Miksi päiväkodin hoitaja kysyi olemmeko lastensuojelun asiakkaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säikähtänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

säikähtänyt

Vieras
Missään en ole sellaista kertonut. Nyt sitten kysyi ja sanoi että pidetään palaveri johon soskuntätikin pyydetään. Heti tuli sellainen olo että onko jokin huonosti kun ei siis mielestäni ole ja la-asiakkaita ollaan lapsen tukiperheen takia jonka sosku maksaa.

Aika outoa jos ei ole puhunut sinulle ongelmista, vaan tolleen puskista tulee ilmoitus et pidetääs palaveri sossun kanssa. Kyllä meidän päikyssä ongelmat otetaan esiin ennen ku ollaan noin pitkällä. Tai näin olen ainakin olettanut.

Alkuperäinen kirjoittaja waaka:
tosi epälojaalia minun mielestä tollanen.. kannattaa mainita että mitä ne oikein teistä kuvittelee jne.itse mainitsisin. :o

Öh....siis ap:han jo kertoi OLEVANSA lastensuojelun asiakas, joten ois ehkä erikoista mennä raivoomaan että "mitä te oikein musta kuvittelette" jos kysytään onko vai ei.

Ehkä lapsi on kertonut tukiperheestään tarhassa, ja tarhantäti kysyi että onko näin vai kertooko lapsi omiaan.

Ap, kysyitkö millasia ongelmia tarhassa on ilmennyt, tai mitä tapaaminen koskee?

hmm..tulis mieleen,että tieto on tullut jostain..ja eihän siinä ole mitään vikaa,kun kyseessä on tieto,joka päiväkodin on syytä tietää..li joku syyhän sinulla on,kunj teillä on tukiperhe..väsymys? jaksamattomuus? tällöin päiväkoti haluaa tietää syyn, jotta voi tehdä työtään teidän kanssa oikealla tavalla.

Tietysti heti sanoin kysymykseen että ollaanhan me, koska näin on. Nyt sitten painaa mieltä että millä perusteella ne olettaa meidän olevan. Meidän kotielämä on normaalia ja tasaista, mitään "huonoa" kerrottavaa lapsella ei pitäisi olla. Tarhassa lapsi on ehtinyt olla n. kuukauden ja aina ovat kehuneet miten hyvin on mennyt.

Minun mielestäni päiväkodin ja neuvolan kuuluu tietää tämänkaltaiset asiat. Ei siksi, että voisivat syyllistää äitiä huonoksi äidiksi, tai ihmetellä että miksihän nuo ovat lastensuojelun asiakkaita. Vaan siksi, että päiväkoti, neuvola ja lastensuojelu tekevät kaikki työtä lapsen parhaaksi (ja meilläpäin tekevät myös suht tiivistä yhteistyötä ).

Ap, ole avoin asiasta. Kerro päiväkodissa, että olette lastensuojelun asiakkaita, koska teillä on tukiperhe sinun tukiverkottomuutesi takia. Ei siinä mitään hävettävää todellakaan ole!

Yhteistyössä