Mitä sinä ajattelisit tälläisessä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Olisit kylässä sukulaisperheen luona, joiden luona et olisi käynyt pariin vuoteen. Siellä olisi myös käymässä perheen 19-vuotias tyttö, joka asuisi jo omassa asunnossa kihlattunsa kanssa, tuo tyttö olisi siis kihloissa, hän olisi juuri saanut ammattikoulun käytyä ja jolla olisi työpaikka tiedossa. Täysin yllättäen tuo tyttö menisi äitinsä syliin istumaan äidin istuessa sohvalla. Mitä ajattelisit? Itse jouduin tänään todistamaan tuollaista tapahtumaa, että jo täysi-ikäinen tyttö istui äitinsä syliin, kun olin hänen perheensä luona kylässä ja tuo tyttö oli siellä käymässä kihlattunsa kanssa. Olin itse vähän hämmentynyt tapahtuneesta, kun en koskaan ole nähnyt vastavaa tapahtumaa ja samalla nolostuin sitä, että minua hämensi se näky. En vain ole tottunut näkemään, että noinkin vanha lapsi voi mennä istumaan äitinsä syliin ja olen kai siksi tottunut ajattelemaan, että ei lapset enää ainakaan murrosiän alettua istu äitinsä tai sylissä. Samalla minusta tuntuu hävettävältä, että miksi minua nolostutti nähdä aikuisen lapsen istuvan äitinsä sylissä, kun ketään muuta paikalla ollutta se ei näyttänyt haittaavan, ei tytön läsnä olevia isovanhempia, ei tytön vanhempia, sisaruksia, kihlattua ja tyttöä itseänkään. Miten minä olenkin aina pitänyt itsestään selvänä, että vanhempien sylissä istuminen on lähinnä pienten lasten (noin alle 12-vuotiaiden) touhua.

En ajattelisi mitään erikoista. Monet ovat vanhempiensa kanssa läheisiä, musta on vaan kivaa, jos jollain on tuollainen suhde äitiinsä. Lapsi on lapsi aina vanhemmilleen, sylissä saa istua vaikka vanhana mummona =)

Itse olen lähinnä kateellinen, kun jollain on noin läheiset välit (lapsuudenkodissani ei edes lapsuudessani pahemmin läheisyyttä ollut). Toivon, että itselläni olisi samanlaista omien lasteni kanssa. Yleensä on osoitus, että on muutenkin läheiset välit. Kaipaa sitä läheisyyttä ne isommatkin lapset.

Vastasin jo tuohon toiseenkin ketjuun, että en ajattelisi yhtään mitään muuta kuin että onpas kiva juttu. Ennemminkin hämmästelisin sitä, jos asia jotenkin jotakuta vaivaa. Varsin kummallinen ajatustapa, että jonkun tietyn iän ylittänyt lapsi ei saa enää saada hellyyttä tai osoittaa sitä vanhemmilleen. Sitäkö sitten vaan sanottaisiin 12-vuotis-syntymäpäivänä, että nyt sä et kuule enää saa vanhempiesi syliin tulla tai muutenkaan osoittaa läheisyyttä?

Minä olin itse murrosiässä ja näin samanlaisen tapahtuman puolituttujen luona. ja minä silloin ajattelin, että voi ku meilläkin kotona voisin mennä isän syliin istumaan tuosta vaan. Ei se sylin ja hellyyden kaipuu lopu yhtäkkiä. Nuoret täyttävät sen hellyyden kaipuun sitten niillä liian aikaisilla seksisuhteilla kun eivät saa olla sylissä kotona.

No, mitä sitten jos meni istumaan äitinsä syliin. Sehän on hienoa, osoittaa että tytöllä
on lämpimiä tunteita ja harva tuon ikäinen viitsii enää istua kenenkään sylissä.
Mun äitinkin polville istui siskontyttö vielä isona, vanhojen aikojen muistoksi.
Ja epäilen että mun veljentyttö(nyt 10v.) saattas vielä teininäkin istahtaa syliini,
koska meillä on läheiset välit(olen siis täti).