Miksi on niin tärkeää saada poikavauva vielä nykyaikanakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "LAte"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Odotan viidettä lasta. Eka on tyttö ja muut poikia. En tiedä kumpaa odotan eikä se ole mitenkään merkityksellistä - minulle. Muut nimittäin odottavat meille tyttöä oikein kovasti. Olenkin miettinyt kuinka kovasti he mahtavat pettyä jos saankin pojan. Musta on outoa, että se merkitsee perheen ulkopuolisille noin paljon.

Itse toivoin esikoisesta kovasti tyttöä ja mielsin vauvan kaikissa ajatuksissani tytöksi. Kun sain ultrassa kuulla, että poika on tulossa niin olin kyllä pettynyt. Siksi en enää suhtaudukaan niinjyrkästi muiden poikatoiveisiin.

Pojan syntyessä rakastin häntä tietenkin heti eikä siinä enää mitään sukupuolia mietitty. Onneksi pojan jälkeen saimme vielä kaksi tyttöä, sillä olisin kyllä kokenut jääväni jostain paitsi jos en olisi tyttöä saanut.

Tätini oli ainoa sukulainen joka oli ehkä aavistuksen pettynyt poikaan ja olikin sitten super iloinen tytöistä. Ymmärsin häntä, joten en kokenut sitä loukkaavana. Jos tilanne olisi ollut toisin ja olisimme saaneet tytön, johon joku olisi pettynyt, olisin varmaan menettänyt malttini. Appivanhemmat toivoivat aina poikaa ja olisi varmaan välit mennyt jos olisivat tytön syntyessä jotain kommentoineet.

Yhteistyössä