Miksi normaalia alhaisempaan lämpöön ei reagoida mitenkään?

  • Viestiketjun aloittaja "Plaah"
  • Ensimmäinen viesti
Monet digitaaliset kuumemittarit ei näytä kehon lämpötilaa vielä silloin kun ne piippaa, siinä syy alilämmöille. Itse olen tuon joskus vahingossa huomannut, kun mittari on piippauksen jälkeen näyttänyt epänormaalin matalia lukemia.
 
Viimeksi muokattu:
Voi
Lääketiede ei tunne alilämpöä. Älkää siis viitsikö jankuttaa siitä. 35 astetta on vielä normaali ruumiinlämpö joskin aiheutuu yleensä huonosta mittauksesta.
hyvänen aika, tätä sitä jaksetaan jankuttaa"johtuu huonosta mittauksesta", höpö höpö. Ei ole muka alilämpöä olemassakaan jaksaa jotkut selittää. Miksi sitä sitten pitäisi nimittää, koska normaali kehonlämpöhän se ei ole? Kun minä olen sairaana niin usein kehonlämpö on 34,0, vähän yli tai vähän alle, ja sairas on olo. Samaa tautia saatetaan sairastaa koko perhe ja muilla kuumetta mutta minulla lämpö matalalla. Lääkärit ja nämä "hoitsut" eivät vain ymmärrä asiaa niin sitten kielletään koko asian olemassaolo??
 
vierailija
Mut kun sillä alilämmöllä ei oo mitään välii. Siis kun ei puhuta kylmettymisestä/hypotermiasta. Jos sulla on flunssassa lämpö matalalla niin ihan sama, ei vaikuta diagnoosiin tai hoitoon. Olo on kurja flunssassa, ofcourse...Ja tosiaan, kuumekurva persauksista tuottaa tod.näk. eri lukemia ja luotettavampia kuin iholta tai korvasta jos nyt haluaa hifistellä. Sille ei kyllä mitään hoidollista tarvetta.
 
vierailija
Kympistä vetoa että näillä alilämpöjankkaajilla ei ole minkäänlaista tietämystä siitä miten ihmiskeho toimii ja miksi vain lämmön nousulla on lääkärissä merkitystä.
 
.........
Aiemmin minulla nousi kuume, mutta nykyään lämpö sairaana monesti vain laskee. Ja sanoisin, että mittarin näyttäessä 34-35 astetta olo on paljon pahempi kuin 38 asteen kuumeessa. Mitään selitystä asialle ei tosiaan saa ja lähinnä ihmettelen,että miksi nykyään ei kuume nouse, sairaana se olisi jopa toivottavaa. Tuntuu,että flunssat ym. pitkittyvät ilman kuumetta.
 
KylmäVierailija
Sama täällä. Meillä on jo vitsiksi muodostunut että kun lentsu iskee ja valitan karmeaa oloa niin mittari näyttää 33-34. Tuntuu pitkälti samalta kuin kuume: Paikkoja särkee, päässä surraa, hikoiluttaa ja palelee. Erona se että olo on lisäksi kankea (heh-heh). Onneksi olen kuulema niin kalpea ja sairaan näköinenkin silloin ettei tarvi paljon selitellä.
Nuorena kuumeilin ihan normaalisti. Nyt kuumetta oli viimeksi vatsataudissa joitain vuosia sitten, mutta kaikki lentsut niin kauan kuin muistan ovat laskeneet lämpöä.

Ehkä verenkierrossa on häikkää. Kalpeus puhuisi sen puolesta. Paikat puutuu muutenkin helposti ja suvussa on verisuoniongelmia. Ehkä immuunisysteemi ei pelaa kunnolla. Kaitpa vanhempana kuolen johonkin tavalliseen lentsuun. Sama sille. On niitä pahempiakin tapoja.
 
vierailijaLekuri
Joskus tk:Ssa yksi nainen kysyi kuinka alas lämmön uskaltaa päästää... Miten se oli selvinnyt aikuisikään asti?

Teki mieli sanoa että mene aurinkoisen kiven päälle makaamaan niin kuin muutkin vaihtolämpöiset.
Sinulla liene alanvaihto ajankohtainen kun asiakkaan asialliseen kysymykseen tekee mieli vittuilla. Vaikka termiä alilämpö ei käytetäkkään, niin tavallista matalampi ruumiin lämpö voi viitata esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoimintaan tai anoreksiaan. Tämänhän sinä hoitajana toki tiesitkin.
 

Yhteistyössä