Miksi niin moni on nykyään bi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen lesbo, ja olen huomannut,että tosi moni heteronainen tulee (etenkin kännipäissään) selittelemään mulle miten pussailee kaveriaan kännissä baarin vessassa. Jospa nää lukuisat pussailijat ovat alkaneet kutsua itseään biseksuaaleiksi ihan julkisesti? Kuten nekin, joiden mielestä naisen vartalo on kauniimpi kuin miehen, ja ne, jotka ovat joskus elämänsä aikana katsoneet jotain naista ja tunteneet halua halata?
Tai sitten on ollut uni, jossa on rakastellut toisen naisen kanssa, ja sekin tulkitaan herääväksi bikseksuaalisuudeksi?

Mä olen lesbo, ja olen huomannut,että tosi moni heteronainen tulee (etenkin kännipäissään) selittelemään mulle miten pussailee kaveriaan kännissä baarin vessassa. Jospa nää lukuisat pussailijat ovat alkaneet kutsua itseään biseksuaaleiksi ihan julkisesti? Kuten nekin, joiden mielestä naisen vartalo on kauniimpi kuin miehen, ja ne, jotka ovat joskus elämänsä aikana katsoneet jotain naista ja tunteneet halua halata?
Tai sitten on ollut uni, jossa on rakastellut toisen naisen kanssa, ja sekin tulkitaan herääväksi bikseksuaalisuudeksi?

Totta, niin totta.

Muuten, mitä lesbo tekee tällaisella palstalla? :whistle:

Olen ollut bi ihan aina, ja se ei todellakaan tarkoita mulle mitään baaripussailua vaan sitä että voin olla parisuhteessa kumman tahansa sukupuolen kanssa. Bisseyttä pidetään "muoti-ilmiönä" ja se on varsin loukkaavaa. Oletus on, että bi on hetero joka vähän "leikkii" ja varsinkin esittää "miesten vuoksi" olevansa naisiin päin, ja koko asiaa tykätään vähätellä.

Kääntöpuolena sitten se, että kaverit luulivat musta tulleen lesbon kun sitten aloitin parisuhteen naisen kanssa. Aina ei voi voittaa... Loppujen lopuksi päätin olla välittämättä siitä, miten joku mut ymmärtää. Pääasia että itse tiedän, mitä olen. :)

Osatekijä voi olla se että asiasta on tullut hyväksyttävämpi joten monet kehtaavat tunnustaa olevansa. Aiemmin ympäristön paineet on työntäneet porukkaa heterosuhteisiin tehokkaammin kuin nykyään.

Tää on niin totta! Mä oon just tollanen "kännilesbo", mutta eipä tulisi kyllä mieleenkään sanoa olevani bi, sillä en voisi naiseen rakastua.

Luulisin, ettei se ole sen yleisempää kuin ennenkään.
Puhuminen (ja ehkä asian tunnistaminen itsessään) vain helpottunut.
Mie oon samaa mieltä,aikaisemmin ei ole uskallettu vain puhua tai tunnustaa julkisesti,vaan b-seksuaalisuutta on peitelty.

Olen ollut bi ihan aina, ja se ei todellakaan tarkoita mulle mitään baaripussailua vaan sitä että voin olla parisuhteessa kumman tahansa sukupuolen kanssa. Bisseyttä pidetään "muoti-ilmiönä" ja se on varsin loukkaavaa. Oletus on, että bi on hetero joka vähän "leikkii" ja varsinkin esittää "miesten vuoksi" olevansa naisiin päin, ja koko asiaa tykätään vähätellä.

Kääntöpuolena sitten se, että kaverit luulivat musta tulleen lesbon kun sitten aloitin parisuhteen naisen kanssa. Aina ei voi voittaa... Loppujen lopuksi päätin olla välittämättä siitä, miten joku mut ymmärtää. Pääasia että itse tiedän, mitä olen. :)

Lisäänpäs tähän oman kokemukseni, eli KOSKAAN ei voi voittaa. Olen bi-nainen, ja jos seurustelen miehen kanssa niin kaikki nyökyttelee että no niin, heterohan se oli. Ja jos seurustelen naisen kanssa niin kysytään että no miksi et voi olla rehellisesti lesbo. Ilmeisesti ainoa tapa olla bi on se, että tapailee koko ajan vaihtuvien partnereiden joukkoa, jonka sukupuolinen jakauma on laskettu tarkkaan 50/50. Paitsi että mä olen keski-ikäinen enkä jaksa enää.

Ainoaksi vaihtoehdokseni jää, että en tapaile ketään, enkä siis vahingossa suosi jompaa kumpaa kohderyhmää. Täytyy vaan muistaa säntillisesti vaihtaa masturbointifantasiaa joka kerta.

Jep, olen samoilla linjoilla parin muun kanssa. Eli, on näitä hölömöjä, jotka väittävät olevansa biseksuaaleja mutta samaan hengenvetoon sanovat kuitenkin, että en mä nyt naiseen kuitenkaan RAKASTUA voisi. Just. Ja toisaalta nykyään uskaltaa helpommin sanoa olevansa bi, sehän on selvää kun tuomitsemista katsotaan nykyään enemmän pahalla silmällä :).

Itsekin olen bi, ja en ole kyllä sitä ikinä kenellekään suuremmin toitottanut. Kun lukioaikana parille kaverille päätin kertoa, niin toinen halasi ja kehui kun uskalsin kertoa ja toinen tippui kirjaimellisesti penkiltä ja huusi että olisit kertonut ennen kuin mentiin kerran alastonuinnille. Hassua, miten erilaisella tavalla voi 2000-luvulla ihmiset vieläkin suhtautua... :D

Jokainen saa sen itse määritellä. Ei sitä tarvitse todistella, että onko bi siksi että pussailee naista tai näkee naisista unia tai on ihastunut savenvalantakurssin Annaan.

No erään epävirallisen gallupin mukaan , johon oli tuhansia 12-30v vastaajia suomessa katsoin, että bi seksuaaleja on 10%, homoja ja lesboja joku pari prosenttia vastaajista. Ettei tuo nyt kyllä hirveän paljolta tunnu jos ajatellaan, että hereroita on sitten yli 85%. Tosin mikään virallinen gaqlluppi tuo ei ollut, mutta eiköhän tuo liene suuntaa-antava.

Ja voi, kun olisikin niitä bi seksuaaleja enemmän. Mitenkä minusta tuntuu, etten koskaan löydä ketään samanhenkistä. Yksi kaverini on bi, muttei se kyllä paljoa lohduta, sillä hän on kaverini. Lesboja en tunne ollenkaan :)

Mä väitän sen olevan muoti-ilmiö. Eli ne naispuoliset, jotka suinkin kykenevät edes suutelemaan naista, tuntuvat kutsuvan itseään bisseiksi. Vaikka oikeasti tuntevat vetoa vain miehiin. Veikkaan, että nykyään on muutenkin tärkeää osoittaa, että ei ole estoinen tiukkapipo. (aika moni hommaa edes koristeeksi ne käsiraudat sängyntolppaan tai yöpöydälle)

Muoti-ilmiön puolesta puhuu sekin, että nämä "bi-seksuaalit" tapaavat olla naisia, jotka muutenkin juoksevat hassutusten perässä. Vai moniko mies saa kunniaa siitä, että kehuu suudelleensa naapurin Penaa?

[QUOTE="poks";23827985]Mä väitän sen olevan muoti-ilmiö. Eli ne naispuoliset, jotka suinkin kykenevät edes suutelemaan naista, tuntuvat kutsuvan itseään bisseiksi. Vaikka oikeasti tuntevat vetoa vain miehiin. Veikkaan, että nykyään on muutenkin tärkeää osoittaa, että ei ole estoinen tiukkapipo. (aika moni hommaa edes koristeeksi ne käsiraudat sängyntolppaan tai yöpöydälle)

Muoti-ilmiön puolesta puhuu sekin, että nämä "bi-seksuaalit" tapaavat olla naisia, jotka muutenkin juoksevat hassutusten perässä. Vai moniko mies saa kunniaa siitä, että kehuu suudelleensa naapurin Penaa?[/QUOTE]

Niin. Näitä on ihana lukea, kun miettii mitä mustakin ajatellaan jos/kun kerron suuntautumisestani. Bi-ihmisen vaihtoehdot ovat 1. muiden silmissä feikki 2. hetero ja
3.lesbo/homo. \o/

Jep, olen samoilla linjoilla parin muun kanssa. Eli, on näitä hölömöjä, jotka väittävät olevansa biseksuaaleja mutta samaan hengenvetoon sanovat kuitenkin, että en mä nyt naiseen kuitenkaan RAKASTUA voisi.

Mua nuorempana ärsytti suunnattomasti juuri tuollaiset "olen bi, mutta en ikinä voisi seurustella naisen kanssa" tyypit. Varsinkin nuorilla naisilla tuntui olevan tarve toitottaa tätä bi-todellisuutta joka käänteessä. Nykyään olen jo niin vanha ettei kukaan tule julistamaan mulle omaa kyseenalaista biseksuaalisuuttaan ;)

Yhteistyössä