Miksi olet työtön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työssäkäyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työssäkäyvä

Vieras
Ihan tosta toisesta ketjusta tuli mieleen, et miksi ihmiset on työttömiä varsinkin pitkäaikaistyöttömiä? Itse olen ollut elämäni aikana (41v) vain alle kuukauden työttömänä. Lähipiirissä ei ole kuin kaksi työtöntä ja kumpikin ovat työttömänä vain koska eivät halua töihin. Sit pitäis nousta aamulla ylös eikä vois pelata tietokonepelejä koko yötä. Mulla on useampi kaveri jäänyt työttömäksi, mut kaikki on saanut alle viikossa uuden työn.Itseäni kiinnostaisi mitkä ovat ne syyt miksi et ole saanut työtä? Itse olen muuttanut työnperässä pari kertaa ennen kuin oli perhettä. Nyt se ei enää onnistuis kun miehellä on täällä työpaikka.

[QUOTE="vieras";27294748]Enpäs ole. Erehdyit! :p[/QUOTE]

Tätä palstaa lukiessa vaan on tullut sellainen kuva et täällä on paljon työttömiä. Hyvä että et ole työtön.

Olen ollut työttömänä nyt kesästä asti. Kuvittelin, että työt olisi kesäloman jälkeen jatkunut, mutta väärimpä luulin. Olen pph:n sijaisena ollut viimeiset melki 4v ja nyt sitten sijaisia vähenettiin isolla kädellä :( Töitä tekin kyllä mielelläni, mutta toisaalta pidän mielelläni "pidennettyä" äitiyslomaa. Oikeasti se alkaisi vasta joulukuun lopulla.

En ole tällä hetkellä, mutta olen kyllä ollut muutamia kuukausia pari vuotta sitten. Syy: Valmistuin ja edessä oli muutto toiseen maahan, joten en hakenutkaan Suomesta töitä. Saksassa taas olin puoli vuotta työtön, koska en saksaa puhumattomana löytänyt töitä heti. Kävin sitten kielikursseilla ja kun peruspäiväraha loppui, otin ensimmäisen työn jonka sain, aivan toiselta alalta ja tooooodella pienellä palkalla.

Olen korkeasti koulutettu ja täällä päin ei ole alani työpaikkoja. Siksi työtön. Tiskaajana/siivoojana tms. palkka olisi pienempi tai sama kuin nykyinen ansiosidonnainen.

Pisin aika, jonka olen ollut työttömänä on 9 kk. Pääsin useampaan haastatteluun helposti, mutta kun selvis, että mulla oli silloin hieman pääle 1-vuotias lapsi, tyssäs työnsaati siihen. Ja aiempi työsoppari kerkes umpeutua kun tein vuorotteluvapaansijaisuutta. Tätä työpaikkaa aiemmin kerkesin olla 2 kk työttömänä silloisen työpaikan ajauduttua konkurssiin.

Työttömänä, sain kenkää kun firma meni nurin. Vaikea löytää töitä kun jokaiseen työpaikkaan tulee vähintään 20 ja jopa 500 hakemusta. Miten voi erottua? Miten voi saada työtä jota ei ole koskaan ennen tehnyt? Suhteita ei ole.

Yhteistyössä