[QUOTE="vieras";28777079]Mutta et siis kiistä sitä kiistatonta faktaa: Jos seksiä ei ole synnytyksen jälkeen kohtuuajassa, esiim. 1kk-1,5kk jälkeen, niin jokin on pielessä ja oli nyt syy kenen tahansa, niin jossain vaiheessa suhde päättyy eroon kun se ns.terveempi osapuoli fyysisesti eli mies käy vieraissa.
Suhteeseen kuuluu vain seksi oli pieni lapsi tai ei ja joskus on myös tilanteita, jossa sen vaimon on pakko antaa seksiä vaikka ei tekisi mieli. Jos synnyttänyt vaimo luulee, että nyt kun on lapsi, niin ei tarvitse yhtään tyydyttää miestä ja mies suostuu odottomaan hamaan tulevaisuuteen seksiä ja on selibaatissa, niin erehtyy pahan kerran.
Kohta voi olla sen jälkeen yh ja stten onkin kiva muilta yh-mammoilta tältä palstalta kerätä sääliä, kuinka ukko lähti "lissun" matkaan ja itse oli ihan viaton asiaan. Elämä kun on valintoja, itsekin harrastin seksiä viime viikolla vain siksi, että vaimo halusi kikkeliä.[/QUOTE]
Parisuhteeseen kuuluu, että haluaa olla mieliksi puolisolleen. Olkoon se sitten seksiä, läheisyyttä, keskustelua, kotitöiden tasajakoa tai mitä tahansa mitä se puoliso tarvitsee. Aina tulee kausia että toista ei huvita, tai että on väsymystä tai stressiä tai muita ongelmia. Usein kaikki kulminoituu siihen, että asioista ei osata keskustella, eikä puolisolle osata/haluta kertoa mikä on ongelma ja sitten se eskaloituu siihen, että pihdataan, ryypätään, käydään vieraissa, mäkötetään, nalkutetaan tai tehdään jotain muuta tyhmää.
Olen sitä mieltä, että seksi kuuluu parisuhteeseen. Ja jos tulee kausia, jolloin jostain syystä ei seksiä halua, tätä tilannetta tulee mahdollisimman rehellisesti avata puolisolleen ja päätyä johonkin molempia tyydyttävään ratkaisuun. Olkoon se sitten hetkellinen selibaatti, toisen tyydyttäminen muilla keinoin, vapaa suhde, niiden osa-alueiden korjaaminen, joista ongelma mahdollisesti johtuu tai mikä tahansa muu on pariskunnan itse päätettävä. Ei kaikkia miehiä häiritse se, jos seksiin tulee pitkäkin tauko, jos suhde voi muuten hyvin. Toisia taas häirtisee ja silloin tilanne pitää kyseisen pariskunnan itse selvittää. Olen vakaasti sitä mieltä, että ongelmat kyllä ratkeavat, jos molemmilla puolisoilla on tahtoa ne ratkaista ja kumpikin haluaa olla puolisolleen hyvä ja saada tämän viihtymään parisuhteessa.