Miksi niin moni HALUAA elää AVOliitossa?

• Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti
miettivä
Oonko sitten vähän tyhmä, mutta mulla ei oikeesti mene jakeluun yhtään kunnon syytä avoliittoon, jos kuvassa on myös jälkikasvua.

Onko avoliitosta muuta hyötyä, kuin pikaero? Jos sitä plussaksi voi laskea. (jotkut kai laskee)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mä en oikein osaa sanoa miksi haluan elää avoliitossa, mutta tiedän etten halua naimisiin.
En oikein järkevästi osaa sitäkään perustella, mutta ei oo vielä tullut mitään pakottavaa tarvetta siihen.
Onko sulla lapsia? Miksi?

siis yhtään hyvää syytä verrattuna mihin?avioliittoonko?

kyllä minäkin joskus naimisiin tahdon vaikka sehän se vasta turhanpäivästä on,yks köpö paperilappu(meillä ainakin niin kun aiotaan maistraatissa vaan käydä sit ku on ajankohtasta..)..

vieras
kun ei oo varaa maksaa häitä ja maistraatissa en halua mennä naimisiin..ja joku sano että tekosyy ei häät maksa paljoa,mutta jos ei vaan oo varaa ni ei oo varaa,minkäs teet

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vihitty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun ei ole varaa järjestää häitä. Ehkä joskus vielä.
Toi on kyllä tekosyy, ei avioliitto maksa juuri mitään.
mutta ne häät. Kerro sinä minulle yksi HYVÄ syy, miksi minun pitäisi mennä naimisiin ilman haluamiani HÄITÄ, niin varaan ajan maistraattiin heti huomenna.

vieraamppi
eipä maistraatti taida paljoa maksaa (maksaako mitään?)
Minä haluan isot kirkkohäät. Miksi minun pitäisi kiiruhtaa naimisiin?
Jos lapsia tai omaisuutta, se on suorastaan tyhmää olla olematta naimisissa. Suhdetta se ei muuta, mutta asema puolison kuoleman jälkeen esim. on sellanen asia, jota kandee miettiä. Kuolema voi kohdata ihan milloin vain.
Tiedän pari tapausta, joissa mies on kuollut ja "leski" joutunut ongelmiin epävirallisen suhteen takia....

mutta ne häät. Kerro sinä minulle yksi HYVÄ syy, miksi minun pitäisi mennä naimisiin ilman haluamiani HÄITÄ, niin varaan ajan maistraattiin heti huomenna.
mä en halunnu häitä, siis meillä mä olin se joka ei kirkkohäitä halunnu joten meidät on vihitty maistraatissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mä en oikein osaa sanoa miksi haluan elää avoliitossa, mutta tiedän etten halua naimisiin.
En oikein järkevästi osaa sitäkään perustella, mutta ei oo vielä tullut mitään pakottavaa tarvetta siihen.
Onko sulla lapsia? Miksi?
Ai että miksi mulla on lapsia?

Ajattelin että voitas perustaa perhe eikä elellä miehen kaa kaksistaan loppuelämää...
Miten toi naimisiinmenoon liittyy?

Miks helkkarissa mun pitäis mennä maistraattiin ruokatunnilla,jos oon aina haaveillu kirkkohäistä? on se nyt mun mielestä niin suuri juhlapäivä,että en halua verkkarit jalassa ja majoneesit suupielessä mennä vetäsee nimmaria paperiin vaan sen takia että voin sanoa olevani naimisissa.

ja tämä siis vastaukseksi siihen että on tekosyy että häät maksaa. Hitoo jos oot koko elämäs haaveillu matkustavas vaikka Jamaicalle,eikä oo vielä varaa,niin kävästääs vaikka lohdutukseks Virossa niin voi sanoa käyneensä edes ulkomailla.

Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Miks helkkarissa mun pitäis mennä maistraattiin ruokatunnilla,jos oon aina haaveillu kirkkohäistä? on se nyt mun mielestä niin suuri juhlapäivä,että en halua verkkarit jalassa ja majoneesit suupielessä mennä vetäsee nimmaria paperiin vaan sen takia että voin sanoa olevani naimisissa.
kuka sinne on käskeny niin mennä :whistle:

tuttu
kun ei oo varaa maksaa häitä ja maistraatissa en halua mennä naimisiin..ja joku sano että tekosyy ei häät maksa paljoa,mutta jos ei vaan oo varaa ni ei oo varaa,minkäs teet

Kuule yks tuttu pariskunta meni hienossa kirkossa naimisiin kahden todistajan läsnäollessa.

Kyllä meinaan maksaa!!! Menimme ns. pienesti vihille,maistraatissa. Mutta kun laski sormuksen hinnan, pikkutarjottavat vain ihan lähimmille sukulaisille, uuden hameen ostin itselleni (seppälästä..) niin hinnaksi tuli muutama 100e. Tottakai olisin halunnut pitää kunnon pirskeet mutta rahatilanne ei sallinut, mikä myöhemmin on joskus harmittanut. Kuitenkin nämä "pikkuhäät" olivat ihan meidän näköisemme..

vieras
Mietittekö koskaan, että on turvallisempaa olla naimisissa. Jos puoliso kuolee nuorena niin on leskellä mahdollisuus leskeneläkkeeseen. Jos käykin niin, että puoliso kuolee yhtaikaa lasten kanssa niin perinnön kanssa voi tulla vääntöä. Avopuoliso kun ei peri ja vaikka testamenttikin olisi tehty niin sukulaiset voivat asian viedä oikeuteen. Kaikkea voi sattua. Minulle ainakin naimisissa olo tuo turvaa. Kaikenmoista on lähipiirissä tapahtunut.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:

Kuule yks tuttu pariskunta meni hienossa kirkossa naimisiin kahden todistajan läsnäollessa.
no mut voi kuule ku me ei haluta mennä noin naimisiin,enkä nyt siltikään puhu mistään älyttömistä ihmismääristä tai krumelööreistä,ihan simppeli puku ja juhlat,kuitenki meidän näköset ja kaikki läheisimmät koolla...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:

no mut voi kuule ku me ei haluta mennä noin naimisiin,enkä nyt siltikään puhu mistään älyttömistä ihmismääristä tai krumelööreistä,ihan simppeli puku ja juhlat,kuitenki meidän näköset ja kaikki läheisimmät koolla...
ja toiseks mulle ei oo väliä vaikka ois laho kirkko,ihan sama millanen mut en halua mennä kahen todistajan läsnäollessa naimisiin,piste.olen puhunut

Yhteistyössä