Miksi päiväkodissa syysloma??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysloma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Monella päiväkoti-ikäisellä on kouluikäisiä sisaruksia, joilla on loma, käytännössä moni on poissa silloin. Tosin ei meidän kuopuksen päiväkodissa ole mitään syyslomaa, kuopus piti lomaa. Eskarilaisilla on samat lomat kuin koululaisillakin, joten heidän päiväkotiryhmissään sillä on merkitystä.

meidän päiväkodin 22 perheestä 20 oli syyslomalla. meidän neiti oli toisen tytön kanssa kahden koko viikon päiväkodissa. aika jännää että kahden lapsen takia päiväkotia pidettiin auki

ne on niitä säästöjä,ovat huomanneet että lapset viettäväty syyslomaa myös tarhasta ( jos on kouluikäisiä sisaruksia ),joten on turha pitää turhaan useampaa hoitajaa paikalla..

Juu. Kiva kun me pidettiin likan kanssa syysloma viime viikolla, ja nyt niillä on tarhasta ens viikolla 2pv syyslomaa... No, ihan kiva.. toivottavasti vaan minun koulussa ymmärtävät taas poissaoloni lapsen takia. Saankohan tarhasta ruinaamalla mitään lappua missä loma todistetaan.. :/ :)

Meidän päiväkodissa ei ole pakko lomailla jos hoidon tarve on, monilla on koululaisia isoina sisaruksina, olisko siinä yksi syy? Ryhmiä yhdistellään jos alkaa näyttämään ettei ole paljon lapsia paikalla.

Ei meillä ainakaan ole mitään syyslomapakkoa päiväkodissa. itse kaipasin lomaa ja työnantaja kannusti ottamaan muutaman päivän niin pidetään sitten viikon päästä syysloma =) Lähdetään vähän reissuun. Varmasti lapsillekin ihan mukava olla lomalla. Tuo päiväkodissa oleminen kun käy työstä!

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Juu. Kiva kun me pidettiin likan kanssa syysloma viime viikolla, ja nyt niillä on tarhasta ens viikolla 2pv syyslomaa... No, ihan kiva.. toivottavasti vaan minun koulussa ymmärtävät taas poissaoloni lapsen takia. Saankohan tarhasta ruinaamalla mitään lappua missä loma todistetaan.. :/

eihän ne voi pakottaa pväkodista ketään lomalle!

Ei päiväkodissa mitään "syyslomaa" ole, vaan hoito jatkuu kuten muulloinkin.... ei ainakaan täällä meidän suunnalla se aiheuta mitään toimenpiteitä... Oma lukunsa on tietenkin ns. virikepaikkalaiset, joille hoitoa ei tarjota tuolloin... eikä yleensä lomien aikaan.

Eikös tuo nyt ole tyhmää että päiväkodin puolelta on syysloma?Ja luulisi sitten joku päivystävä olevan jos vanhemmat ei voi olla lomalla päiväkotilaisen kanssa.
Siellähän ollaan juuri siksi että VANHEMMAT ovat töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:

Kyl tarha on sillon kiinni käsittääkseni.

Ehkä jossain, muttei ainakaan täällä ole kiinni, kuin noilla eskarilaisilla ja nekin saa toiseen ryhmään hoitoon jos tarvis. Ei siis mitään pakkoja pitää lomia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ehkä jossain, muttei ainakaan täällä ole kiinni, kuin noilla eskarilaisilla ja nekin saa toiseen ryhmään hoitoon jos tarvis. Ei siis mitään pakkoja pitää lomia.

Jaa no täällä on kiinni.
Ihan hyvä, pakko lomailla itsekin.. B)

Onkohan aloittaja ymmärtänyt asian ihan oikein? Päiväkodista tulee lappu jossa kysellään syysloma-ajan hoidontarvetta. Sen tarkoituksena on kartoittaa kuinka moni perhe tarvitsee syyslomaviikolla hoitoa lapselleen. Tätä tietoa tarvitaan mm. siksi että osataan tilata ruokaa oikea määrä ja tarkistetaan myös henkilökunnan määrän tarve. Tällöin myös henkilökunnalle saattaa tulla mahdollisuus pitää lomaa. Päiväkoti on kyllä auki, ja jos ei ole, niin lapsille järjestetään varahoitopaikka.
Meillä ainakin kysely tehtiin ja päiväkoti on auki vaikkei hoidontarvitsijoita olisi ollutkaan montaa. Pk:n henkilökunnasta kaksi pitää lomaa, kun pärjätään viikko pienemmällä henkilökunnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jaa no täällä on kiinni.
Ihan hyvä, pakko lomailla itsekin.. B)

Eikö ole mitään päivystävääkään tms?Tuohan on tyhmä juttu.

Täällä ei tarhalaisilla ollu mitään varsinaista syyslomaa. paitsi puolipäiväsillä eskareilla.
vanhemmilta kysyttiin tarvitsevatko hoitoa lapselle syysloman aikana vai ei. Jos on vanhempi lapsi koulussa ja jos vanhempi on silloin kanssa lomalla, ei tarhalaisen tarvii silloin tulla tarhaan. mutta jos vanhempi on töissä koulujen syysloman aikana, tarhalainen toki tulee tarhaan! Ei täällä tarhat kiinni olleet!!

Mein koululaisella oli syysloma. Minä kuitekii olin töissä joten mein eskarilainen ja pienin oli tarhassa minun työpäivien ajan. Ei siellä montaa eskarilaista ollut joten pienten ja isojen ryhmät yhdistettiin 2 päiväksi.
Kuten minun työpaikalla tarhassa, monet lapset olivat lomalla tuon 2 päivää. yhessä ryhmässä oli vain 5 lasta. mein ryhmästä puuttui lähes puolet. Mutta tarha oli auki ja hoitoa tarvitsevat lapset saivat hoidon!

lisäys: Lapset on kunnallisessa tarhassa, minä yksityisessä. Ja just ruuan ja henkilökunnan takia kyseltiin kuin moni on poissa ja moniko tarttee hoitoa. Muutaman ope piti sit kans lomaa kun hoitolapsia oli niin vähän että pienemmällä porukalla pärjäs.

Täällä on siksi, että kaupunki lomauttaa työntekijöitä.
Toki lapsilla on varahoitopaikat, mutta ketuttaa kaupungin työntekijöiden puolesta. Sitä rahaa sitte haaskataan jonnekin ruosterenkaisiin :kieh:

Yhteistyössä