Miksi pieni poika pitää laittaa tytön näköiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
Olin eilen uimahallissa. Ihastelin, kun äiti tuli noin 3 vuotiaan lapsen kanssa sinne. Lapsella oli ns. unisex kokouikkari päällä, mutta hiukset olivat selvän tytön hiukset. Otsatukka yhdistettynä kerroksittain leikattuun kiharaan puoleen selkään ulottuvaan pitkään tukkaan. Lapsi oli niin kaunis. Yllätys olikin suuri, kun suihkussa totesin, että tämä olikin poika!

Ennenkin olen joutunut miettimään varsinkin pitkien hiusten kohdalla, että onko kyseessä tyttö vai poika. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun minulle ei tullut edes mieleen, ettei kyseessä olisi ollut tyttö (ja hyvin kaunis sellainen)! En voinut kun ihmetellä vanhempien motiiveja tehdä pojasta aivan tytön näköinen. Taisi olla lapsen sukupuoli edelleen pettymys, jonka yli ei olla päästy...

Ja selvyyden vuoksi vielä todettakoon, etten todellakaan "vastusta" pojilla pitkiä hiuksia. Niissäkin on montaa eri mallia. :)

Meidän kuopuspojalla on ihana vaalea kihartuva tukka. Just viime aikoina olen miehelle puhunut, että sitä ei kyllä leikata vaan annetaan kasvaa. Muuten kyllä pyrin ja puenkin pojat poikien vaatteisiin, tätä kiharaapellavapäätä en vain nyt raaski leikata. Lisäksi pojalla on nätit suuret siniset silmät, jotkut ovatkin sanoneet, että on niin nätti poika että tytöstä olisi mennyt :D

Kuten sanoin, pitkiä hiusmallejakin on monenlaisia. Kuvailemallani lapsella oli hiukset mallia prinsessa. Sitä tässä aloituksessa ihmettelin, en pitkiä hiuksia sinäänsä. Jos lapsi haluaa pitkät hiukset ja vanhemmat myös, niin toteutustapoja on myös monia. Olen nähnyt monia pitkähiuksisia poikia, joiden hiukset ovat olleet tarkemmin katsottuna ihan selvät pojan hiukset pituudesta huolimatta. Ja sama pätee lyhythiuksisiin tyttöihin. ;)

[QUOTE="aapee";25480208]Kuten sanoin, pitkiä hiusmallejakin on monenlaisia. Kuvailemallani lapsella oli hiukset mallia prinsessa. Sitä tässä aloituksessa ihmettelin, en pitkiä hiuksia sinäänsä. Jos lapsi haluaa pitkät hiukset ja vanhemmat myös, niin toteutustapoja on myös monia. Olen nähnyt monia pitkähiuksisia poikia, joiden hiukset ovat olleet tarkemmin katsottuna ihan selvät pojan hiukset pituudesta huolimatta. Ja sama pätee lyhythiuksisiin tyttöihin. ;)[/QUOTE]

Mun poikia luulaan tytöiksi vaikka niillä on lyhyt tukka ja poikien vaatteet päällä. Ihan ovat poikien näköisiä mutta siitä huolimatta aina erehtyy tuntematon luulemaan tytöiksi.

tunnustan! minulla on 2v poika jolla on enkelinkiharat ja minä en raaaaaaaaaaaski liekkauttaa niitä=( mutta alkavat mennä liian pitkiksi niin pakko kohta mennä siistimään.

ajattelin josko hieman olkapään yläpuolelle leikkauttaisin...

En ymmärrä tät aloitusta sitten alkuunkaan! Ap:n oma luullo jonkun lapsen sukupuolesta on osoittautunut vääräksi ja siitä hän on vetänyt johtopäätökset, että lapsen sukupuoli oli pettymys vanhemmille???? Siin niikun TÄHH??

ai että on olemassa tytönhiukset? hei mutta, niinhän onkin! ne ovt tytön päässä eivät pojan.
jos tää poika ei ollut saanut hiuksia jonkun tytön päästä, niin kyllä ne varmaan ovat olleet ihan sen omat.
samanlaiset hiukset ja samalla tavoin kummallakin.
no sitten aikuisena saattaa tulla eroja. mies kun voi kaljuuntua.