K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:allergiat nyt ainakin yksi syy
Alkuperäinen kirjoittaja mä:ei voi tietää kuinka hygienisesti ne leivonnaiset ym. on kotona valmistettu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:ei voi tietää kuinka hygienisesti ne leivonnaiset ym. on kotona valmistettu
saakohan kohta enää ite leivottuja tarjota kotona vieraille, tai voiko niitä syödä ite.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:ei voi tietää kuinka hygienisesti ne leivonnaiset ym. on kotona valmistettu
saakohan kohta enää ite leivottuja tarjota kotona vieraille, tai voiko niitä syödä ite.
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:ei voi tietää kuinka hygienisesti ne leivonnaiset ym. on kotona valmistettu
Päiväkodeissa on säännöt ja niitä kaikkien on noudatettava.
Nykyään ei saisi tuoda edes jäätelöä kun kylmäketju voi katketa. Lapset eivät saisi mennä keittiöön kun ties mitä pöpöjä sinne voivat tuoda ... (ihan kaikkea ei sentään toteuteta)
Itse asiassa suurin osa maito-, pähkinä-, kananmuna- ja kala-allergisista lapsista on juuri niin allergisia, että henki voi lähteä. Hylaa ei muuten syötetä allergisille vaan sellaisille laktoosi-intolerantikoille, joiden elimistö sietää pieniä määriä laktoosia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niinpä. Kuulun niihin jotka epäilevät, että ylihygienisyys vain lisää allergioita. Tietenkin se on epämukavaa, jos hyla-kakku ei olekaan hyla. Harva kuitenkaan on niin allerginen, että henkeä uhkais ja jos on varmaan osaa jättää sellaset herkut maistamatta.
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:ei voi tietää kuinka hygienisesti ne leivonnaiset ym. on kotona valmistettu
Nykyään ei saisi tuoda edes jäätelöä kun kylmäketju voi katketa. Lapset eivät saisi mennä keittiöön kun ties mitä pöpöjä sinne voivat tuoda ... (ihan kaikkea ei sentään toteuteta)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:ei voi tietää kuinka hygienisesti ne leivonnaiset ym. on kotona valmistettu
Pitäisköhän siirtää lapset vaikka steinerpäiväkotiin? Kun olen kuullut siellä vielä yhdessä leivottavan. Siinä ne pöpöt vasta jyllää. Ihan uskomatonta on sekin, ettei opettaja luokassa saisi edes antaa omenaa diabetespotilaalle tarvittaessa, jos hygieniapassia ei ole suoritettu!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:ei voi tietää kuinka hygienisesti ne leivonnaiset ym. on kotona valmistettu
Pitäisköhän siirtää lapset vaikka steinerpäiväkotiin? Kun olen kuullut siellä vielä yhdessä leivottavan. Siinä ne pöpöt vasta jyllää. Ihan uskomatonta on sekin, ettei opettaja luokassa saisi edes antaa omenaa diabetespotilaalle tarvittaessa, jos hygieniapassia ei ole suoritettu![/quote]
No tässäkin tapauksessa maalaisjärjen käyttö sallittu. Ihan varmasti saa opettaja tai ketä tahansa missä tahansa, vaikka siellä keittiössä , antaa diabetespotilaalle sellaista ruokaa/sokeria mitä sitten tarvitseekaan.
Meillä käytetään vain laktoositonta. Toki junnu voi Hyla-pullankin syädä tai ihan tavalliseen maitoon tehdyn, mutta silloin se istuu paskalla loppupäivän. Mutta junnulla ei olekaan mitään allergioita. Siskonlikka taas on maitoallerginen ja jos se saa pisaran maitoa iholleen, siltä kuoriutuu siitä kohtaa iho irti. Arvaa mitä nielulle tapahtuisi, jos siskonlikka saisi maitoproteiinia suun kautta? Totta on, että päiväkodissa suurin osa voi syödä sitä, mitä olet leiponut, mutta yksikin sairaalareissu on liikaa. Ymmärrän ihan hyvin, että vain tuoteselosteella varustettuja tuotteita käytetään allergisille. Nimittäin vastuu siitä, mitä päiväkodissa lapselle syötetään, on päiväkodilla. Siksi haluavat olla tarkkoja.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Keittikselle: meillä käytetään sekä laktoositonta että hylaa kotona, joten tiedän kyllä mitä ovat. Itse hylaa käyttävänä uskallan silloin tällöin tavallisen pullan vetäistä. Maitoallergikko ei tietenkään voi niin tehdä, mutta yleensä päiväkodissa on ehkä 1 lapsi/ ryhmä joka ei voi edes maistaa kiellettyä ainetta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:ei voi tietää kuinka hygienisesti ne leivonnaiset ym. on kotona valmistettu
Niinpä. Kuulun niihin jotka epäilevät, että ylihygienisyys vain lisää allergioita. Tietenkin se on epämukavaa, jos hyla-kakku ei olekaan hyla. Harva kuitenkaan on niin allerginen, että henkeä uhkais ja jos on varmaan osaa jättää sellaset herkut maistamatta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei, kun opettaja EI saISI antaa sitä omenaa, näin on asianlaita. Toki maalaisjärjen käyttö on sallittua.
Keittikselle: meillä käytetään sekä laktoositonta että hylaa kotona, joten tiedän kyllä mitä ovat. Itse hylaa käyttävänä uskallan silloin tällöin tavallisen pullan vetäistä. Maitoallergikko ei tietenkään voi niin tehdä, mutta yleensä päiväkodissa on ehkä 1 lapsi/ ryhmä joka ei voi edes maistaa kiellettyä ainetta.
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mä:ei voi tietää kuinka hygienisesti ne leivonnaiset ym. on kotona valmistettu
Niinpä. Kuulun niihin jotka epäilevät, että ylihygienisyys vain lisää allergioita. Tietenkin se on epämukavaa, jos hyla-kakku ei olekaan hyla. Harva kuitenkaan on niin allerginen, että henkeä uhkais ja jos on varmaan osaa jättää sellaset herkut maistamatta.
Olen ollut antamassa ensiapua kun todella vakavasti kala-allerginen söi sämpylän, joka oli koskettanut jotain kalaa sisältävää. Ja allergiaa ja laktoosi-intoleranssia ei voi verrata, kyseessä on kaksi aivan tyystin eri asiaa.
Ihmiset ovat typeriä ja ilkeitä ja osa vain tietämättömiä. Päiväkotien on pelattava varman päälle joten helpointa on kieltää omat leipomukset.
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:Ainakin meillä saa, kysyn aina ennakkoon allergiat ja erityisruokavaliot ja sen mukaan sitten teen leipomukset.
Alkuperäinen kirjoittaja HuliJaVili:kotoa ei saa tuoda mitää koska ei tiedetä mitä se on. jäätelössä kylmäketju katkeaa...yms mukavaa hygieenistä. Mutta pakko noudattaa ettei tule sittä jälkikäteen mitää. Onneks henkilökunnalle saa kahvihuoneesee ite leipoo![]()
me ollaa kyllä leivottu lasten kanssa mutta, leivinpaperilla on jokaisella omat kohdat mihi kirjoitetaa lapsen nimi ja vain tämä lapsi saa syödä ne leipomuksensa samoin esim. joulujuhliin vain tämän lapsen perhe saa herkutella lapsen tekemillä leivonnaisilla.
onko vähä vaikeaa tää nykyään.on!