?
????
Vieras
Olin eilen uimahallissa. Ihastelin, kun äiti tuli noin 3 vuotiaan lapsen kanssa sinne. Lapsella oli ns. unisex kokouikkari päällä, mutta hiukset olivat selvän tytön hiukset. Otsatukka yhdistettynä kerroksittain leikattuun kiharaan puoleen selkään ulottuvaan pitkään tukkaan. Lapsi oli niin kaunis. Yllätys olikin suuri, kun suihkussa totesin, että tämä olikin poika!
Ennenkin olen joutunut miettimään varsinkin pitkien hiusten kohdalla, että onko kyseessä tyttö vai poika. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun minulle ei tullut edes mieleen, ettei kyseessä olisi ollut tyttö (ja hyvin kaunis sellainen)! En voinut kun ihmetellä vanhempien motiiveja tehdä pojasta aivan tytön näköinen. Taisi olla lapsen sukupuoli edelleen pettymys, jonka yli ei olla päästy...
Ja selvyyden vuoksi vielä todettakoon, etten todellakaan "vastusta" pojilla pitkiä hiuksia. Niissäkin on montaa eri mallia.
Ennenkin olen joutunut miettimään varsinkin pitkien hiusten kohdalla, että onko kyseessä tyttö vai poika. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun minulle ei tullut edes mieleen, ettei kyseessä olisi ollut tyttö (ja hyvin kaunis sellainen)! En voinut kun ihmetellä vanhempien motiiveja tehdä pojasta aivan tytön näköinen. Taisi olla lapsen sukupuoli edelleen pettymys, jonka yli ei olla päästy...
Ja selvyyden vuoksi vielä todettakoon, etten todellakaan "vastusta" pojilla pitkiä hiuksia. Niissäkin on montaa eri mallia.