miksi nykyvanhemmat keskustelee lastenvaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
"jes sain tuolt kaupasta viimesen ticketin ja vieläpä tarjouksessa!" sanoo Anneli.
"vähänkö kiva! onnee sulle. mä tilasin meille ticketit netistä huutiksesta." sanoo irmeli.

"onpas ihania kavatteja! pakko tilata lapselle vaik meidän muksulla onkin jo 5 valikausikengät!" sanoo Jenna.
"tilaa vaan! noi on niin söpöt. meidän muksulla on sellaset vihreet kavatit ja toimii!" sanoo Pirita.

"tilasin meidän tytölle tälläsen hienostelu takin!" sanoo Leena.
"tosi kaunis! mä tilasin ton saman pinkkinä, mut lapsi ei innostunu :( taitaa lähtee huutikseen." sanoo Minna.

Nykyajan yltäkylläisyyden mukanaan tuoma varakkaiden harrastus?

Mä tiesin ala-aste-ikäisenä tasan kaksi farkkumerkkiä (Lee ja Lee Coopers). Äitini ja isäni ei takuulla tienneet niitäkään ;-))

Nyt kyllä tykkään vaatteista, sekä lasten että aikuisten...mutten keskustele paljoakaan niistä.

Mun mielestä toi ei kuulosta vanhempien vaan äitien jutustelulta.... Eikä tota kaikki tee vaan ne samat tyypit, jotka juoksivat merkkivaatteiden perässä jo ennen lapsia.

Miksei? Ne on kuitenkin puolituttujen äitikavereiden kanssa aika turvallisia puheenaiheita. En halua hiekkalaatikolla politikoida tai puhua kovin henkilökohtaisia asioita. Lapset ja niiden asiat ja vaatteet on helppoja puheenaiheita.

[QUOTE="vieras";23449160]Mun mielestä toi ei kuulosta vanhempien vaan äitien jutustelulta.... Eikä tota kaikki tee vaan ne samat tyypit, jotka juoksivat merkkivaatteiden perässä jo ennen lapsia.[/QUOTE]

Köyhän ei kannata ostaa halpaa ;)

No siks kun ei ole enää muuta tekemistä. Ennen joutui sentäs jotain tekee kodinkin eteen, nyt on vaan aikaa. Näennäisen kiireisiä ollaan, vaan kun on aikaa perehtyä toisaroviseen tarkoittaa se että aikaa on pakko olla ylimääräistä

Olen kohdannut lastenvaatekeskustelua vain palstalla, en koskaan perhekerhoissa tai lasten harrastuksissa tai ystäväpiirissä. Tai juu, toki keskustellaan, mutta vain siitä haluaisiko joku ottaa vastaan toisen pieneksi jääneitä vaatteita.

Se vaatteiden hankkiminen vaan on osa perheenäidin arkea. En toki osta viisiä välikausikenkiä, mutta saatan kyllä tiettyjen tuttavien kanssa jutella ostetuista haalareista tms. Etenkin hyvistä alennusmyynneistä keskustelen mielellään, niin saa vähän rahaa säästettyä.

[QUOTE="mami";23449225]No on kai sitä huonompiakin puheenaiheita. Miten tämä asia voi ap:ta häiritä niin kovasti että siitä pitää tehdä aloitus?[/QUOTE]

No ripulistako sitten pitäisi keskustella kuten monet aiheet etusivulla?

[QUOTE="mami";23449225]No on kai sitä huonompiakin puheenaiheita. Miten tämä asia voi ap:ta häiritä niin kovasti että siitä pitää tehdä aloitus?[/QUOTE]

Mun on kyllä vaikeaa keksiä huonompaa puheenaihetta...

No itse en todellakaan keskustele "äitikavereideni" kanssa vaatteista. Muuta kuin ehkä siitä, että mitä voidaan laittaa toisillemme kiertoon. ;) Onneksi on ihan muuta juteltavaa. :)

[QUOTE="vieras";23449304]Mun on kyllä vaikeaa keksiä huonompaa puheenaihetta...[/QUOTE]

Jaa, mä tiedän ainaki ripakopallisen vaatteita huonompia keskusteluaiheita.

Jos kahta mammaa kiinnostaa aihe nimeltä lastenvaatteet niin miksei ne kaks mammaa vois niistä sitte keskustella? Mitä se muille kuuluu? Eihän sun oo pakko keskusteluun osallistua jos ei kiinnosta. Mäkään en osallistu keskusteluun jota käydään sellaisten aihepiirien alueella mitkä ei mua kiinnosta pätkääkään. Mutta en mä silti tuu tänne vinkumaan että kun se mamma x sielä perhekerhossa puhuu joka kerta vain matkoilla käymisestä sielä ja täälä. Sellainen löytyy tuttavapiiristä(siis ei puhu ikinä mistään muusta kuin siitä minne aikoo matkustaa seuraavaksi ja missä oli viimeksi) ja mua ei vois vähempää kiinnostaa.

Yhteistyössä