Miksi nykyajan aidit ovat itsekkäitä!

  • Viestiketjun aloittaja naarasleijona
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 09:06 Elämänlähde kirjoitti:
Olen osittain apn kaa samaa mieltä. En ymmärrä miksi se äitien tuulettuminen pitää tapahtua ainoastaan baarissa tai alkoholin vaikutukse alaisena??

Eikö leffat, jumpat, lenkit, kahvittelut kaverien kanssa tai ravintolassa syöminen mene tuulettumisesta??

Mä käyn pari krtaa vkossa lenkillä ja joskus kaupassa ja kahvilla itekseni ja se riittää, en kaipaa baari elämää tai alkoholia tuulettumiseen.

Ap nimittäin puhu baarissa käynnistä.

:D :D
Ihmettelen vaan, miksi äitien tuulettuminen yhdistetään aina vain baarissa käyntiin. Minulla on 9kk tyttö ja jäin äitiysloman jälkeen hoitovapaalle ainakin vuoden loppuun asti, sillä en halunnut vielä näin pientä lasta laittaa päivähoitoon. Tykkään olla kotona lapseni kanssa, mutta kyllä välillä pitää päästä ulos, jotta jaksaa kaikki arjen ilot ja vastoinkäymiset.
Tapaan sillon tällöin ystäviäni, käyn heidän kanssaan syömässä, kahvilla tms. Tärkeintä on, että pääsee keskustelemaan muiden ihmisten kanssa! Ei siihen viinaa tarvita, vaikka joillakin tuntuu olevan se käsitys, että hauskaa ei voi pitää ilman alkoholia!!!
Tuulettumista on myös sekin kun pääsee käymään kaupassa yksin tai saa rauhassa tehdä vaikkapa puutarhatöitä yms.
Kun mieheni tulee töistä, hän hoitaa lasta ja saan aikaa tehdä omia juttuja ja sitten taas vaihdetaan osia ja annan aikaa myös miehelleni tehdä omia juttujaan.
On myös tärkeää hoitaa parisuhdetta. Joskus pitää olla myös kahdenkeskistä aikaa. Meillä isovanhemmat ovat iso tuki, turva ja apu. He ottavat mielellään lapsemme hoitoon illaksi tai joskus yöksikin ja näin pääsemme hieman irti arjesta. Viikonloppuna kävimme kylpylässä kahdestaan ja nautimme toisistamme! Oli ihanaa!
En todellakaan pidä itseäni huonona äitinä, jos jätän lapseni silloin tällöin kotiin isin kanssa tai mummon ja papan kanssa. Jokainen tarvii joskus omaa aikaa ja virkistäytymistä!
 
niin ja lisäyksenä vielä äskeiseen, että jokainen rentoutuu omalla tavallaan. Käyn itsekin joskus baarissa, mutta pääasia ei ole vetää pää täyteen ja potea seuraava päivä krapulaa. Ei baarissa käymisessä ole mitään pahaa, jos lapsen hoito ei kärsi siitä.

Onhan näitä juttuja lehdissä, kun pieni vauva on jätetty yksi kotiin kun vanhemmat on lähteny baariin tai lapset harhailevat yksin yöllä kaupungilla etsimässä äitiä baarista. Tällainen on aivan sairasta ja käsittämätöntä itsekkyyttä. Kuinka joku voi jättää oman lapsensa näin heitteille!!! Mistä tällainen johtuu??? Mikälaisia ihmisiä he oikein ovat? teinivanhempia, narkkareita vai muuten mielenvikaisia... Ei luulisi kenenkään tervejärkisen päähän edes moinen tulla unissaankaan.
 
Risto Reopas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 22:18 Elämänlähde kirjoitti:
Onko se (naisen) aikusuuden mitta että raataa läpiväsyneenä päivät pääksytysten?

Entä jos ei väsytäkkään?? Entä jos nauttii siitä että saa olla lasten käytettävissä 24h??

Ja mä olen sen verran vanhanaikainen että mun mielestä parisuhteessa mies on se joka hommaa suurimman osan elantoa kotiin perheelleen ja nainen hoitaa kodin ja lapset, toki isä saa avustaa ja olla perheensä kanssa, mutta päävastuu on äidin. :D :D
Voi jeesus mikä akka sinäkin olet :eek:
Onneksi et ole vaimoni, ja syvästi otan osaa miehesi kohtaloon.
Vai saa isä toki saa avustaa
Oletko ikinä kysynyt mieheltäsi, mitä mieltä hän on siitä että on ulkopuolinen perheessään?
Sillä sitähän tuo "miehesi" on, täysin ulkopuolinen kun sinä omit lapset itsellesi. Häpeä!
 
Elämänlähde vaikuttaa ihanalta kotiäidiltä jonka konservatiivisuus istuu tiukassa päivästä toiseen. Onko sulla aika sovisnistinen mies rinnalla, että suostuu moiseen. On varmaan kiva olla äiti, eikä sitten mitään muuta.
 
Minulle on ainakin ihan sama miten muut elää elämäänsä. Turha täällä huudella.

No, jos nyt jotain mieltä pitää olla niin... jos silloin tällöin käy baarissa, on minusta ihan samantekevää lapsen hyvinvoinnille. Ei minustakaan jokaviikkoiset humalahakuiset reissut ole kovin asiallisia pienen vauvan vanhemmille (kummallekaan), mutta jos esim kerran kuussa käy, mitä sitten? Ja baarissahan ei tosiaan tartte olla napakassa jurrissa. Nykyisin ei tarvi edes haista tupakalle kun tulee kotiin, mikä on aivan loistava uudistus. Lapsi tuskin miettii äidin poissaollessa, että onkohan se äiti tanssimassa baarissa vai hyppimässä jumpassa.

Minusta kaikenlainen yleistys on turhaa. Rentoutuminen ja oma aika ovat tärkeitä myös pienten lasten vanhemmille, ja irrotella voi niin monella tapaa. Että eipä kiihkouduta yleistämään niitä baarikäyntejä.
 
Jokaisella oma tapansa rentoutua,itse rentoudun tyttäremme nukkuessa tehden jotain omia juttuja tai ihan levätessä mutta kyllä olen baarissakin käynyt peräti 2 kertaa tytön syntymän jälkeen ja hän 5kk ikäinen =) Ja molemmilla kerroilla tyttö jo nukkumassa kun olen lähtenyt eli luulisi olevan sama hälle jos äippä käy muutamalla sillä aikaa kun iskä tai mummo hoitamassa.Ei ainakaan minusta kovin itsekästä..Ja käyvät varmaan monien meidän miehetkin välillä kaljoilla kavereitten kanssa,onko se sitten jotenkin hyväksyttävämpää..?
 
Asia on oikeastaan vielä aika tuntematon minulle, mutta vastaan silti, sillä tulee koskettamaan minuakin! Niin siis, kun olen nyt raskaana. Olen ollut kova menijä ennen, juhlinut paljon ja enemmänkin. Ihanan miehen löydettyäni rauhoituin, ja tulin lopulta raskaaksi.. Nyt olen alkanut elää uusperheessäni tätä perhe-elämää, vaikka luulin ensinnäkin etten koskaan haluaisi lapsia! Toisten lasten "äitipuolena" ei ole ollenkaan helppoa, varsinkaan kun kyseessä on häiriköivä entinen (eli tämä lasten äiti) ja lapset joilla ongelmia luonteensa ja käytöksen kanssa. Olen välillä ihan loppu näiden kanssa. Välillä siis todellakin mietin, miksi lähdin tähän mukaan? No ensinnäkin siksi koska en tiennyt millaista tämä on, en osannut odottaa mitään. Ja tietysti siksi että rakastan miestäni. Ehkä tulevaisuudessa osaan pitää myös lapsista, pidän heistä kyllä nytkin mutta ovat vaan tosi vaikeita..
En kyllä varmaan koskaan osaa rakastaa heitä! Mutta miksi tarvisi, ei kaikkia tarvitse rakastaa, onhan heillä isä ja äiti jotka rakastavat, sekä mummut ja papat jne..

Nyt kun odotan viimeisilläni omaa lasta, olen siitä maailman onnellisin! Mutta päätin heti, kun plussasin testin, etten lopeta itsellenikin elämistä, pidän myös itse hauskaa, samoin mies. Elämä ei ole pelkästään neljän seinän sisällä siivoamista, ruoanlaittoa ja lapsenhoitoa, vaikkakin eniten tietenkin juuri sitä varmasti.

Tosin, vielä on aikaista sanoa miten menee todellisuudessa, mutta tähtäämme siihen ettei perheenperustamista tarvisi koskaan katua... Ja jos kaduttaa, teemme asioille ajoissa jotain! =)
 
Mun mielestä jokainen saa rentoutua niin kuin itselleen on parasta,kunhan se ei vahingoita tai häiritse pientä lasta. Itse tulin ensimmäisen kerran äidiksi 22 vuotiaana ja siihen mennessä tuli baarikiintiö täys. Mulla on kaksi lasta joista nuorimmainen on 10kk ja vanhin 3.5v. En oikeastaan edes kaipaa "omaa aikaa",mitä se sitten käsittää. Tällä hetkellä viihdyn mainiosti kotona lasteni ja miehen kanssa. Jos jonnekin täytyy päästä niin menemme yhdessä!
 
Jotenkin aika hassua,kun en oo kuukausiin käynyt tätä palstaa lukemassa ja nyt kun taas aattelin palata kuvioihin niin sama meininki jatkuu kun aikasemminkin, kiillotellaan sitä äitiyden kirkasta sädekehää ja kilpaillaan siitä kellä se kiiltää kaikista eniten, ja ennenkaikkea syyllistetään aivan hirveästi ja mielellään kaikkia joiden toimintatavat poikeavat omista :D mikä ihme laittaa ihmisen todistelemaan muille noin kuinka täydellinen,väsymätön ja mahtavanupean paras äiti on koska ei ikinä vie lapsia hoitoon ja niin päin pois? Jokainen toki tavallaan,mutta kyllä vähän ihmetyttää miksi muka sellainen äiti on huonompi joka tahtoo kerran kuussa käydä ystäviään tapaamassa baarissa,kun joillakin meistä on sellaisiakin ystäviä joilla ei ole lapsia ja heitä useimmiten tulee nähtyä vaan siellä baarissa! Niinkuin joku tuossa jo sanoikin, ei siellä baareissa edes tupakoida joten tuskin joutuu lapsi aamulla haistelemaan kamalan pahanhajuista äitiä tai isää! Ja sitäpaitsi suihku ja hammasharja on keksitty B)
Ja minkähän ihmeen takia muuten jotenkin tää perusmeininki pätee aina että baariin mennään siks että vedetään perseet ja koton on naisten ja miesten työt? |O Kumma juttu! Ehkäpä asiat voi tehdä toisinkin, ei pitäisi yleistää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cherryhoney:
Jotenkin aika hassua,kun en oo kuukausiin käynyt tätä palstaa lukemassa ja nyt kun taas aattelin palata kuvioihin niin sama meininki jatkuu kun aikasemminkin, kiillotellaan sitä äitiyden kirkasta sädekehää ja kilpaillaan siitä kellä se kiiltää kaikista eniten, ja ennenkaikkea syyllistetään aivan hirveästi ja mielellään kaikkia joiden toimintatavat poikeavat omista :D mikä ihme laittaa ihmisen todistelemaan muille noin kuinka täydellinen,väsymätön ja mahtavanupean paras äiti on koska ei ikinä vie lapsia hoitoon ja niin päin pois? Jokainen toki tavallaan,mutta kyllä vähän ihmetyttää miksi muka sellainen äiti on huonompi joka tahtoo kerran kuussa käydä ystäviään tapaamassa baarissa,kun joillakin meistä on sellaisiakin ystäviä joilla ei ole lapsia ja heitä useimmiten tulee nähtyä vaan siellä baarissa! Niinkuin joku tuossa jo sanoikin, ei siellä baareissa edes tupakoida joten tuskin joutuu lapsi aamulla haistelemaan kamalan pahanhajuista äitiä tai isää! Ja sitäpaitsi suihku ja hammasharja on keksitty B)
Ja minkähän ihmeen takia muuten jotenkin tää perusmeininki pätee aina että baariin mennään siks että vedetään perseet ja koton on naisten ja miesten työt? |O Kumma juttu! Ehkäpä asiat voi tehdä toisinkin, ei pitäisi yleistää.
Sanonpa nyt pari asiaa jotka saavat aikaa mölyä, koska eiväthän äidit saisi missään käydä. Me miehen kanssa ollaan aina otettu pieniä irti ottoja n. kerran kuussa kun lapset ovat mummolassa. Tämän lisäksi ollaan tehty pari pidennettyä viikonloppumatkaa ja täytyy myöntää, että parisuhteemme voi todella hyvin. Tämän lisäksi käyn myös kavereiden kanssa ulkona silloin tällöin. Muuten olen koko ajan kotona, koska kotiäiti olen. Mieheni tekee todella paljon töitä ja on harvoin kotona. Saattaa olla melkein viikon putkia poissa kotoolta. Olen erittäin tyytyväinen ja onnellinen elämääni tällä hetkellä. Ja uskookaa tai älkää niin ovat lapsetkin. Esikoinen menee nyt syksyllä eskariin ja on saanut olla kottona siihen asti. Toki olen käynyt läppi kriisejä, joita jokainen äiti jossain vaiheessa käy ja sulkeutunut kotiin, mutta nyt kaikki on niin kuin pitääkin. Olen äiti, vaimo, tytär,sisko,nainen,ystävä. Järjestystä ei ole, koska olen kaikkea samaa aikaa.
 
Kyllä on outoa että ajatellaan, että ennen vanhaan äidit oli niin pyhimystä, että! Ensinnäkin ennen vanhaan päti aika pitkälti "koko kylä kasvattaa"-meininki, jolloin lapset aivan varmasti olivat välillä naapurin tai mummon hoidossa. Äiti ei ehkä täälöin ollut baarissa, mutta kuitenkin. Ja mikä ihme siinä on väärin, että lapsella on muita luotetavia ja läheisiä aikuisia kuin omat vanhemmat. Lapseni tulee olemaan usein mummolassa tai kummilassa, sillä se on varmasti lapsesta hauskaa ja myös turvallisen tuntuista. Se on plussaa, että me saamme silloin kahdenkeskistä aikaa. Lisäisin vielä, että mielestäni lapsi ei ole hoidossa, jos on isänsä kanssa!

Ihankuin se olisi joku marttyyrikruunun arvoinen asia, että ei ikinä käy missään. Ei se väärinkään ole, mutta typeriksi teette itsenne jos arvostelette muita menemisten perusteella. Ja anteeksi vaan, mutta mun mielestä jos yksin kaupassa käyminen on jonkun mielestä ihanan rentouttavaa, niin saisi kyllä vähän enemmän ollakin itsekäs, vaikka nauttisikin 24/7 lasten kanssa olemisesta. Tuskin se mieskään sanoo kavereilleen, että olipa ihanaa eilen, kun sain viedä roskat pihalle ihan yksin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja naarasleijona:
Kyllä täällä taas ruikutetaan kuinka välillä kaduttaa koko perheen perustaminen. Ettekö sitten tienneet mitä se on?
Kaikkeni teen lasteni eteen nyt kun ne ovat pieniä,tämä ei tarkoita ettei äidillä olisi omaa elämää. Mutta ajattelen kyllä KAIKESSA lapseni parasta!
Kyllä lapsuus on niin lyhyt aika, ja silloin rakennetaan perustus ihmisen koko elämälle. Ja tämän ajan äiti haluaa pilata baarireissuilla ja krapula aamuilla ja omanhyväisyydellä ja itsekkyydellä. HUHUH voi tämän päivän lapsien tulevaisuutta mitä se sitten ikinä onkin. :(
En kyllä yleistä.
Elä ja anna toistenki elää. Jotkut on itsekkäitä ja toiset ei. Pitää olla ns. huonoja äitejä, että voi olla hyviä. Jne. No siinäpä sitä oliki.. :ashamed: :D
 

Yhteistyössä