Miksi niin monet miehet pettävät?

Hyvä ystäväni ajautui pitkän parisuhteen jälkeen sinkuksi ja nyt etsiessään yhden illan juttuja on hän huomannut valitettavan tosiasian; Erittäin monet häntä iskemään tulleet miehet ovat paljastuneet seurusteleviksi tai perheellisiksi. Eilen hän tuli laivalta, jossa häntä oli yrittänyt peräti neljä varattua miestä, yhden perheellisen kanssa päätyi samaan sänkyyn. Kaikki neljä tekivät hyvin selväksi, että pelkkää jutustelukumppania eivät etsi :(
Taitaa olla ikävä tosiasia, että miesten alkukantainen vietti saalistaa monta naista yhtäaikaa on tänäpäivänäkin voimissaan.
 
"hmm"
Minäkään en ymmärrä miksi mieheni petti. Olin vieläpä raskaana. Esikoistamme odotin, seksi oli mahtavaa, yhteiselo upeaa, työasiat hyvin, asuntoasiat hyvin, ei niin mitään ahdistavaa, odotuksen onnea ja mieskin oli innoissaan. Niin vain petti, 3kk seksisuhde oli toisen kanssa. Oksettavinta kaikesta oli se että nai sitä ämmää meidän sängyssämmekin kun olin käymässä vanhempieni luona, ja useamman kerran taisi tulla naintireissulta suoraan panemaan minua. Onneksi on ex, vaikka toisaalta, näin vuosienkin jälkeen rakastan yhä vain. Ihan liikaa.

Sinkkuaikoinani huomasin myös saman, jokatoinen juttusille tullut oli varattu. En koskisi pitkällä tikullakaan koska itse tiesin miltä tuntuu tulla petetyksi. Kyllähän ne miehet varmasti jonkun löysi jonka kanssa pettää, mutta minä se en ainakaan suostunut olemaan.
 
"Vierailija"
Tänä päivänä ihmiset ovat valitettavan itsekkäitä. Muusta ei väliä, kunhan minä saan mitä haluan. Ja tässä tapauksessa se on seksi. Maailma on mennyt todella julmaksi paikaksi, ihmisten sydämet ovat kylmenneet. Surullista.
 
"vai niin"
Ja ihmeen paljon löytyy niitä naisia, jotka antavat varatuille miehille, vaikka tietävät tämän olevan varattu ja jopa perheellinen. Ei ne naiset oo minusta yhtään pettäviä miehiä parempia.
 
Blue
[QUOTE="vai niin";22586038]Ja ihmeen paljon löytyy niitä naisia, jotka antavat varatuille miehille, vaikka tietävät tämän olevan varattu ja jopa perheellinen. Ei ne naiset oo minusta yhtään pettäviä miehiä parempia.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Moraali toimii myös toisin päin.
 
"vieras"
Kyllä ne perheelliset/varautut naisetkin pettävät. Humalassahan ihmiset yleensä hairahtuvat, ehkä kännissä on helppoa hakea hellyyttä/seksiä tms jos ei kotona saa?
 
"vieras"
Ihan sama onko kyse miehestä vai naisesta, mä en vaan ymmärrä mitä sillä puolisolla enää tehdään? Siis mitä varten sitä kumppania pitää pitää? Jos kerran tärkeintä on saada seksiä, niin miksi ei vaan reilusti voi olla sinkku ja iskeä joka viikonloppu mielin määrin niihin joiden kanssa voi tarpeensa tyydyttää? Sittenhän sitä saisi juuri sitä mitä haluaa, saisi sitä kaikista tärkeintä. En vaan tosiaan ymmärrä mikä tehtävä sillä puolisolla enää on, mitä hyötyä siitä muka on?
 
"vieras"
Eikö se jo selvinnyt ap:n kirjoituksesta miksi miehet pettävät? Jos olis jäänyt antamatta pillua, ei olis ollut pettämistäkään, mutku naisilla on hirveä himo varattujen miesten perään.
 
Kepsis
pettäminen itsessään on oireilua siitä että oma parisuhde on kuralla, ei se ole niin yleistä kuin luulisi että miehet juoksee m*** pystyssä hameiden perässä vaan siksi että "luonto" käskee. nuo kaksi asiaa kun laskee yhteen niin kynnys alenee huomattavasti pettämiselle. ainahan pettäminen on väärin periaate-tasolla, mutta kyllä minä ainakin pystyn myöntämään että on olemassa lieventäviä asianhaaroja, ylimoralistit näissä asioissa ei vain pysty laittamaan itseään siihen tilanteeseen rehellisesti tai heillä ei ole ikinä ollut oikeaa mahdollisuutta pettää sillä hetkellä kun on oma tilanne ollut niin heikko että olisi siihen sortunut. liha on heikko...

ei voi väittää etteikö niin ikävää / ahdistavaa tilannetta olisi ihmissuhteessa että voisi tehdä tuon ratkaisun. yleensä ne jotka väittää niin siltikin, on niitä jotka ei myöskään ikinä antaisi anteeksi pettämistä.
 
Ihan varmasti naiset pettävät yhtä paljon, mutta nyt olen vaan läheltä saanut nähdä, tai siis pikemminkin kuulla, että harmittavan monet miehet etsivät seksiseuraa baareista, vaikka kotona odottaa vaimo ja kolme lasta.

"hmm"- kirjoitti hyvin miten kaiken piti olla hyvin, mutta silti mies petti ja oli jopa seksisuhteessa toiseen. Ei siinä silloin ole kyse siitä, etteikö kotona saisi seksiä tai se olisi jotenkin huonoa, ehkä se on jonkinlaista egon pönkittämistä, itsetunnon kohottamista, vaihtelun hakemista..?

Tiedän yhden pariskunnan joka on ollut naimissa jo monta vuotta ja heillä on myös yksi lapsi. Vaimo on alusta asti suonut miehelleen ilon käydä vieraissa, vaikka itse ei sitä tee. En ymmärrä miten tämä vaimo voi suostua tuommoiseen, mies käy harva se viikko panemassa hoitojaan ympäri Suomen ja maksaa näille jopa matkoja ulkomaille, että saa matka(=seksi)seuraa.
Mies kuulemma tarvitsee hyvinkin rajua, s/m- painoitteista seksiä ja nainen ei tähän suostu, joten hän suo miehelleen luvan käydä harrastamassa sitä muiden kanssa.
 
[QUOTE="vieras";22586065]Eikö se jo selvinnyt ap:n kirjoituksesta miksi miehet pettävät? Jos olis jäänyt antamatta pillua, ei olis ollut pettämistäkään, mutku naisilla on hirveä himo varattujen miesten perään.[/QUOTE]

Paitsi, että mies paljasti vasta aamulla hytistä lähtiessään, että kotona on perhe odottamassa häntä työreissulta.
 
"Kenguru"
Miehet ja naiset pettää sen vuoksi, että elämään halutaan jännitystä, (arki on liian tylsää), omaa mukavuutta pidetään kaikkein tärkeimpänä, puolisoa ei kunnioiteta, eikä ole kykyä tuntea syyllisyyttä, eikä empatiaa puolison puolesta. Toki pelkästään seksin puutekin ajaa joitakin pettämään, tai harvemmissa tapauksissa ollaan sovittu puolison kanssa, että seksiä saa harrastaa muidenkin kanssa. Kaikki ei petä, eikä tilaisuus tee varasta, jos puolisoa kunnioitetaan (rakkautta ei edes "tarvitse" olla). Siksi itselleni mitkään selitykset eivät kelpaisi, jos puoliso pettäisi, enkä itse petä! Tuossa siis oma näkemykseni asiasta.
 

Yhteistyössä