miksi naiset eivät hanki ajokorttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja miäs:
No mitä luulisit? Kysypä huviksesi muutamalta naiselta esim. kumpi on vasen käsi.

:laugh: Voin ihan rehellisesti tunnustaa että vasen ja oikea menevät aina sekaisin,mutta en sitten tiedä miten se ajotaitoon vaikuttaa?

Voihan uittu:D Toivottavasti et aja autoa?

Aivan varmasti ajan,9 vuotta ja useita kymmeniätuhansia kilometrejä takana.Kyllä mun jalat ja kädet toimii ihan moitteettomasti vaikka en äkkiä osaa sanoa missä sijaitsee vasen ja missä oikea. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
taitaa olla paljon yleisempää naisille kuin miehille. Nytkin kun olen seurannut työkavereita jotka asuvat hevonkuusessa, ovat vuorotöissä ja mies kuskaa edes takaisin. Mahtaa olla mukavaa miehelle. Minusta tuo on ihan järjetöntä!

so jos se miehelle sopii?

Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Siksi...:
Koska naisten motoriikka ei yllä ajokorttivaatimusten tasolle.
No mä taidan sitten olla mies kuten moni muu joita olen luullut naisiksi. :xmas:
Moni kaksilahkeinen on jopa kehunut ajotaitoani. :)
Saadakseen sulta pillua.

No kyllä pitää olla miehen epätoivoonen jos tuolla keinolla luulee pillua saavansa! :laugh: :laugh:

No mitä luulisit? Kysypä huviksesi muutamalta naiselta esim. kumpi on vasen käsi.
:laugh: Voin ihan rehellisesti tunnustaa että vasen ja oikea menevät aina sekaisin,mutta en sitten tiedä miten se ajotaitoon vaikuttaa?
Aivan varmasti ajan,9 vuotta ja useita kymmeniätuhansia kilometrejä takana.Kyllä mun jalat ja kädet toimii ihan moitteettomasti vaikka en äkkiä osaa sanoa missä sijaitsee vasen ja missä oikea. ;)
No kerropa mistä tiedät koska on sinun vuoro ajaa tasa-arvoisessa risteyksessä jos et tiedä vasenta ja oikeaa?

Minä olen ajatellut tähän asti, että en minä sillä kortilla mitään tee ja olen kyllä pärjännyt hyvin ilmankin, koska asun ihan keskustassa ja täältä pääsee julkisilla minne haluaa ja aina on myös kuskikin löytynyt, kun on tarvinnut.
Toinen miksi en sitä korttia ole hankkinut, on ollut se, että se on niin perkuleen kallis ja ei vaan ole ollut siihen rahaa tähän asti, mutta nyt sitten pyysin hieman avustusta mun veljeltä ja vanhemmilta, koska nyt sille kortille on tarvetta.

Mutta nyt kun jäin yksinhuoltajaksi ja toinen lapsi tulossa, niin tulin siihen tulokseen, että kortin tarvin, koska kahden lapsen kanssa liikkuminen on paljon helpompaa kun on ajokortti ja auto, joten olen nyt autokoulussa ja ikääkin mulla on jo 35.

Mulla ei ole autoa, eikä varaa hankkia ja ylläpitää sellaista, joten eipä ajokortista olisi mitään iloa.

Ei mullakaan ole autoa kun ei ole siihen varaa, mutta ajokortti kyllä on. Kyllä se helpottaa jos on mahdollisuus lainata joltakin autoa joskus, ei tarvitte pyytää aina kuskaamaan.

Mulla ei ole oikein kellään läheisemmällä tutullakaan autoa. En viitsi ajaa ajokorttia "varastoon", pitäisi saada auto käyttöön ainakin joksikin aikaa, että kehittyisi jonkinlaista rutiinia ajamiseen.

Jos jonnekin ei pääse pyörällä tai julkisilla, niin ei kai mun ole mikään pakko sinne päästä.

Tietty jos nyt saisin jonkun huipputyöpaikan paikasta, jonne päästäkseen olis pakko olla oma auto, niin hankkisin kyllä kortin ja auton. Mutta se vaatisi tietysti sitä, että palkkakin on sen mukainen että sillä kustannetaan nämä molemmat. No way mihinkään osa-aikaiseen siivoojanpaikkaan 30km päässä.

"Jos jonnekin ei pääse pyörällä tai julkisilla, niin ei kai mun ole mikään pakko sinne päästä"

Mahtaa olla ankia elämä kun ei pääse joka paikkaan... Jaa mutta taidat asua kehäkolmosen sisäpuolella, etkä ole vielä edes tajunnut että sen ympärilläkin on elämää. Sääli että sä et pääse sinne :)

No mä taidan sitten olla mies kuten moni muu joita olen luullut naisiksi. :xmas:
Saadakseen sulta pillua.
No kyllä pitää olla miehen epätoivoonen jos tuolla keinolla luulee pillua saavansa! :laugh: :laugh:
Mut ei niin epätoivoinen että sinun piparisi kelpaisi;)

No kerropa mistä tiedät koska on sinun vuoro ajaa tasa-arvoisessa risteyksessä jos et tiedä vasenta ja oikeaa?
Jos meinaa oikea ja vasen mennä sekaisin, niin parasta hankkia VOLVO , on aina ratissa vinkki.
:D
Minulla menee helposti oikea ja vasen sekaisin, usein mies sanookin minun ollessani kartanlukija, että ai se toinen vasen :saint:

Toimin ammatissa, jossa oikea ja vasen ovat todella tärkeitä käsitteitä ja sitä pitää miettiä ja tiedostaa kaikenaikaa, minun pitää vaan heiluttaa vähän käsiäni, että tiedän kumpi vasen :D Autolla ajaessani asia ei tuota ongelmaa, koska silloin miellän asian ajattelematta, samoin lentäessäni asia ei tuottanut ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ::
Saadakseen sulta pillua.
Mut ei niin epätoivoinen että sinun piparisi kelpaisi;)

Joo mä olen tullut kahdesti raskaaksi pyhästä hengestä. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja X:
Ulkonäkösi puolesta olet kuin mies...
Mene optikolle. B)
Mene rasvaimuun.:attn:

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Mulla ei ole autoa, eikä varaa hankkia ja ylläpitää sellaista, joten eipä ajokortista olisi mitään iloa.

Ei mullakaan ole autoa kun ei ole siihen varaa, mutta ajokortti kyllä on. Kyllä se helpottaa jos on mahdollisuus lainata joltakin autoa joskus, ei tarvitte pyytää aina kuskaamaan.

Mulla ei ole oikein kellään läheisemmällä tutullakaan autoa. En viitsi ajaa ajokorttia "varastoon", pitäisi saada auto käyttöön ainakin joksikin aikaa, että kehittyisi jonkinlaista rutiinia ajamiseen.

Jos jonnekin ei pääse pyörällä tai julkisilla, niin ei kai mun ole mikään pakko sinne päästä.

Tietty jos nyt saisin jonkun huipputyöpaikan paikasta, jonne päästäkseen olis pakko olla oma auto, niin hankkisin kyllä kortin ja auton. Mutta se vaatisi tietysti sitä, että palkkakin on sen mukainen että sillä kustannetaan nämä molemmat. No way mihinkään osa-aikaiseen siivoojanpaikkaan 30km päässä.

"Jos jonnekin ei pääse pyörällä tai julkisilla, niin ei kai mun ole mikään pakko sinne päästä"

Mahtaa olla ankia elämä kun ei pääse joka paikkaan... Jaa mutta taidat asua kehäkolmosen sisäpuolella, etkä ole vielä edes tajunnut että sen ympärilläkin on elämää. Sääli että sä et pääse sinne :)

En asu kehäkolmosen sisäpuolella, tai lähelläkään, ja jos on hyvä kunto sekä hyvä pyörä, polkupyörällä pääsee moneen semmoiseenkin paikkaan, mihin autolla ei. Suomessa kulkee aikas hyvin myös bussit ja junat ja monet ottaa liftareitakin kyytiinsä oikein mielellään vielä nykypäivänäkin.

Ulkonäkösi puolesta olet kuin mies...
Mene optikolle. B)
Mene rasvaimuun.:attn:

Ei tarvitte. B)

Vaikkapa näin:

Kyydissä oleva mies: "Käänny tästä oikealle, koska vasemmalla on pudotus sillalta jokeen".

Autokoulunopettaja: "Paina kytkintä vasemmalla jalalla ja kaasua oikealla..."

Mies: "Kun peruutat, käännä rattia vasemmalle, ettet osu noihin helvetin enkelien moottoripyöriin..."

Tuossa tapauksessa kannattaa alella sitten vaan VOLVOlla, niin on oikea ja vasen helppo muistaa. ( Blonbivitsi)

Luulisin, että ajokortiton mies on paljon enemmän kummajainen kuin ajokortiton nainen, vaikka eihän se niin pitäisi olla. Meillä kummallakin on kortti, mutta ei autoa, vaikka näin kesällä se olisi aika kätevä mökkireisuilla. Auton vuokraamisen pitäisi halveta, ettei kaikilla tarttisi olla omaa autoa. City car clubissakin auton vuokraaminen on aika tyyristä, jos se auto pääasiassa seisoo mökin pihassa.

Olen selvinnyt tähän ikään saakka (47) ilman ajokorttia ja aion selvitä tästä eteenpäin. Käytän jalkojani, pyörää tai bussia. Harvoin pyydän miestä kuskaamaan, joten se ei rasitu kortittomasta muijastaan. :) Ja toi harvoin on tosiaan sellanen kerta per vuosi.

Vaikkapa näin:

Kyydissä oleva mies: "Käänny tästä oikealle, koska vasemmalla on pudotus sillalta jokeen".

Autokoulunopettaja: "Paina kytkintä vasemmalla jalalla ja kaasua oikealla..."

Mies: "Kun peruutat, käännä rattia vasemmalle, ettet osu noihin helvetin enkelien moottoripyöriin..."
Onneksi osaan ihan itsekkin ajatella ajaessani enkä tarvitse sitä miestä neuvomaan.

;)

Edelleenkään en silti ole tyhmä,kyllä minä väistämissäännöt osaan. :laugh: Se että ne menevät sekaisin jos äkkiä joku niitä tiukkaa ei tarkoita sitä etteikö ne tulisi selkärangasta kun niitä tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen:
No way mihinkään osa-aikaiseen siivoojanpaikkaan 30km päässä.

Minäpä kuljen ja kyllä mä ihan voitolle jään ;)

Ai maksaen samalla autoa ja ajokorttia varten otettujen lainojen lyhennyksiä sekä bensakulut, ilman mitään tukia? Aika köyhästi saa kyllä elellä.

Tosin sinällään mun on turha tätä asiaa pohtia, että olen aiemmin siivoojana saanut niin pahat allergiat niistä pesuaineista, että tuskin kukaan lääkäri suosittelisi mua enää tekemään tuota työtä kun nyt on koulutuskin ihan muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen:
No way mihinkään osa-aikaiseen siivoojanpaikkaan 30km päässä.

Minäpä kuljen ja kyllä mä ihan voitolle jään ;)

Ai maksaen samalla autoa ja ajokorttia varten otettujen lainojen lyhennyksiä sekä bensakulut, ilman mitään tukia? Aika köyhästi saa kyllä elellä.

Mulla on ajokortti hankittu ja maksettu jo 12 vuotta sitten. Ja ihan opiskelijan/osa-aikaisen siivoojan tuloilla pystyn kyllä autoa pitämään. Auto maksoi 2000? ostaessa ja kuluja tulee noin 300?/vuosi plus bensat... ei oo kyllä paljoa...

Yhteistyössä