Miksi on häpeällistä syödä mieliala lääkkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
JOS ON VAIKKAPA SYDÄN VIKA TAI KORKEA VERENPAINE, EIKÄ SUOSTU MYÖTÄMÄÄN AISAA JA JÄTTÄÄ LÄÄKKEENSÄ SYÖMÄTTÄ, PIDETÄÄN HULLUNA. joS TAAS ON OIKEASTI "HULLU" JA HANKKII SIIHEN LÄÄKITYKSEN, TAIVASTELLAAN, ETTÄ sehän on ihan outo, alkoi semmoisia lääkeitäkin syömään, eikä viitti yhtään yrittää...
Sori, capslocki päällä :snotty: Ei ollu tarkotus huutaa.
Mut miksi kaikki muut sairaudet kuuluu hoitaa, mutta mielen sairaudet salata siihen asti, että tapahtuu jotain minkä jälkeen sitä ei enää voi salata?

siski kun ihmisparat eivät ymmärrä ja hoksaa,jotta masentunnus ei ole sen kummempi sairaus kun joku muukaan.me ihmiset tai siis te olette tomppeleita,jotka eivät vaan hokaa....

Mun mielestä mitään sairautta ei sovi vähätellä.Eikä lääkkeiden syömisessä ole mitään häpeällistä.

Mutta tohon lääkkeiden ottamatta jättämisen taivasteluun liittyy usein ihmisillä kuoleman pelko.Siis kun jos ei ota sydänlääkkeitä voi saada kohtauksen ja kuolla, mutta ihmiset ei ajattele että myös mielenterveysongelmat voivat viedä hengen :/

mä esimerkiksi söin ne lääket vaikean eläämän tilanen takia,enkä voi siihen mitään että luonne on herkä.Ensiksi mä kyllä myös pelkäsin leimamista,mut ei enää,nyt on jo niin ihan sama mitä ihmiset ajatelevat pää asia että minulle ja perhelle on hyvää olla.Lääkäri sanoi että esim. Suomessa joka toinen sairaistu masennukseen joka pitäisi hoita lääkeillä,mutta tiedän mä monia jotka eivät hakevat apua,siitä mä en itse ymmärrä :|

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mun mielestä mitään sairautta ei sovi vähätellä.Eikä lääkkeiden syömisessä ole mitään häpeällistä.

Mutta tohon lääkkeiden ottamatta jättämisen taivasteluun liittyy usein ihmisillä kuoleman pelko.Siis kun jos ei ota sydänlääkkeitä voi saada kohtauksen ja kuolla, mutta ihmiset ei ajattele että myös mielenterveysongelmat voivat viedä hengen :/

Juuri tuota tarkoitin tällä:

miksi kaikki muut sairaudet kuuluu hoitaa, mutta mielen sairaudet salata siihen asti, että tapahtuu jotain minkä jälkeen sitä ei enää voi salata?

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Syötkö sinäkin? :)

Cipralexia, olen aloittanut juuri
Aha! :hug: Minkäläiset oireet sinulla on?Miks sä niitä syöt?Tapahtuiko sinulla jotain?Tai ihan tavallinen masennus? :hug:

No jaa...vaikea sanoa yhtä syytä. ainakin 5-7 vuotta välillä aina on ollu tosi vaikeeta, mullla kesti kauan saada ketään uskomaan millasta huonoina aikoina on.

Itse syön mielialalääkkeitä PMS oireisiin eikä yhtään hävetä,päinvastoin ole tyytyväinen että se kaikki v.... jäi taakse ja pystyn olemaan ns. normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Itse syön mielialalääkkeitä PMS oireisiin eikä yhtään hävetä,päinvastoin ole tyytyväinen että se kaikki v.... jäi taakse ja pystyn olemaan ns. normaalisti.

Se on homeopaattinen valmiste ja yks purnukka riitttää moneksi vuodeksi, kun niitä otetaan vain kierron puolessavälissä muutama nappula kielen alle sulamaan - muutaman päivän ajan - eikä muuta.

Etkö mistään ole kuullut tuosta?

Muotia tai muuta, mutta itse en tunne ketään, joka käyttäisi mielialalääkkeitä - ehkä eivät vaan kerro, eikä tarvikaan, mutta en halua jakaa mitään vastuullista tehtävää sellaisten kanssa koskaan - sattuneista syistä:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Jokelan+ampuja+kertoi+internetiss%C3%A4+masennusl%C3%A4%C3%A4kkeiden+k%C3%A4yt%C3%B6st%C3%A4%C3%A4n/1135231656255

Noiden haitoista ei kukaan valita kai koskaan?

Lääkkeiden syöminen ei ole häpeä jos niitä oikeasti tarvitsee.

Mua kyllä ketuttaa ihmiset jotka hoitavat oireet mutta ei syitä :whistle:
Ja suorastaan vituttaa lääkärit jotka syytää alakuloisille lääkkeitä ilman perinpohjaisia tutkimuksia (syysmasis on vähän eriasia kuin sairaus nimeltään masennus).

Ugh, olen puhunut.
Itseasiassa mulla olis romaanin verran puhuttavaa aiheesta B)

Yhteistyössä