Miksi neuvolatätit on kaheleita?

...
Meidän neuvolatäti on kyllä täysin pätevä ja asiansa osaava. Kaiken lisäksi vielä mukavakin :) Että se siitä yleistyksestä. Kyllä veikkaan, että moni tuore äiti olisi helisemässä ilman neuvolaa.. Tämähän ei tietenkään päde kaiken tietäviin ja täydellisiin palstamammoihin.

Mulla oli aikoinaan neuvolatäti joka ei ottanut todesta mun väsymystä, vähätteli että jotkut vauvat nukkuu laitokselta ja jotkut vasta pari-kolme vuotiaina. Ei paljon lohduttanut kun itsellä silmä poskella. Ei suostunut kertomaan mistä saisin apua ja lapselle unikoulua. Jouduin avautumaan... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Mulla oli aikoinaan neuvolatäti joka ei ottanut todesta mun väsymystä, vähätteli että jotkut vauvat nukkuu laitokselta ja jotkut vasta pari-kolme vuotiaina. Ei paljon lohduttanut kun itsellä silmä poskella. Ei suostunut kertomaan mistä saisin apua ja lapselle unikoulua. Jouduin avautumaan... :xmas:
Eiks olekin ihanaa välillä. Avautuminen? :D

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Mulla taas neuvolan täti on liiankin tosisaan ja huolissaan kaiken suhteen, mitä siellä sanon. Muun muassa just väsymyksestä kysyy joka kerta sellaiseen äänensävyyn, että alkaa vähän ahdistaa. Itse menin hälle tosin kertomaan sen, että en ole nyt kohta neljään vuoteen nukkunnu yhtään edes etäisesti täyttä yötä ja etten osaa päivälläkään nukkua, vaikka siihen joskus harvoin olis mahdollisuus. Tarjoaa perhetyöntekijää ja psykologia juttuseuraksi. Ei uskalla kohta mitään sanoa siellä :xmas:

Vaikuttaa kyllä muuten ihan kivalta ja fiksulta, mutta selvästi koettaa tiirailla vähän liiankin syvältä asioita, joita siellä ei ole :D

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Minä olin tosi kiva, kun olin neuvolatätinä. Mutta se on vähän ykstoikkosta puuhaa, että kai sinne valikoituu tietyn sorttiset tädit. :wave: :whistle:
Missä sitten olit tänään kun kaivattiin? Nih! :D :whistle:
Työkkärissä! :whistle:
Mä tilaan sut kuukauden päästä mun neuvolaan. Ens kerralla muuten tämän kertaisen neuvolatädin päässä varmaan katkeaa verisuoni :LOL:

Mä tilaan sut kuukauden päästä mun neuvolaan. Ens kerralla muuten tämän kertaisen neuvolatädin päässä varmaan katkeaa verisuoni :LOL:
Mun on pakko sanoa, että nykyään myös meidän neuvolassa on aika outoja tätejä välillä töissä. Joskus ihan tekis mieli alkaa opastaa niitä siellä, mutta minä yritän pitää mölyt mahassani. :kieh:

Mun on pakko sanoa, että nykyään myös meidän neuvolassa on aika outoja tätejä välillä töissä. Joskus ihan tekis mieli alkaa opastaa niitä siellä, mutta minä yritän pitää mölyt mahassani. :kieh:
Kerros mulle entisenä neuvolan tätinä, että onko neuvolan tätillä oikeus huutaa asiakkaalle jos asiakas ei halua keskustella minkä värinen matto heillä on olkkarissa? ( tai muuta yhtä todella tärkeää ) :D

.
Muistattehan, että neuvolassa käyminen on vapaaehtoista.

Mistä johtuu aina juuri terveydenhuollon ammattilaisten arvostelu? Ei mitään muuta ammattiryhmää parjata yhtä paljon kuin lääkäreitä ja hoitajia. Onko kellään esittää teorioita?

Kerros mulle entisenä neuvolan tätinä, että onko neuvolan tätillä oikeus huutaa asiakkaalle jos asiakas ei halua keskustella minkä värinen matto heillä on olkkarissa? ( tai muuta yhtä todella tärkeää ) :D
Kenenkään matot ei tietty kuulu neuvolan tädeille ollenkaan. Musta neuvolan tädin kuuluu enemmän olla semmonen kuuntelija ja vinkkejä monelta kantilta, että jokanen voi valita itselleen sopivimmat... vaikka matot sitten.

Jos neuvolan täti huutais mulle, niin soittelisin hänen esimiehelleen saman tein, eli johtavalle hoitajalle.

vieras
joiden toiminnassa olis tuplasti parantamisen varaa! Osa haukkuu asiakkaat kun ovesta lähtevät yms. kivaa.. Epäillään vahempien kalastelevan slomia tahallansa lasten kustannuksella... Olen kyllä karvaasti nähnyt millainen neuvolantäti MINÄ EN AIO OLLA!

Mun kritisointi neuvolan henkilökuntaa kohtaan on ko. henkilöä kohtaan. Hyvää työtä pääasiassa tekevät, mutta mulla ainakin on juurikin nämä kahelit tulleet vastaan, joiden mielestä ainoa tie täydelliseen vanhemmuuteen/raskauteen on käyrillä pysyminen ja maton väreistä juttelu. :whistle:

Kyllä niitä muitakin parjataan yhtä lailla, jokanen ammattiryhmä taatusti osansa saa.. :)

Yhteistyössä