Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:Lääkkeiden syöminen ei ole häpeä jos niitä oikeasti tarvitsee.
Mua kyllä ketuttaa ihmiset jotka hoitavat oireet mutta ei syitä![]()
Ja suorastaan vituttaa lääkärit jotka syytää alakuloisille lääkkeitä ilman perinpohjaisia tutkimuksia (syysmasis on vähän eriasia kuin sairaus nimeltään masennus).
Ugh, olen puhunut.
Itseasiassa mulla olis romaanin verran puhuttavaa aiheesta B)
Mulla taas on ihan päinvastatset kokemukset: kävin monella lääkärillä ja monesta syystä, keksin kaikennäköistä PMS oireista huimaukseen, mut kukaan niistä ei koskaan kysyny mitä mulle kuuluu noin perinpohjin. Välillä kävin päivystyksessä romahtamassa ja välillä istuin lähimmän sairaalan psykiatrisen osaston portaikossa itkemässä, kun en oikein tienny mistä sitä apua olis hakenu, mutta lähinnä sain "äiti on vähän väsynyt" hoitoa.
Jopa omalla terapeutilla lävin 5-7 vuotta, ennen kun sain lääkityksen, sekään ei tajunnu, että musta oli tullu mestari salaamaan sitä pahaa oloa, heti kun pääsi johonkin lääkäriin, niin alkoi selitellä asioita parhainpäin.
Lisäys: mä siis sain hoitoa vaan niihin seurauksiin, en oikeaan syyhyn, eli masennukseen.