Miksi on niin tärkeää saada poikavauva vielä nykyaikanakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "LAte"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"LAte"

Vieras
Monille ihmiselle tuntuu olevan kovin tärkeää saada poika. Ymmärrän kyllä entisaikoina, kun tasa-arvosta ei ollut tietoakaan. Nykyään kuitenkin tytöillä ja pojilla on mahdollisuus olla ihan samalla viivalla.
Meillä on kaksi tyttöä ja usein kysytään yritetäänkö vielä poikaa. Siis miksi? Siis miksi meidän pitäisi yrittää poikaa? Olen halunnut kaksi LASTA ja ne sain..

Taannoin ystäväni sai pojan ja moni sanoi hänelle "no hyvä kun sait pojan, niin ei ole sitten stressiä kumpiko tulee seuraavaksi"

Sairasta?!

Varmaan yleinen uskomus. Poikalapsia toivotaavan enemmän, koska jotenkin elää edelleen se mieilikuva, mikä oli sata vuotta sitten "jokaisessa kunnon perheessä on poika".

Jokin jäänne varmaan. Itsekin toivoin poikaa, mutta ihan siitä syystä, että näin itseni enemmän pojan äitinä ja poika tuntui jotenkin omalta enemmän.

Loppupeleissä kuitenkin ihan sama, pojan kuitenkin sain ja toivoisin ehkä toista poikaa. Tärkeintä olisi kuitenkin saada lapsi. Sukupuolesta viis. :)

No en mä tiedä miksi olis tärkeetä saada poika,mutta tunnen kyllä useamman miehen jolle toivoin/toivon esikoiseksi poikaa. Sentyylisiä äijiä että heille varmasti olisi itselleen helpompaa jos eka lapsi olisi poika,olkoon seuraavat sitten kumpaa vaan. Samoin tunnen yhden pariskunnan jossa mies toivoo esikoiseksi poikaa ja nainen tyttöä,joten sukupuolen selvittäminen olis heille tärkeää koska "jompikumpi pettyy kuitenkin". Itselleni on ihan sama kumpi tulee,niin oli esikoisestakin emmekä kummallakaan kerralla ole selvittäneet sukupuolta etukäteen.

Mulle oli tärkeää saada tytön jälkeen poika.

Siksi, kun olin jo saanut tytön, ja halusin molempia sukupuolia. Olen aina tiennyt, että haluan olla sekä tytön/tyttöjen että pojan/poikien äiti.

Kolmannen lapsen kohdalla ei ollut sukupuolitoivetta. Tai oli, alussa, mutta se vaihtui kerran tunnissa tms :). Jossain vaiheessa tuli poikaolo ja sitä myötä poikatoive, joka toteutuu sikäli mikäli ultriin on luottamista.

Sitä joissain piireissä vallitsevaa "poika tai ei mitään"- mentaliteettia en ymmärrä. Mutta sen ymmärrän, että perheeseen halutaan molempia sukupuolia olevia lapsia :)

itselleni ei ole niinkään väliä, mutta pojassa keksisin "puolina" sen että ei voi tulla yksi päivä 15-vuotiaana sanomaan että äiti hei, oon paksuna. minusta myös olisi häpeällisempää jos tyttölapsesta tulisi yleinen teinilutka kuin vastaavissa porukoissa liikkuva poika. toki isäksikin poika voi nuorena tulla mutta vähemmän haittaa siitä pojan elämään on vaikka kuinka tasa-arvoa huutelisi.

Minä olen ihan luullut, että yleensä ihmiset toivovat tyttöä. Tutkimusten mukaan kehittyneissä maissa ihmiset haluaisivat mieluummin tytön (ja samoin ne ovat halunneet useimmin tytön, jotka ovat hankkineet lapsen jenkeissä siinä menetelmässä, jossa sukupuolen saa valita). Köyhissä ja kehitysmaissa toivotaan enemmän poikia. Sekä toki Suomessakin ENNEN VANHAAN.

Mutta ei kai se toivominenkaan niin paha asia ole? Johan neuvolan perhevalmennuksessakin kehotettiin luomaan joku "mielikuvavauva".

Meillä on kolme tyttöä, en ole odotusaikana koskaan aktiivisesti toivonut poikaa.
Ensimmäisen kohdalla ehkä hivenen itseltänikin salaa tyttöä. Ja toisen kohdalla jostain syystä tunti siltä, että olisi " kätevää" jos hänkin olisi tyttö. Mutta ei se varsinaisesti toive ollut.
Kolmatta odottaessani kaikki olettivat minun toivovan poikaa. Toivoin lasta.

Mutta, tänään, kolmen tyttären draaman uuvuttamana, kyllä mietin, olisiko elämä vähän suoraviivasemoaa jos olisi poikia.

[QUOTE="hmm";26147468]itselleni ei ole niinkään väliä, mutta pojassa keksisin "puolina" sen että ei voi tulla yksi päivä 15-vuotiaana sanomaan että äiti hei, oon paksuna. minusta myös olisi häpeällisempää jos tyttölapsesta tulisi yleinen teinilutka kuin vastaavissa porukoissa liikkuva poika. toki isäksikin poika voi nuorena tulla mutta vähemmän haittaa siitä pojan elämään on vaikka kuinka tasa-arvoa huutelisi.[/QUOTE]

Jos äidillä (vai isällä?) on noin sovinistinen asenne, niin kai tuokin sitten on joku "hyvä puoli". Hassua, että sinulle tuli edes mieleen tuollainen asia!

[QUOTE="käyttäjänimi";26147492]Minä olen ihan luullut, että yleensä ihmiset toivovat tyttöä. Tutkimusten mukaan kehittyneissä maissa ihmiset haluaisivat mieluummin tytön (ja samoin ne ovat halunneet useimmin tytön, jotka ovat hankkineet lapsen jenkeissä siinä menetelmässä, jossa sukupuolen saa valita). Köyhissä ja kehitysmaissa toivotaan enemmän poikia. Sekä toki Suomessakin ENNEN VANHAAN.

Mutta ei kai se toivominenkaan niin paha asia ole? Johan neuvolan perhevalmennuksessakin kehotettiin luomaan joku "mielikuvavauva".[/QUOTE]

Vähän koulutetut ja perusjuntit ehkä toivovat edelleen itselleen "suvun jatkajaa" jos eivät tajua että samalla tavalla geenit tyttöönkin siirtyvät.

Mä olen joskus lukenut jonkun tutkimuksen, minkä mukaan keskivertoa koulutetummat ja suurituloisemmat toivovat useammin poikalasta ja sosioekonomiseltaan heikommassa asemassa olevat tyttöä. En tiedä mistä johtuisi.

[QUOTE="Hamsu";26147530]Mä olen joskus lukenut jonkun tutkimuksen, minkä mukaan keskivertoa koulutetummat ja suurituloisemmat toivovat useammin poikalasta ja sosioekonomiseltaan heikommassa asemassa olevat tyttöä. En tiedä mistä johtuisi.[/QUOTE]

Olen kuullut samaa. Mä luulen tämän johtuvan siitä, että köyhät/vähän koulutetut perheet toivovat tyttöä, koska tytöistä saa helposti perheeseen yhden "äidin" lisää. Tytöt siivoaa, kokkaa jne.
Korkeammin koulutetut taas poikaa, koska statukseen kuuluu poikalapsi ja pojista tulee helpommin jhtajia jne

Jos äidillä (vai isällä?) on noin sovinistinen asenne, niin kai tuokin sitten on joku "hyvä puoli". Hassua, että sinulle tuli edes mieleen tuollainen asia!

no jaa, tämä tuli mieleen kun pohdin mikä ylipäätään voisi olla pojassa positiivisempaa. itsellenihän asia ja aihe on kumminkin yksi ja sama, taisin joskus toivoa puolihuumorilla poikaa sen takia että poika todennäköisemmin kiinnostuu matelijoista niin voisin ostaa hänelle sammakon lemmikiksi.

Mielestäni typerä kysymys aloittajalta.

Tottakai miehet haluavat pojan, jotta suvulle tulee jatkaja.

Jos ei tule poikaa, niin sukunimi häviää, suvulle ei tule jatkajaa.

Lähes joka kulttuurissa poikaa toivotaan.

Itse toivoin poikaa, ja toivon seuraavaksikin poikaa siksi että pelkään tytön olevan teini-iässä yhtä hankala kuin itse olin... Mieheni kyllä haluaisi seuraavaksi tytön.

En silti olisi missään nimessä pettynyt tyttöön. Vähän kauhuissani vain :D (Ja kyllä, pojatkin voivat olla hankalia)

Olen kuullut, että entisaikaan, jolloin oltiin paljon suorasukaisempia, oli sanonta, "tyttö tuli, tyhjää tuli"

Onhan se varmaan miehelle jonkinmoinen pettymys, jos ei ole saanut poikalasta jatkamaan sukuaan.

Tein isoon maataloon pojan, siis isännän. Uuvuin kaiken työmäärän ja lapsen hoidon alle. Ex anoppi totesi, että onneksi sait heti pojan niin ei tarvi enää lapsia tehdä.

Huh, en ollut ite ees tullut aatelleeksi varsinaisesti kumpi sukupuoli olis parempi. Tyydyin tuhahtamaan anopille ja läksin koko maatilalta pois.

Uusimmat

Yhteistyössä