Miksi onnittelet julkkiksia palstalla?

Tuolta Vauva palstalta etsin yhtä ketjua, törmäsin sit Onnea Beckhameille! ketjuun. Mitä järkee onnitella kun onnittelu ei mene perille? Ja hei, tuskin Victoria edes lukee tämmöistä. Tuskin se osaa meidän kieltä.. Onnittelis nyt englanniksi, eihän sitä tiiä jos se vaikka Googlella etsis itsestään jotain ja löytäis palstalle...
 
Non compos mentis
Se on osa kuulumista suurempaan ihmisyhteisöön. Tunnetaan yhteistä iloa esim. julkkisten häistä ja vauvoista, yhteistä surua esim. henkirikosten uhrien puolesta. Tällainen yhteenkuuluvaisuus on erittäin inhimillistä, tuskin muut eläimet tuntevat voimakkaita tunteita sellaisten lajiyksilöiden puolesta, joita eivät ole koskaan edes tavanneet.

Olisi aika haikeaa, jos mikään ei tuntuisi missään. Onnittelu tai osanotto ovat luonnollisia vastauksia uutisiin näistä asioista.
 
Non compos mentis
Osanotot ymmärrän, voihan omaiset törmätä palstojen kirjoitteluun.. Typerää mun mielestä, ehkä en vaan osaa iloita Victorian lapsesta. Jos hän lukisi palstaa niin voisin onnitella.
Mulle jotkut fiktiiviset hahmot ovat aidompia kuin monet oikeat ihmiset. Ymmärrän hyvin, että jollekulle joku oikea, mutta kaukainen ihminen voi olla tärkeä. Ilo toisten puolesta ansaitsee jonkin ulostulopaikan, olkoon se sitten palsta, jos kerran Beckhamien puhelinnumero ei ole oman kännyn muistissa. =)

Onnea vaan heille, en taida ollakaan vielä olla onnitellut uudesta perheenjäsenestä!
 
Mulle jotkut fiktiiviset hahmot ovat aidompia kuin monet oikeat ihmiset. Ymmärrän hyvin, että jollekulle joku oikea, mutta kaukainen ihminen voi olla tärkeä. Ilo toisten puolesta ansaitsee jonkin ulostulopaikan, olkoon se sitten palsta, jos kerran Beckhamien puhelinnumero ei ole oman kännyn muistissa. =)

Onnea vaan heille, en taida ollakaan vielä olla onnitellut uudesta perheenjäsenestä!
Niin sulla on joku mielikuva niistä sulle tärkeistä fiktiivi hahmoista? Siis että millainen tämä hahmo on? Mistäs sitä tietää millainen hahmo oikeasti on.. Miksi kukaan ei onnittele niitä oikeita läheisiä ihmisiä palstalla..
 
Non compos mentis
Niin sulla on joku mielikuva niistä sulle tärkeistä fiktiivi hahmoista? Siis että millainen tämä hahmo on? Mistäs sitä tietää millainen hahmo oikeasti on.. Miksi kukaan ei onnittele niitä oikeita läheisiä ihmisiä palstalla..
Onko sillä jotain väliä millainen Sherlock Holmes "oikeasti" on? Mun pääni riittää mulle, siis mitä se aiheesta sanoo. Oikeasti läheisiä ihmisiä voi varmasti onnitella ihan livenä?
 
Onko sillä jotain väliä millainen Sherlock Holmes "oikeasti" on? Mun pääni riittää mulle, siis mitä se aiheesta sanoo. Oikeasti läheisiä ihmisiä voi varmasti onnitella ihan livenä?
Toki livenä onnitellaan, kaikkihan niin tekeekin. Siltikin miksi ei vois normi ihmisiä onnitella palstalla, kuten julkkiksiakin.. En mä ainakaan saa mitään iloa siitä että onnittelen jotain ihmistä, kun tiedän ettei se mene perille. Voishan sitä toki kokeilla, onnittelen siskoani palstalla ja kokeilen saanko siitä jonkin yhteenkuuluvuuden tunteen.. Ihanaa on onnitella ihmistä kun tiedän että kyseinen henkilö ilahtuu onnitteluista. Kai jotkut sit saa siitä omaakivaa kun tuntemattomia onnittelee, suon sen heille :) :D. Mutta mielenkiintoisia ajatuksia sulla :)
 

Yhteistyössä