Miksi painonnousu pysähtynyt raskauden loppupuolella?

rv 33 ja paino jostain syystä junnannut samassa jo kohta kaksi kuukautta.
Olen kuullut, että joillakin painonnousu pysähtyy lopussa, mutta minulla ei ole aikaisemmissa raskauksissa käynyt niin. Mikähän siihen on syynä?
 
Mulla ei loppuraskaudesta oo täysin pysähtynyt,mutta alkuraskaudesta viikoille 30 on tullut ne kilot ja sitten viimeisten 10 viikon aikana ehkä kilo kaks...Mutta jos sun vauva kasvaa hyvin,ei kai sillä ole väliä jos paino ei nouse?Ja tosiaan jos kiloja ylimääräisiä,niin silloin se varmaan on ihan hyväkin ettei nouse :hug:
 
Mulla ei noussut paino alussa melkein 4 kuukauteen, koska pahoinvointi oli niin järisyttävää. Sitten keskiraskaudessa nousikin reilun puolikiloa viikossa, kunnes viimeisellä kolmanneksella pysähtyi lähes täysin. Neuvolassa ainakin pidettiin tahtia ihan hyvänä ja normaalina, vaikka painoa tuli raskauden myötä yhteensä n. 6-8 kiloa (osa tuosta 8 kilosta tuntui olevan nesteturvotusta, joka vaihteli lähes päivittäin), ja olin alunperinkin hoikka. Lapsen ja kohdun mitat olivat aina kuitenkin kunnossa.
 
Ylipainoa minulla ei ole. BMI oli raskauden alussa 20. Kuitenkin painoa nyt yhteensä tullut jo n.13 kiloa, joten ehkä se on jotain elimistön omaa tasapainottelua sitten.
Ihmeellistä kyllä, kun eilenkin oli oikea herkuttelupäivä, niin iltapaino oli pienempi mitä aamupaino. :eek:
 

Yhteistyössä