Miksi naisten on niin vaikeaa uskoa, että joku ylipainoinen nainen on todellakin miesten mieleen?

  • Viestiketjun aloittaja "Linda"
  • Ensimmäinen viesti
kökköliini
Itseasiassa nuorempana olen useaankin otteeseen kutsunut äitiäni läskiksi. Tosin en silloin tiennyt sen johtuvan sairaudesta ja nykyään äitini pyrkii pudottamaan painoaan. Läski on realistinen sana. Valas voisi olla jo jossain määrin loukkaava, sille eläimelle.
:LOL:minua on kutsuttu ryhävalaaksi, mutta olen pyytänyt että viatonta eläintä ei loukattaisi. koska syytönhän se on minun läskeihini
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"poikia3"
Yleisin harhaluulo on juuri tämä, että kaunis nainen on tyhmä, luonnehäiriöinen kusipää. Tällä yritetään epätoivoisesti nostaa omaa arvoa, yhtä paljon näitä kusipäitä ja idiootteja löytyy kauniista, rumista, ylipainoisista, normipainoisista jne.

Sehän vasta monia naisia harmittaa kun tälläinen kaunis nainen ei olekkaan kusipää tai tyhmä.
Huomaatko, minä en yleistänyt? Käytin sanoja, pelkkä ulkonäkö ei riitä.

Ulkonäkö riittää tasan siihen, että saa toisen ihmisen huomion. Sen lisäksi ihmisen pitää tykätä toisesta ja tämän luonteesta.

Ja sen vuoksi, niitä ottajia löytyy niin monenlaisille ihmisille.

Itse olen nuorena ollut hoikka blondi kaunotar, fiksu ja erittäin huumorintajuinen. Ja minusta on tykätty silloin. Nyt olen ylipainoinen, edelleen fiksu ja erittäin huumorintajuinen -> ja minusta tykätään edelleen.

Enkä pitänyt silloin, enkä tällä hetkellä tärkeimpänä ominaisuutenani ulkonäköä ja hoikkuutta.

Mutta jos lykätään joku kuva eteen, kuten tuossa edellä tehtiin, on tasan niin, että se ulkonäkö riittää johonkin asti, ja sen jälkeen tarvitaan sitä kaikkea muuta, jota sitten joko on tai ei.
 
"niin"
Sehän vasta monia naisia harmittaa kun tälläinen kaunis nainen ei olekkaan kusipää tai tyhmä.
Millainen "tällainen" kaunis nainen? Sinunlaisesi? Tuon kuvanlainen?

Itse tunnen monta ulkoisesti todella häikäisevää naista, jotka ovat upeita luonteiltaan. Mutta he ovat kaunottaria MINUN silmissäni, makuasia siis, yritä muistaa ;) Ja hei, olihan niistä osa myös ihan "tunnustetusti" kauniita, ennen kuin alat mussuttamaan että varmaan susirumia oikeasti ovat ;)

Sulla on totisesti outoja tuttuja, jos ne kaikki sun ylipainoiset kaverit pitää normaalipainoisia/hoikkia/laihoja ja kauniita naisia kusipäisinä :D
 
Itseasiassa nuorempana olen useaankin otteeseen kutsunut äitiäni läskiksi. Tosin en silloin tiennyt sen johtuvan sairaudesta ja nykyään äitini pyrkii pudottamaan painoaan. Läski on realistinen sana. Valas voisi olla jo jossain määrin loukkaava, sille eläimelle.
Ok. Olenkin saanut vähän sellaisen kuvan, että kanssasi on hankala keskustella asiallisesti. Muistan jatkossa hyppiä yli.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"poikia3"
Itseasiassa nuorempana olen useaankin otteeseen kutsunut äitiäni läskiksi. Tosin en silloin tiennyt sen johtuvan sairaudesta ja nykyään äitini pyrkii pudottamaan painoaan. Läski on realistinen sana. Valas voisi olla jo jossain määrin loukkaava, sille eläimelle.
Läski ei ole realistinen vaan erittäin loukkaava sana, jolla on myös toinen oikea merkityksensä.

Sinun kaltaiselle henkilölle minulta voisi löytyä monta loukkaavaa sanaa, joukossa myös niitä, jotka loukkaisivat eläimiä, mutta en näe aihetta typerään huumoriin, tai alentumiseen tuollaiselle tasolle.

Kehoittaisin kasvamaan, ja jopa terapiakäynteihin voisi olla aihetta, jos toisten ulkonäkö saa sinut yökkimään. Ethän voi käydä edes uimarannoilla, saatikka kesäisin ulkona, jos tuollaisia reaktioita tulee. Syyksi ei kelpaa edes se, että reagoit noin lounaan jälkeen.
 
"ääääää"
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen; Johtuu varmaan joidenkin naisten omasta heikosta itsetunnosta, että on pakko mollata/painaa alas toisia.. ja se miksi ne miehet oikeasti varmaan kiinnostuu ylipainoisista naisista, uskon että syitä on useita ja syvempiäkin, mutta yks lienee juuri se naisellisuus & muodokkuus.
 
Turkilmas
Jokseenkin huvittava ketju jälleen :D. Ensinnäkin: mua jaksaa aina ihmetyttää nämä yleiset harhaluulot ylipainoisista. Jos on liikaa painoa, niin silloin on laiska ja saamaton, ei takuulla harrasta lainkaan liikuntaa ja ihan salettiin sairastetaan vaan niin kamalasti ja siten tuhlataan verorahoja :D. Ja nämä käsitykset pysyy sitkeässä, vaikka juuri hiljattain (ja monta kertaa aiemminkin) uutisoitiin, ettei ylipainolla ole suoraa yhteyttä sairasteluun. Ja miten ylipainoinen voi olla terveempikin kuin normaalipainoinen. Ja miten normaalipainoinen voi olla älyttömän huonolla ruokavaliollakin (syödään sontaa, mutta vähän) jne. jne.

Toisekseen: en todellakaan osaa sanoa yleisesti miesten makutottumuksia, mutta tiedän kaksi naista, jotka ovat olleet aina miesten mieleen, reilusti ylipainoisinakin. Nimittäin minä ja äitini :D. Omaa viehätysvoimani syytä en osaa tulkita, mutta oikeastaan vielä enemmän äitini menestys miesmarkkinoilla ihmetyttää :). No joo, miten sitä nyt äitiään osaisikaan katsoa "sillä silmällä". Sairaudet (jotka eivät ole olleet seurausta lihavuudesta, paitsi osittain diabetes) ovat runnoneet ja vanhentaneet äitiäni, mutta eipä siitä ole edes montaa vuotta kun eräskin mies vannoi hälle ikuista rakkauttaan. Olen itse ollut todistamassa monta kertaa miten miesten päät on olleet pyörryksissä äitini läheisyydessä. Ja hän on antanut hyvinkin monelle pakit.

Mun oma mies muuten muinoin epäröi aloittaa suhdetta kanssani. Hän kun oli kuullut (virheellisen tiedon), että mulla on tapana pokata mies, särkeä sen sydän ja ottaa sitten taas exäni takaisin. Lopulta hän kuitenkin uskalsi luottaa muhun, ystävänsä epäonneksi. Tuo ystävä kun oli muhun myös kovin ihastunut (mistä mä en silloin tiennyt). Vuosien varrella miehen hyvä itsetunto on kestänyt useammankin tyypin "riiausyritykset" ja jopa illanistujaisissa työkaveriensa, tuttaviensa ja saman seurueen iskuyritykset. Näitä tapauksia on useita, eikä ainakaan takuulla siksi, että olisin naimisissa olevana naisena jotenkin helppoa lihaa :).
 
"Paola"
Katylina todisti jälleen kerran oman typeryytensä. Hän on monessa ketjussa eri aiheisiin liittyen laukonut todella idioottimaisia kommentteja. Hän kun omasta mielestään täydellinen ihminen ja äiti ja kaikki toisin tekevät on hänen mielestään paskoja ihmisiä ja äitejä.

Tuskin olen ainoa joka on tuon huomannut jo aiemmin.
 
[QUOTE="poikia3";25924571]Läski ei ole realistinen vaan erittäin loukkaava sana, jolla on myös toinen oikea merkityksensä.

Sinun kaltaiselle henkilölle minulta voisi löytyä monta loukkaavaa sanaa, joukossa myös niitä, jotka loukkaisivat eläimiä, mutta en näe aihetta typerään huumoriin, tai alentumiseen tuollaiselle tasolle.

Kehoittaisin kasvamaan, ja jopa terapiakäynteihin voisi olla aihetta, jos toisten ulkonäkö saa sinut yökkimään. Ethän voi käydä edes uimarannoilla, saatikka kesäisin ulkona, jos tuollaisia reaktioita tulee. Syyksi ei kelpaa edes se, että reagoit noin lounaan jälkeen.[/QUOTE]
Itseasiassa en pahemmin käy uimarannalla. Tosin syyt eivät ole pullerot vaans e, että siellä on tylsää. Alaston pullukka harvoin tulee missään vastaan, joten alastomat pullerot eivät sinänäsä haittaa muualla.
 
[QUOTE="Paola";25924640]Katylina todisti jälleen kerran oman typeryytensä. Hän on monessa ketjussa eri aiheisiin liittyen laukonut todella idioottimaisia kommentteja. Hän kun omasta mielestään täydellinen ihminen ja äiti ja kaikki toisin tekevät on hänen mielestään paskoja ihmisiä ja äitejä.

Tuskin olen ainoa joka on tuon huomannut jo aiemmin.[/QUOTE]
En ole koskaan väittänyt olevani täydellinen.
 
Mut Turkilmas sä oletkin TODELLA kaunis nainen! :)
Enkä ihmettele,että äidilläsi riittäisi vientiä..jos olet häneen tullut. :)

Kuten aiemmin sanoin..ei paino mitään merkitse..vaan se miten ihminen viihtyy itsensä kanssa..
Jos ihminen voi hyvin ja säteilee..kyllä sen muutkin huomaavat.
 
"daa"
Mun on aina ollut vaikea käsittää sitä, että miehiä on rittänyt, vaikka koskaan en ole laiha ollutkaan. Kavereita tämä asia suorastaan haittasi joskus, mut nykyään kaikki eletään parisuhteissa. Tosin puolet kavereista sellaisen miehen kanssa, joka minusta oli ensin kiinnostunut. Kaverini ovat paljon hoikempia ja mielestäni kauniimpia kuin minä. En ymmärrä miksi kukaan mies olisi minusta ikinä kiinnostunut. Ylipainoa löytyy.
 
Mun ei ole vaikea uskoa tätä. Ite ylipainosena tiedän, että jotkut miehet ei kato niin paljon ulkokuorta ku sisintä ja omasta mielestäni olen huipputyyppi :D sillä olen perustellut itelleni myös suosioni miesten keskuudessa.. En voi uskoa, että kukaan viehättyisi mun ulkomuodoista o_O Paitsi oma mieheni ja se riittää mulle :) Kun aloin laihduttamaan, niin mieheni sanat siihen olivat, kunhan et liikaa laihdu.. Eli siis pitää pyöreyttä parempana asiana kun liiallista laihuutta..
 
hahahahah
Hmm, muutama tukevampi on, muttei varsinaisesti ylipainoisia. Kaverini ovat enemmänkin sitä sorttia, jotka huolehtivat enemmän fyysisestä ulkomuodostaan. Tiedän yhden pikkusiskon olevan selkeästi ylipainoinen, joka johtuu sairaudesta. Läskit sukulaiseni (kaksi kappaletta) ovat myös sairauden vuoksi ylipainoisia.

Jos normaalipainoinen seisoo pullukan vieressä, usein normaalipainoinen näyttää alipainoiselta. Eniten toki ylipainoisissa ihmisissä inhottaa ajatus niistä lääkärikuluista, jotka lankeavat veronmaksajien niskaan. En vaan ole koskaan ymmärtänyt, miksi omalla toiminnallaan aiheutettujen sairauksien hoidon maksaa valtio. Tulisi säästöä, kun pullukat maksaisivat ylipainosta johtuvat sairautensa itse. Ja ylipainoiset saisivat innostusta pudottaa painoaan, kun lääkärilasku kasvaisi.
laihakin voi sairastu ns. elintapasairauksiin, myös perintö vaikuttaa tiettyjen sairauksien syntyyn, toki ylipaino lisää riskiä..mutta,mutta.. mun yhdellä ystävällä, joka on todella hoikka ja liikkuu paljon, on korkea kolesteroli ja sydänsairaus, nuori ihminen.. olisi siis aika vaikea varmaan arvioida johtuuko sairaus lihavuudesta, perinnöstä vai muista seikoista, mielestäni tällöin ei voisi siis olla rokottamatta myös laihojen kukkaroa, mikäli sattuvat saamaan sydärin, diabeteksen tai tukkoiset suonet.
 
"vieras"
Ei ole ollenkaan vaikea uskoa. Ja onhan noit fat chick-clubeja joissa vaikeasti ylipainoiset naiset sekä yleensä normaalivartaloiset miehet tapaavat toisiaan, rakastuvat ja menevät naimisiin.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25924666:
Mut Turkilmas sä oletkin TODELLA kaunis nainen! :)
Enkä ihmettele,että äidilläsi riittäisi vientiä..jos olet häneen tullut. :)

Kuten aiemmin sanoin..ei paino mitään merkitse..vaan se miten ihminen viihtyy itsensä kanssa..
Jos ihminen voi hyvin ja säteilee..kyllä sen muutkin huomaavat.
Kiitos :).

Se on muuten taivahan tosi, että oma itsevarmuus ja olemus on se juttu. Mä olen nyt jokusen vuoden kärsinyt itsetuntokomplekseista ja aika hiljaista on ollut myös kosiskelijarintamalla. Aiemmin, kun olin sinut itseni kanssa, niitä oli miltei jonoksi. Olen myös todella usein kuullut olevani kaunis ja tietäväni sen itsekin. Se on sikäli soopaa, että enpä mä itseäni mitenkään ihmeellisenä pidä. Mutta näemmä riittää sekin että on sujut itsensä kanssa. Hyvä itsetunto viehättää :)
 
Itse ihastelen hoikkia/urheilullisia vartaloita, mutta ymmärrän erittäin hyvin miksi useilla pyöreillä naisilla on paljon vientiä. Olen ollut alipainoinen, ylipainoinen ja normaalipainoinen (tällä hetkellä). Ja aina on seuraa löytynyt :)
Loppujen lopuksi miehilläkin on niin paljon erilaisia mieltymyksiä, että eiköhän kaikille löydy sopiva. Jotkut tykkää langanlaihoista ja jotkut haluaa muhkumpaa ;)
 
Viimeksi muokattu:
"hui"
Mulle tuli ihan kauhean paha olo, kun luin noita "katylinan" kommentteja. Tuollaisia ihmisiä on siis olemassa:(. Hankkisi apua.. siis aivan oikeasti..

Vaikka hoikka olenkin, niin mua ei KUKAAN ihminen koskaan ällötä tai okseta.
 

Yhteistyössä