä? Lapsilla ja vanhuksilla se on samankaltainen. Eli aamuisin herätään aikaisin ja illalla mennään aikaisin nukkumaan. Teini-iässä sisäinen kello alkaa jätättää hormonaalisista syistä ja siksi teinit valvoo myöhään ja nukkuu myöhään. Tämä on ihan puhdasta biologiaa. Ja sitten on vielä yksilötasoinen taipumus aamuvirkkuuteen tai aamutorkkuuteen.

Hei!

Samoja mietteitä täälläkin pyöritellyt usean vuoden ajan! Aina välillä tehdään uniremontti ja tiukka aikataulu nukkumisten ja heräämisten suhteen. Se auttaa, mutta vaatii äidiltä aikatauluista huolehtimista.

mikset sä rajota teinisi kotiin tulemisia? että puoli kasi oltava kotona? ihan kivasti varmaan helpottais. tai sit et enää vaan kuskaa, saapi mies tehdä osansa?

mulla oli nukahtamisvaikeuksia tässä joku aika sit. lääkäri neuvo pitämään tuokion ennen nukkumaan menoa jossa mietitään tätä nukahtamisongelmaa, huomioidaan se ja rauhoitutaan. auttaa kummasti kun myöntää ongelman. mulla vaivasi mieltä kaikki kummat äänet, enkä niitä kuunnellessa saanu unta. niin ja heivasin viime yönä miehen olohuoneeseen että sain unta. kannattaa poistaa ne ongelmatekijät elämästä. ainakin viikoksi.

Teinin menoja en viitti karsia kun kaverit ja nuorisoelämä kuitenkin tärkeitä. Vai miltä kuulostaa jos muut 16-vuotiaat saa olla siellä menoissaan klo 11 asti, mut meidän teinin pitääkin tulla kotiin puoli kasi..? Reilua teiniä kohtaan?
Miehellä taasen vuorotyö, joten tarvii unensa. Mutta eikös tää äidinkin pesti voida luokitella vuorotyöksi??? Missä on mun vuorolisät..???
Ottaisin ne mielellään unena, kitooos... :D *jo lähes hysteerinen*

Teinin menoja en viitti karsia kun kaverit ja nuorisoelämä kuitenkin tärkeitä. Vai miltä kuulostaa jos muut 16-vuotiaat saa olla siellä menoissaan klo 11 asti, mut meidän teinin pitääkin tulla kotiin puoli kasi..? Reilua teiniä kohtaan?
Miehellä taasen vuorotyö, joten tarvii unensa. Mutta eikös tää äidinkin pesti voida luokitella vuorotyöksi??? Missä on mun vuorolisät..???

Kai se mies nyt joskus on vapaallakin? Eikö vuorotöissä ole välillä pitkät vapaat? Tarvitset sinäkin unta.

rajat on rakkautta. niin kliseeltä kuin kuulostaakin.. sorry. itse en koskaan, huom. koskaan! teininä saanu hillua pitkin maailmana kavereiden kanssa myöhään illalla. kotiin oli tultava joka ilta viim. klo 21 ja sekin taistelun jälkeen. en koskaan päässy kavereiden kanssa kaupungille juhlimaan vappua tai muita rientoja, joissa muut kävivät. sillon se tuntuin niin väärältä kuin ikinä saattaa. mutta nyt jälkeenpäin olen onnellinen, en koe menettäneeni mitään. ihan riittävästi ehdin koluta kaupungilla ja nähdä yöelämää sen jälkeen kun täytin 18. vankasti olen myös sitä mieltä, että omat lapsenikaan eivät sitten teininä saa remuta ympäri pitäjää pitkin iltoja ja öitä. niin valitettavalta kuin se kuulostaakin. ehdottaisin siis raa'asti teinin käskemistä kotiin ajoissa ja miehen (vuorotyöstä huolimatta) valvomaan osan aamuista. meillä myös mies tekee osittian vuorotyötä, mutta silti vaihdellaan aikaisia aamuherätyksiä, jotta molemmat saamme nukkua viikonloppuisin vähän pitempään työviikon päätteeksi.

MIKSI meiesi ei hae teiniä illalla ja MIKSI miehesi ei nouse edes viikonloppuisin pienen kanssa?!?!?!
juu,väsyttää minuakin useamman pienen kanssa,mutta sopivalla tavalla oon itsekäs varsinkin viikonloppuisin ja nukun aikaseen illalla ja hiukan pidempään aamulla!

Onko 16 vuotiaalla pitkä matka kotiin? Minusta sen ikäisen pitäisi jo itse osata tulla kotiin hakematta.
Mun mies tekee myös vuorohommia, mutta kyllä mä hälle lykkään kuskaamiset aina kun on kotona.

Pienen herämisiin vaikuttaa aika, kuten jo tiedät. 10 vuoden päästä hänkin nukkuu pitempään kuin sinä jos vain annetaan.

Yhteistyössä