Miksi nainen saa jättää miehen, mutta mies ei saa jättää naista?

• Viestiketjun aloittaja EI TAJUA
  • Ensimmäinen viesti
EI TAJUA
Mies jos jättää niin silloin hän automaattisesti hylkää perheensä. Nainen, kun jättää niin ollaan sitä mieltä, että saipas sika ansioinsa mukaan.
Tällä palstalla moni näkee asian näin.

"vieras"
Palstan super mammat myös ovat lähes kaikki sitä mieltä, että kun nainen pettää, niin syy on miehessä joka ei pysty häntä tyydyttämään.

Taas kun mies pettää, on perheenrikkoja ja samantien pitäisi pihalle heittää kun kehtasi käydä vierasta naista panemassa, kun oma eukko on pihdannut 3kk vedoten vauvan tuomaan väsymykseen.

Fakta kun on vaan se, että kerta kun se lapsi on saatu siitettyä ja todistettavasti seksiä on harrastettu aikaisemminkin, niin eipä se seksin harrastaminen voi muuttua yht'äkkiä niin vastenmieliseksi synnytyksen jälkeen.

"..."
[QUOTE="vieras";28776788]Palstan super mammat myös ovat lähes kaikki sitä mieltä, että kun nainen pettää, niin syy on miehessä joka ei pysty häntä tyydyttämään.

Taas kun mies pettää, on perheenrikkoja ja samantien pitäisi pihalle heittää kun kehtasi käydä vierasta naista panemassa, kun oma eukko on pihdannut 3kk vedoten vauvan tuomaan väsymykseen.

Fakta kun on vaan se, että kerta kun se lapsi on saatu siitettyä ja todistettavasti seksiä on harrastettu aikaisemminkin, niin eipä se seksin harrastaminen voi muuttua yht'äkkiä niin vastenmieliseksi synnytyksen jälkeen.[/QUOTE]

Että 3kk synnytyksen jälkeen pitäis olla nauttimassa seksistä? Tiekkö, että se synnytys ei ole ihan mikään kivuton kokemus ja paikat ei ihan hetkessä kaikilla siitä parane.. Siihen kun oikeasti lisäät sen väsymyksen, varsinkin jos "eukko" huolehtii yksin vauvan tarpeista..Tuollaisen miehen sietääkin jättää kun on naisen "tarpeet" ja ymmärrys noin hukassa..

Muutoin aiheesta, niin se on kyllä aivan totta, että tässä asiassa ei olla tasapuolisia! Ehkä tuo asenne tulee siitä, että nainen usein on se, joka on lasten pääasiallinen huoltaja ja lapset asuvat hänen luonaan eron jälkeen, oli syy eroon sitten kummassa tahansa.

[QUOTE="vieras";28776848]Eikö sitä miestään voi sitten tyydyttää kädellä, suulla tai vaikka tissien väliin vai onko nekin paikat 3 kk synnytyksestä kipeinä?[/QUOTE]

Voi toki, jos se hyvältä tuntuu. Mutta kyllä mä kykenen ymmärtämään myös naista, joka ei halua hakata 3kk nyrkkiä, saamatta siitä itse sen kummemmin muuta, kuin spermaisen käden.

Kyllähän se jonkin aikaa voi olla kivaa ja kiihottavaakin, kun saa oman miehensä tyydyttää...mutta en mä kyllä viikkotolkulla jaksaisi noinkin yksipuolista seksiä säännöllisesti harrastaa.

"vieras"
[QUOTE="...";28776823]Että 3kk synnytyksen jälkeen pitäis olla nauttimassa seksistä? Tiekkö, että se synnytys ei ole ihan mikään kivuton kokemus ja paikat ei ihan hetkessä kaikilla siitä parane.. Siihen kun oikeasti lisäät sen väsymyksen, varsinkin jos "eukko" huolehtii yksin vauvan tarpeista..Tuollaisen miehen sietääkin jättää kun on naisen "tarpeet" ja ymmärrys noin hukassa..

Muutoin aiheesta, niin se on kyllä aivan totta, että tässä asiassa ei olla tasapuolisia! Ehkä tuo asenne tulee siitä, että nainen usein on se, joka on lasten pääasiallinen huoltaja ja lapset asuvat hänen luonaan eron jälkeen, oli syy eroon sitten kummassa tahansa.[/QUOTE]

Tässä kohdin pakko sanoa se, että luonnollisesti lasten hoitaminen menee mielestäni 50-50 miehen ja naisen välillä, tietysti järkeä käyttäen koska jos mies käy töissä ja vaimo on kotona lapsen kanssa, niin väkisin se vaimo kotitöitä...yms enemmän tekee miehen työpäivän ajan.

Ja kuka on sanonut, että naisen siittä seksistä pitää nauttia? Fakta on vaan se, että ei se vamo voi laittaa haaroja ½ vuodeksi kiinni siksi vain, että itseään ei kiinnosta seksi. Tai toki voi laittaa ja jokaisella naisella on siihen oikeus, mutta ei tarvitse ihmetellä kun aviomies rupeaa pettämään sen jälkeen ja lopulta jättää pihtaavan vaimonsa.

Lisäksi voihan sitä seksiä miehelle esim. suulla antaa tai kädellä. Pääasia on kuitenkin se, että kotona oleva vaimo muistaa olla myös vaimo ja täyttää kohtuullisissa mittapuissa järkeä käyttäen ns.aviolliset velvollisuudet ja antaa sitä huomiota myös aviopuolisolleen. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta, kun tässä maailmassa mies joutuu harrastamaan vaimonsa kanssa seksiä ilman omia haluja vain siksi, että vaimoa vaan sattuu panettamaan.

....
[QUOTE="vieras";28776862]Tässä kohdin pakko sanoa se, että luonnollisesti lasten hoitaminen menee mielestäni 50-50 miehen ja naisen välillä, tietysti järkeä käyttäen koska jos mies käy töissä ja vaimo on kotona lapsen kanssa, niin väkisin se vaimo kotitöitä...yms enemmän tekee miehen työpäivän ajan.

Ja kuka on sanonut, että naisen siittä seksistä pitää nauttia? Fakta on vaan se, että ei se vamo voi laittaa haaroja ½ vuodeksi kiinni siksi vain, että itseään ei kiinnosta seksi. Tai toki voi laittaa ja jokaisella naisella on siihen oikeus, mutta ei tarvitse ihmetellä kun aviomies rupeaa pettämään sen jälkeen ja lopulta jättää pihtaavan vaimonsa.

Lisäksi voihan sitä seksiä miehelle esim. suulla antaa tai kädellä. Pääasia on kuitenkin se, että kotona oleva vaimo muistaa olla myös vaimo ja täyttää kohtuullisissa mittapuissa järkeä käyttäen ns.aviolliset velvollisuudet ja antaa sitä huomiota myös aviopuolisolleen. Ei ole nimittäin ensimmäinen kerta, kun tässä maailmassa mies joutuu harrastamaan vaimonsa kanssa seksiä ilman omia haluja vain siksi, että vaimoa vaan sattuu panettamaan.[/QUOTE]

Niin no jos se vauvan ja kodin hoitaminen menee edes lähellekään tuota 50/50 (ottaen huomioon toisen töissäkäynnin) ja mies myös tyydyttää ne naisen tarpeet, niin toki silloin myös nainen pitääkseen miehensä tyytyväisenä varmasti tyydyttää miehensä haluja ja avaa ne haarat kun siihen pystyy/tuntuu hyvältä. Tai siis näin kuvittelen. Itse olen meinaan tuon viimeisen lauseen vaimo ja en ole koskaan pihdannut ilman syytä (esim. hiiva/haavauma jne.)

Monet naiset vain tuppaavat valittamaan, että mies unohtaa aivan yhtälailla huomioida ne naisen tarpeet kun se vauva on taloon tullut ja silti ollaan omaa seksuaalista tyydytystä vinkumassa. Synnytyksen jälkeinen aika on rankkaa naiselle monella tapaa ja oma kroppa voi tuntua aika vieraalta, vielä jos eksyt tänne lukemaan kuinka pillusi on pilalle mennyt messuhalli niin siinä voi vähän olla kynnystä "antaa". Veikkaan, että se naisen tarve tuossa kohtaa on, että kumppani pitää hyvänä ilman painetta seksiin ja muistaa kehua sitä raskauden kärsimää kroppaa ja kannustaa jne.

Yleensä toimii parhaiten "kun antaa, niin saa" pitää vain muistaa, että se mitä antaa ei välttämättä ole se sama, mitä itse haluaa..Ei sillä joillain vain on eri halut ja jotkut pihtaavat huvikseenkin.. Esim. meillä mies vain haluaa vähemmän kuin minä ja sen kanssa nyt vain on tultava toimeen ja käytettävä muita avuja..

"vieras"
Niin no jos se vauvan ja kodin hoitaminen menee edes lähellekään tuota 50/50 (ottaen huomioon toisen töissäkäynnin) ja mies myös tyydyttää ne naisen tarpeet, niin toki silloin myös nainen pitääkseen miehensä tyytyväisenä varmasti tyydyttää miehensä haluja ja avaa ne haarat kun siihen pystyy/tuntuu hyvältä. Tai siis näin kuvittelen. Itse olen meinaan tuon viimeisen lauseen vaimo ja en ole koskaan pihdannut ilman syytä (esim. hiiva/haavauma jne.)

Monet naiset vain tuppaavat valittamaan, että mies unohtaa aivan yhtälailla huomioida ne naisen tarpeet kun se vauva on taloon tullut ja silti ollaan omaa seksuaalista tyydytystä vinkumassa. Synnytyksen jälkeinen aika on rankkaa naiselle monella tapaa ja oma kroppa voi tuntua aika vieraalta, vielä jos eksyt tänne lukemaan kuinka pillusi on pilalle mennyt messuhalli niin siinä voi vähän olla kynnystä "antaa". Veikkaan, että se naisen tarve tuossa kohtaa on, että kumppani pitää hyvänä ilman painetta seksiin ja muistaa kehua sitä raskauden kärsimää kroppaa ja kannustaa jne.

Yleensä toimii parhaiten "kun antaa, niin saa" pitää vain muistaa, että se mitä antaa ei välttämättä ole se sama, mitä itse haluaa..Ei sillä joillain vain on eri halut ja jotkut pihtaavat huvikseenkin.. Esim. meillä mies vain haluaa vähemmän kuin minä ja sen kanssa nyt vain on tultava toimeen ja käytettävä muita avuja..
Aika vaikea sitä on synnyttänyttä naista tyydyttää, jos 3kk ei pääse haarojen väliin.

Ja itse olen ainakin jokaisessa aiksemmassa suhteessa tehnyt 50-50 kotityöt puolison kanssa.

[QUOTE="vieras";28776963]Aika vaikea sitä on synnyttänyttä naista tyydyttää, jos 3kk ei pääse haarojen väliin.

Ja itse olen ainakin jokaisessa aiksemmassa suhteessa tehnyt 50-50 kotityöt puolison kanssa.[/QUOTE]

Ja naisenko siis voi tyydyttää vain alapäätä räpläämällä?

Kyllä naisella muitakin alueita vartalossa on, joita koskettamalla nainen pystyy kokemaan seksuallista mielihyvää. Ja jopa saamaan orgasmin.

En tarkkaan muista kuinka pitkä tauko seksissä oli synnytyksen jälkeen, oisko ollut jotain kuukauden luokkaa, siinä kohtaa oli paikat palautunut ja tuntui luontevalta. Kuitenkin imetyshormonit ainakin mulle aiheutti pahaa haluttomuutta, seksi ei vaan yhtään kiinnostanut. Siitäkin huolimatta kuitenkin virittelin itselleni säännöllisesti fiilistä. Mieheni osallistui tasapuolisesti sekä lapsen että kodin hoitoon ja huomioi minua paljon myös antamalla läheisyyttä ja hellyyttä ilman seksiin painostamista ja otti huomioon toiveeni. Kerroin hänelle avoimesti, että hormonien takia halut on nollissa ja miehen aloitteet tuntuvat ikäviltä, joten toivoin, että mieheni antaa minun tehdä aloitteet ja itse antaa vain läheisyyttä ilman, että odottaa sen johtavan seksiin. Itse lupauduin säännöllisesti aloitteita tekemään, kun vähääkään on fiilistä. Molemmat olivat tyytyväisiä, seksiä oli ja arki sujui hienosti. Tilanne tasaantui joissain kuukausissa, jonka jälkeen miehenkin aloitteet taas kiihottavat :)

Mutta usein näissä aloituksissa, joissa seksiä ei synnytyksen jälkeen ole, ei tilanne ole tällainen. Mies vaatii seksiä, naista ei huvita, kumpikaan ei puhu, mies ryyppää sohvalla kaljaa, nainen hoitaa lasta yksin ja nalkuttaa miehelle, joka lähtee käymään vieraissa. Ei kummankaan puolison velvollisuus ole vain tyydyttää toisen tarpeita, hyvässä parisuhteessa se, että haluaa tyydyttää toisen haluja on itsestään selvyys. Yleensä siinä parisuhteessa on vikaa ihan muualla kuin pelkässä seksissä. Tai vaihtoehtoisesti puolisoiden halut eivät lainkaan kohtaa, mutta siitäkin pitäisi voida rakentavasti keskustella (ja huomata se jo kauan ennen lasten hankkimista).

"vieras"
Mutta usein näissä aloituksissa, joissa seksiä ei synnytyksen jälkeen ole, ei tilanne ole tällainen. Mies vaatii seksiä, naista ei huvita, kumpikaan ei puhu, mies ryyppää sohvalla kaljaa, nainen hoitaa lasta yksin ja nalkuttaa miehelle, joka lähtee käymään vieraissa. Ei kummankaan puolison velvollisuus ole vain tyydyttää toisen tarpeita, hyvässä parisuhteessa se, että haluaa tyydyttää toisen haluja on itsestään selvyys. Yleensä siinä parisuhteessa on vikaa ihan muualla kuin pelkässä seksissä. Tai vaihtoehtoisesti puolisoiden halut eivät lainkaan kohtaa, mutta siitäkin pitäisi voida rakentavasti keskustella (ja huomata se jo kauan ennen lasten hankkimista).
Mutta et siis kiistä sitä kiistatonta faktaa: Jos seksiä ei ole synnytyksen jälkeen kohtuuajassa, esiim. 1kk-1,5kk jälkeen, niin jokin on pielessä ja oli nyt syy kenen tahansa, niin jossain vaiheessa suhde päättyy eroon kun se ns.terveempi osapuoli fyysisesti eli mies käy vieraissa.

Suhteeseen kuuluu vain seksi oli pieni lapsi tai ei ja joskus on myös tilanteita, jossa sen vaimon on pakko antaa seksiä vaikka ei tekisi mieli. Jos synnyttänyt vaimo luulee, että nyt kun on lapsi, niin ei tarvitse yhtään tyydyttää miestä ja mies suostuu odottomaan hamaan tulevaisuuteen seksiä ja on selibaatissa, niin erehtyy pahan kerran.

Kohta voi olla sen jälkeen yh ja stten onkin kiva muilta yh-mammoilta tältä palstalta kerätä sääliä, kuinka ukko lähti "lissun" matkaan ja itse oli ihan viaton asiaan. Elämä kun on valintoja, itsekin harrastin seksiä viime viikolla vain siksi, että vaimo halusi kikkeliä.

[QUOTE="vieras";28777079]Mutta et siis kiistä sitä kiistatonta faktaa: Jos seksiä ei ole synnytyksen jälkeen kohtuuajassa, esiim. 1kk-1,5kk jälkeen, niin jokin on pielessä ja oli nyt syy kenen tahansa, niin jossain vaiheessa suhde päättyy eroon kun se ns.terveempi osapuoli fyysisesti eli mies käy vieraissa.

Suhteeseen kuuluu vain seksi oli pieni lapsi tai ei ja joskus on myös tilanteita, jossa sen vaimon on pakko antaa seksiä vaikka ei tekisi mieli. Jos synnyttänyt vaimo luulee, että nyt kun on lapsi, niin ei tarvitse yhtään tyydyttää miestä ja mies suostuu odottomaan hamaan tulevaisuuteen seksiä ja on selibaatissa, niin erehtyy pahan kerran.

Kohta voi olla sen jälkeen yh ja stten onkin kiva muilta yh-mammoilta tältä palstalta kerätä sääliä, kuinka ukko lähti "lissun" matkaan ja itse oli ihan viaton asiaan. Elämä kun on valintoja, itsekin harrastin seksiä viime viikolla vain siksi, että vaimo halusi kikkeliä.[/QUOTE]

Parisuhteeseen kuuluu, että haluaa olla mieliksi puolisolleen. Olkoon se sitten seksiä, läheisyyttä, keskustelua, kotitöiden tasajakoa tai mitä tahansa mitä se puoliso tarvitsee. Aina tulee kausia että toista ei huvita, tai että on väsymystä tai stressiä tai muita ongelmia. Usein kaikki kulminoituu siihen, että asioista ei osata keskustella, eikä puolisolle osata/haluta kertoa mikä on ongelma ja sitten se eskaloituu siihen, että pihdataan, ryypätään, käydään vieraissa, mäkötetään, nalkutetaan tai tehdään jotain muuta tyhmää.

Olen sitä mieltä, että seksi kuuluu parisuhteeseen. Ja jos tulee kausia, jolloin jostain syystä ei seksiä halua, tätä tilannetta tulee mahdollisimman rehellisesti avata puolisolleen ja päätyä johonkin molempia tyydyttävään ratkaisuun. Olkoon se sitten hetkellinen selibaatti, toisen tyydyttäminen muilla keinoin, vapaa suhde, niiden osa-alueiden korjaaminen, joista ongelma mahdollisesti johtuu tai mikä tahansa muu on pariskunnan itse päätettävä. Ei kaikkia miehiä häiritse se, jos seksiin tulee pitkäkin tauko, jos suhde voi muuten hyvin. Toisia taas häirtisee ja silloin tilanne pitää kyseisen pariskunnan itse selvittää. Olen vakaasti sitä mieltä, että ongelmat kyllä ratkeavat, jos molemmilla puolisoilla on tahtoa ne ratkaista ja kumpikin haluaa olla puolisolleen hyvä ja saada tämän viihtymään parisuhteessa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28777079]Mutta et siis kiistä sitä kiistatonta faktaa: Jos seksiä ei ole synnytyksen jälkeen kohtuuajassa, esiim. 1kk-1,5kk jälkeen, niin jokin on pielessä ja oli nyt syy kenen tahansa, niin jossain vaiheessa suhde päättyy eroon kun se ns.terveempi osapuoli fyysisesti eli mies käy vieraissa.

Kohta voi olla sen jälkeen yh ja stten onkin kiva muilta yh-mammoilta tältä palstalta kerätä sääliä, kuinka ukko lähti "lissun" matkaan ja itse oli ihan viaton asiaan. Elämä kun on valintoja, itsekin harrastin seksiä viime viikolla vain siksi, että vaimo halusi kikkeliä.[/QUOTE]

onneksi mulla on fiksumpi aviomies ja näin loppuraskaudessa se on se mies joka vähemmän sitä seksiä haluaa koska vauva häiritsee. Enään emme voi edes harrastaa, koska on riski synnyttää liian ajoissa ja seksi kielletty. Että tässä nyt todennäköisesti menee helposti pari kuukautta kun sitä seksiä ei yksinkertaisesti voi harrastaa. Itse rakastan ja nautin seksistä. Yleensä synnytyksen jälkeen 3-4 viikon jälkeen voi seksiä harrastaa (ei tosiaan aikaisemmin, jos et halua baimollesi kohtutulehdusta tai avata tikkejä). Joillain repeämät niin pahoja että palautumiseen menee kuukausia jos esimerkiksi väliliha repeää.

Toinen juttu jos vauvalla on koliikki ja huutaa jos ei ole sylissä. Ei sekään mahdotonta ole ja jos vauva hiljenee tunniksi, oletatko että se vaimo tyydyttää sen ainoan lepotaukonsa sinut kädellä? Vai oletatko sen jälkeen äidin muuttuvan seksipommiksi joka on taas niin villi.

Tottakai haluttomuus pitää hoitaa mutta että miehen on normaalia pettää kun nainen ei voi kuukauteen seksiä harrastaa.

"vieras"
Ja tuohon itse aloitukseen...

on idiootti miehiä ja naisia. Enemmän ne miehiä ovat jotka käyttäytyvät törkeämmin. On oikeasti miehiä, jotka jättävät perheensä "kun ei ollutkaan isäksi". Ei sitä tuollaisesta syystä voi perhettään jättää tai en kyllä kunnioittaisi sellaista miestä enään hetkeäkään. Ei mitään selkärankaa. Ei sitä koiraakaan voi ottaa ja pistää pois, kun ilman koiraa onkin parempi. Olisi jäänyt sinkulsi jos ei ole varma perheelämästä. Miten joku voi hylätä lapsensa...oma lapsi kärsimään kun on niin paljon helpompi elämä kun voi unohtaa sen lapsen olemassaolon.

Ero on ihan normaali asia jos parisuhde ei toimi. Ei sitäkään tulisi rikkoa ilman kunnon syytä. Yksi kunnon syy on jos ei ole seksiä, mutta heti synnytyksen jälkeen ei voi olettaa että voi seksiä harrastaa. Normaalisti menee vähintään kuukausi ja jos mies ei jaksa odottaa, tarvitsisi jotain itsehillintää ja järkeä päähän. Saman ne naisetkin kestävät ja monet naiset nauttivat seksistä yhtälailla kun mies. Eivät vaan voi edes pettää kun on haavat alapäässä.

On niitä muitakin syitä eroon, ja se on ihan puolisoiden välinen asia. Jos mies olettaa että elämä on sitä että käydään töissä ja harrastuksissa ja vaimo kuskaa ruokaa pöytään ja siivoaa...mikä parisuhde se on? Ei tosiaan ole ihme jos vaimo ei ole tyytyväinen ja alkaa sanomaan asioista. Jos on tosiaan niin itsekäs niin Miksei elä yksin? Ei kenenkään tarvitse pakosti parisuhteeseen mennä.

säpäle harmaana
Mies jos jättää niin silloin hän automaattisesti hylkää perheensä. Nainen, kun jättää niin ollaan sitä mieltä, että saipas sika ansioinsa mukaan.
Tällä palstalla moni näkee asian näin.
On kaksi eri asiaa jättää perheensä ja jättää puolisonsa. Ei se ole sidoksissa sukupuoleen. Perheensä hylkääminen on aina vähän kyseenalaista, koska se sisältää myös lapsien hylkäämisen.

Yhteistyössä