Miksi nainen ei halua seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Eetu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsekin "haluttomuudesta" pitkään kärsineenä olen miettinyt tätä aihetta paljon ja hartaasti. Mielestäni parisuhteen muodostumisessa nykyisin kiinnitetään paljon huomiota kumppanuuteen, ystävyyteen, lapsihaaveisiin, ja muihin suhteen toimivuuden kannalta keskeisiin asioihin, kun etsitään sitä sopivaa kumppania - mutta seksuaalisuus jää usein täysin varjoon. Alkuihastumisen huumassahan yhteensopivuudesta huolehtivat hormonit ja tunnemyrsky, mutta kun arki asettuu uomiinsa, tulevatkin vastaan ongelmat seksielämässä. Jotenkin ajatellaan, että seksi on kuitenkin sitä samaa kaikille, vaikka ihmiset ovat myös seksuaalisuutensa suhteen yksilöitä.

Itse ainakin näen seksuaalisuuden yhtenä jatkumona, jonka toisessa ääripäässä ovat seksiaddiktit jotka eivät juuri muuta voi ajatellakaan, kuin seksiä. Toisessa ääripäässä ovat sitten täysin aseksuaalit yksilöt. Suurin osa kuitenkin sijoittuu halujensa ja tarpeidensa suhteen jonnekin sinne viivan keskipaikkeille. Ja jos suhteen molemmat osapuolet ovat suurin piirtein samassa kohtaa, suhdekin tietysti toimii asian suhteen, tai vaatii vain hieman kompromisseja. Ongelma syntyy, jos pari on hyvin etäällä toisistaan seksin suhteen. Siinä ei syyllistäminen auta. Jos toinen luonnostaan tarvitsee ja haluaa vähemmän, se ei tarkoita, että hän olisi "pihtari", tai että hän tekisi seksistä kauppatavaraa. Jos ei kiinnosta, ei kiinnosta. Se ei ole "väärin" tai "epänormaalia", mutta tietysti enemmän haluavan osapuolen kannalta ongelmallinen tilanne. Usein se, jota syytetään "pihtaamisesta" on yhtä lailla ahdistunut tilanteesta, tuntee itsensä vialliseksi, ja masentuu entisestään. Ei siis auta syyllistää, kiristää tai lahjoakaan.

Kyse ei myöskään ole pelkästä määrästä, vaan myös laadusta. Tällä tarkoitan sitä, mikä toisen saa syttymään, mitkä ovat ne henkilökohtaiset keinot kiihottua: fantasiat, fetissit, tai sen arkisen seksin luonne. Väittäisin, että miehillä useammin kuin naisilla seksi toimii paineiden purkajana, jolla voi helpottaa stressiä, väsymystä ja yleistä ketutusta. Naisilla taas nuo tekijät usein päinvastoin _estävät_ kiihottumisen. Myös tunteilla on naisille keskimäärin enemmän merkitystä. Itse en todennäköisesti pystyisi harrastamaan yhdenillan panoja, lähinnä omista epävarmuuksistani johtuen. En kuitenkaan myöskään kiihotu romanttisesta hötöstä. Kuhertelu, halailu ja lähekkäin oleminen on tärkeä osa parisuhdetta, mutta se ei johda minun kohdallani kiihottumiseen ja seksiin. Minulle seksi on luonnonvoima, intohimoa ja villiä läsnäoloa. Tässä oli paljon yhteensovittamista mieheni kanssa. Hänelle kun arkiseksi oli juurikin tärkeä stressinlaukaisija ja siksi "ihan ok" seksi oli aina parempi kuin ei seksiä ollenkaan. Ajan mittaan olemme hyväksyneet sen, että minä vain olen seksuaalisuudeltani erilainen. Tarvitsen intensiivisyyttä, erilaisia "roolileikkejä", apuvälineitä ja fantasioita kiihottuakseni, mutta sen jälkeen nautinkin täysin siemauksin. Olemme löytäneet jonkinlaisen kompromissin näiden kahden hyvin erilaisen seksuaalisuuden välillä.

Mikä sitten ratkaisuksi näihin ongelmiin? Ensinnäkin minusta pitää selvittää, mikä on perimmäinen "ongelma". Kysehän voi olla todellakin siitä, että yksilöt ovat liian kaukana toisistaan tuolla "seksuaalisuuden viivalla". Toinen ei vain tarvitse seksiä niin paljon. Jos tosiaan on näin, joudutaan miettimään aika radikaaleja ratkaisuja: onko tämä ongelma riittävä syy erota? Onko mahdollista päästä jonkinlaiseen kompromissiin? Auttaisiko avoin suhde? (Googlettakaa Dan Savagen termi "Monogamish")
Kyse voi olla myös elämäntilanteesta: nainen on stressaantunut, eikä siis seksi kiinnosta, väsymys, pienet lapset, monissa näissä asioissa voi tosiaan kotitöiden tasapuolisempi jakaminen auttaakin tilanteen parantamisessa.
Tai sitten on kyse siitä, ettei toinen tunne omaa seksuaalisuuttaan: mitä tahtoo, mikä kiihottaa. Oletetaan, että kaikkihan tykkäävät nuolemisesta, mikä ei tosiaankaan pidä paikkaansa. Minä en pidä siitä, että minua nuollaan. Sen sijaan kiihotun suunnattomasti siitä, että annan suuseksiä miehelle. Osa voi jopa kieltää tarpeensa, koska pitää niitä "väärinä" tai "huonoina", ja keskittyä vain toisen tarpeisiin. Tämä on kuitenkin pidemmän päälle aika huono ratkaisu. Esim BDSM-yhteisöissä käytetään paljon erilaisia "checklistejä", joiden avulla voidaan helposti kertoa omista toiveista ja siitä, mikä kiihottaa ja mitä ei ehdottomasti halua. (Esim: http://www.cepemo.com/checklist.html. Tarkoitus ei siis todellakaan ole käyttää tällaista listaa jonkinlaisena "kova jätkä"-listana, vaan todellakin miettiä, mitkä asiat kiihottavat, mitä ehdottomasti haluaa seksissä olevan, mitä haluaisi kokeilla, ja mitä ei missään tapauksessa halua ajatellakaan... Ne voivat auttaa myös fantasioinnissa, mikä puolestaan voi vaikuttaa seksuaalisuuteen positiivisesti - jos ei ole esim. koskaan tottunut luomaan omia fantasioita.

Meillä kanssa samaa ongelmaa eli vaimoa ei seksi kiinnosta ku erittäin harvoin ja sekin minun aloitteesta, hän ei itse ole aloitetta tehnyt moneen vuoteen, kerran teki sit kun asiasta mainitsin ja kysyin kohteliaasti että onko hänellä mitään haluja mua kohtaan enää. Mutta kun joku tuolla mainitsi noista kotitöistä ja vetovastuusta niin nousi mulla niskakarvat pystyyn, kyllä nyt ainakin on niin että emäntä saa katsoa peiliin tässä asiassa ja luulen että näin se menee aika monella muullakin.

Meillä kun kotona sellainen tilanne et itse käyn helsingissä asti töissä päivittäin ja pelkästään työmatkaan menee toista tuntia/suunta ja työpäivälle tulee mittaa helposti 10-12h. Minun palkastani maksetaan talolaina kokonaisuudessaan sekä remontti laina, teen talon remontit itse, korjasin kylpyhuoneen, saaneerasin lämmitys järjestelmän, korjaan molempien autot, leikkaan nurmikon ja kannan kaikki raskaat esiit tms, ostin uuden pesukoneen vanhan hajotessa ja asensin paikoilleen....pitäiskö mun vielä ottaa vetovastuu ja tehdä töiden jälkeen ruoat, hoitaa lapset ja tehdä tiskit? No laskin tuossa että töiden jälkeen mulle jää valveilla olo aikaa sellainen 4-5h ja emäntä on päivät kotona et saattaisin jotenkin ehtiä tekeen ruoat ja ne tiskit mut sit sais romahtaa suoraan sänkyyn ilman et kerkii ees suihkuun.

[QUOTE="timo";30264216]Meillä kanssa samaa ongelmaa eli vaimoa ei seksi kiinnosta ku erittäin harvoin ja sekin minun aloitteesta, hän ei itse ole aloitetta tehnyt moneen vuoteen, kerran teki sit kun asiasta mainitsin ja kysyin kohteliaasti että onko hänellä mitään haluja mua kohtaan enää. Mutta kun joku tuolla mainitsi noista kotitöistä ja vetovastuusta niin nousi mulla niskakarvat pystyyn, kyllä nyt ainakin on niin että emäntä saa katsoa peiliin tässä asiassa ja luulen että näin se menee aika monella muullakin.

Meillä kun kotona sellainen tilanne et itse käyn helsingissä asti töissä päivittäin ja pelkästään työmatkaan menee toista tuntia/suunta ja työpäivälle tulee mittaa helposti 10-12h. Minun palkastani maksetaan talolaina kokonaisuudessaan sekä remontti laina, teen talon remontit itse, korjasin kylpyhuoneen, saaneerasin lämmitys järjestelmän, korjaan molempien autot, leikkaan nurmikon ja kannan kaikki raskaat esiit tms, ostin uuden pesukoneen vanhan hajotessa ja asensin paikoilleen....pitäiskö mun vielä ottaa vetovastuu ja tehdä töiden jälkeen ruoat, hoitaa lapset ja tehdä tiskit? No laskin tuossa että töiden jälkeen mulle jää valveilla olo aikaa sellainen 4-5h ja emäntä on päivät kotona et saattaisin jotenkin ehtiä tekeen ruoat ja ne tiskit mut sit sais romahtaa suoraan sänkyyn ilman et kerkii ees suihkuun.[/QUOTE]

Tässä on hyvä esimerkki siitä, miksi ei toimi sellainen, että toinen vanhemmista käy töissä ja toinen on kotona. Mieluummin niin, että kummallakin on ura ja työ tai että kumpikin on kotona tai korkeintaan osa-aikatöissä. Jälkimmäinen toki on muuten huonompi ratkaisu, mutta kaikkein huonoin on parisuhteen kannalta sellainen, että toinen rakentaa uraa ja toisen päivien täytteeksi jäävät kotityöt.

[QUOTE="timo";30264216]Meillä kanssa samaa ongelmaa eli vaimoa ei seksi kiinnosta ku erittäin harvoin ja sekin minun aloitteesta, hän ei itse ole aloitetta tehnyt moneen vuoteen, kerran teki sit kun asiasta mainitsin ja kysyin kohteliaasti että onko hänellä mitään haluja mua kohtaan enää.[/QUOTE]

I hear you bro... täällä sama juttu. Sai mut uskomaan että olen kohtuuton kun rupean tekemään jostain seksistä tai seksittömyydestä onkelmaa, kun elämän puitteet on muuten niin hyvin, viiden vuoden sisällä velaton asunto jne.

Mut jotekin vaan... ei sen pitäis niin mennä että KAIKKI menee seksin ohi tärkeysjärjestyksessä. Sitä tehdään JOS on on joskus aikaa, energiaa ja haluaa samaan aikaan. Eli ei about koskaan. Ja tästä ei saa mainita, muuten "loukkaa" jumalavita. Että näin meillä juu.

Intohimon tarttis pysyä parisuhteen keskiössä, sellasena energiaa tuottavana ytimenä, jonka ympärille sitten rakennetaan koko ajan enemmän kaikkea. Mut ei se automaattisesti pysy.

[QUOTE="Joni";30264236]I hear you bro... täällä sama juttu. Sai mut uskomaan että olen kohtuuton kun rupean tekemään jostain seksistä tai seksittömyydestä onkelmaa, kun elämän puitteet on muuten niin hyvin, viiden vuoden sisällä velaton asunto jne.

Mut jotekin vaan... ei sen pitäis niin mennä että KAIKKI menee seksin ohi tärkeysjärjestyksessä. Sitä tehdään JOS on on joskus aikaa, energiaa ja haluaa samaan aikaan. Eli ei about koskaan. Ja tästä ei saa mainita, muuten "loukkaa" jumalavita. Että näin meillä juu.

Intohimon tarttis pysyä parisuhteen keskiössä, sellasena energiaa tuottavana ytimenä, jonka ympärille sitten rakennetaan koko ajan enemmän kaikkea. Mut ei se automaattisesti pysy.[/QUOTE]

Kyllähän parisuhde on valtavasti muuttunut, jos kiinnostus seksiin loppuu totaalisesti. Se muutos voi toki johtua kummasta vaan tai molemmista. Jotenkin tuo talo-viittaus kuulostaa siltä, että parisuhde on alkanut pyöriä liikaa talon yms epäolennaisen ympärillä - tai voihan olla, että niin ei ole, mutta aika usein kuulostaa, että ihmisten mielestä parisuhde on "yritys", jonka tehtävä on hoitaa arkea ja rakentaa sellaisia elämän puitteita kuten juuri maksaa talolainaa pois. Talosta yms tulee pääasia ja elämän tärkein tavoite, ja mahdollisesti se sitten syö kiinnostusta parisuhteesta - jonka luonne on jo ajat sitten muuttunut "yhteiseksi yritykseksi".

Voi olla toki, ettei tämä analyysi päde teihin, kirjoitinpa vaan mitä tuli mieleen. Luulisi kuitenkin, että jos ei mitään dramaattista ikävää ole tuossa välissä tapahtunut, asiat voisi korjatakin vielä. Ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30264252:
Kyllähän parisuhde on valtavasti muuttunut, jos kiinnostus seksiin loppuu totaalisesti. Se muutos voi toki johtua kummasta vaan tai molemmista. Jotenkin tuo talo-viittaus kuulostaa siltä, että parisuhde on alkanut pyöriä liikaa talon yms epäolennaisen ympärillä - tai voihan olla, että niin ei ole, mutta aika usein kuulostaa, että ihmisten mielestä parisuhde on "yritys", jonka tehtävä on hoitaa arkea ja rakentaa sellaisia elämän puitteita kuten juuri maksaa talolainaa pois. Talosta yms tulee pääasia ja elämän tärkein tavoite, ja mahdollisesti se sitten syö kiinnostusta parisuhteesta - jonka luonne on jo ajat sitten muuttunut "yhteiseksi yritykseksi".

Voi olla toki, ettei tämä analyysi päde teihin, kirjoitinpa vaan mitä tuli mieleen. Luulisi kuitenkin, että jos ei mitään dramaattista ikävää ole tuossa välissä tapahtunut, asiat voisi korjatakin vielä. Ehkä.

Jees, noinhan se menee, tosin meillä ei ole kysymys talonrakennusprojektista, vaan ihan rivitaloasunnosta joka aikoinaan päätettiin ostaa, sydän täynnä toivoa että yhdessä pysytään ja homma onnistuu. Hyvä elämä ollut yhdessä, työasioissa ei ole tullut turpaan tms. joten nyt viiden vuoden sisällä on mahdollisuus kuitata talolaina kokonaan pois. Sitten on yks suuri etappi saavutettu ja loppuelämä vois alkaa.

Vaimo käyttää tätä ja muitakin juttuja sellasena outona rinnastuksena seksille. Eli meillä on materiaalisesti niin hyvä elämä, joka on vaatinut työtä, kärsivällisyyttä ja riskejä, että on hävyttömän epäreilua ruveta ottamaan jotain seksielämän autiutta esiin. Se on kuulemma esimerkki siitä ettei osaa olla mihinkään tyytyväinen. Että asiat pitäis kuulemma laittaa "mittasuhteisiin". En mä tajua tollasta. Ihan sama vaikka olis kuinka hienosti omaisuusasiat, kun intohimo kuolee, menee parisuhde kohta perässä. Ellei sitten molemmat tyydy johonkin kaveriavioliittoon.

Nyt meillä on seksiä about kerran kuussa ehkä, se tapahtuu aina mun alotteesta ja on aika intohimotonta. En mä edes odota että olis villiä seksiä joka päivä, että aina pitäis jaksaa ja haluta kun mäkin. Mutta jos olis kuukaudessa vaikka toinenkin kerta, niin että vaimo tekee alotteen, niin se olis jo oikeasti paljon. Eikä kyse oo pelkistä seksialoitteista vaan ihan kaikki siihen liittyvä, kuten koskettelu ja puristelu. Ei mitään enää vuosiin.

[QUOTE="timo";30264216]Meillä kanssa samaa ongelmaa eli vaimoa ei seksi kiinnosta ku erittäin harvoin ja sekin minun aloitteesta, hän ei itse ole aloitetta tehnyt moneen vuoteen, kerran teki sit kun asiasta mainitsin ja kysyin kohteliaasti että onko hänellä mitään haluja mua kohtaan enää. Mutta kun joku tuolla mainitsi noista kotitöistä ja vetovastuusta niin nousi mulla niskakarvat pystyyn, kyllä nyt ainakin on niin että emäntä saa katsoa peiliin tässä asiassa ja luulen että näin se menee aika monella muullakin.

Meillä kun kotona sellainen tilanne et itse käyn helsingissä asti töissä päivittäin ja pelkästään työmatkaan menee toista tuntia/suunta ja työpäivälle tulee mittaa helposti 10-12h. Minun palkastani maksetaan talolaina kokonaisuudessaan sekä remontti laina, teen talon remontit itse, korjasin kylpyhuoneen, saaneerasin lämmitys järjestelmän, korjaan molempien autot, leikkaan nurmikon ja kannan kaikki raskaat esiit tms, ostin uuden pesukoneen vanhan hajotessa ja asensin paikoilleen....pitäiskö mun vielä ottaa vetovastuu ja tehdä töiden jälkeen ruoat, hoitaa lapset ja tehdä tiskit? No laskin tuossa että töiden jälkeen mulle jää valveilla olo aikaa sellainen 4-5h ja emäntä on päivät kotona et saattaisin jotenkin ehtiä tekeen ruoat ja ne tiskit mut sit sais romahtaa suoraan sänkyyn ilman et kerkii ees suihkuun.[/QUOTE]

Se, että emäntä on kotona, ei välttämättä tarkoita, että hänellä olisi vapaa-aikaa 4-5 h. Noita sinun mainitsemiasi töitä ei tarvitse tehdä joka päivä, mutta jos kotona on pieniä lapsia, niin niistä ei pysty pitämään vapaa aikaa yhtään, vaan vähintään viiden minuutin välein pitää hyppiä jonkun toivetta toteuttamaan ja tämän lisäksi öisinkin pitää valvoa, mitä tekee tilanteesta todella raskaan.

Asiaa pitääkin tarkastella niin, että molemmilla pitää olla yhtä paljon aikaa nukkumiseen ja vapaa-aikaan. Se ei riitä, että on kotona, jos kuitenkin joutuu olemaan vetovastuussa kaikista lasten tarpeista toisen rohjottaessa vain sohvalla. Välillä pitää antaa toisellekin keskeytymätöntä vapaa-aikaa.

Me on oltu 13v yhessä, seksi ei oo koskaan ollut ihmeellistä. Oon pyytäny mieheltä läheisyyttä yms..äääh. Kyllä hän sua rakastaa vaikka ei oo ruusuilla tanssimista. Joopa joo. Se ei oo väsyny töistä, meillä on vapaa-aikaa hyrymykkä. Se tulee töistä suoraa kotio sohvalle makaan, aina on kämppä tip top, oon käyny kaupassa yms ja käyn lisäks vielä itsekkin kokopäivätöissä. Seksiä on kerran vk miehen aloitteesta, mulla himot 0. Aikani viä kattelen ja lähen. Kyllä jossain on parempi mies mua varten, joka saa himotki herää.

Ihan kuin minun suustani.

Ja noinhan se menee. Kun mies on 12h päivästä leipätyössä, niin ajan kanssa kodista tulee naisen valtakunta, jossa on naisen rutiinit ja aikataulut, joista mies on ulkona kuin lintulauta. Viikonloppuna sitten kun mies leikkaa sen nurmikon, korjaa auton ja asentaa pesukoneen, niin nainen alkaa tuumia, että tuo ei koskaan ole minun kanssani. Etenkin jos nainen on mielessään suunnitellut, että lauantaina noustaan seitsemältä, juodaan kahvit, käydään kävelyllä ja vaihdetaan syysverhot, niin mies onnistuu pilaamaan ihan koko viikonlopun tekemällä niin suurta syntiä, että nukkuu lauantaina kymmeneen. Kun mykkäkoulu päättyy, niin miehelle paljastuu, että kaksi viikkoa sitten lauantainakin sinä vaan nukuit.

Pikkuhiljaa mies lakkaa olemasta kiinnostava ja se kun tapahtuu, niin mies ei voi tehdä mitään parantaakseen tilannetta. Sitten hiipuu seksi ja tuossa vaiheessa ainoa mitä mies voi tehdä on alkaa etsimään uutta osoitetta.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
[QUOTE="Pera";30265071]Ihan kuin minun suustani.

Ja noinhan se menee. Kun mies on 12h päivästä leipätyössä, niin ajan kanssa kodista tulee naisen valtakunta, jossa on naisen rutiinit ja aikataulut, joista mies on ulkona kuin lintulauta. Viikonloppuna sitten kun mies leikkaa sen nurmikon, korjaa auton ja asentaa pesukoneen, niin nainen alkaa tuumia, että tuo ei koskaan ole minun kanssani. Etenkin jos nainen on mielessään suunnitellut, että lauantaina noustaan seitsemältä, juodaan kahvit, käydään kävelyllä ja vaihdetaan syysverhot, niin mies onnistuu pilaamaan ihan koko viikonlopun tekemällä niin suurta syntiä, että nukkuu lauantaina kymmeneen. Kun mykkäkoulu päättyy, niin miehelle paljastuu, että kaksi viikkoa sitten lauantainakin sinä vaan nukuit.

Pikkuhiljaa mies lakkaa olemasta kiinnostava ja se kun tapahtuu, niin mies ei voi tehdä mitään parantaakseen tilannetta. Sitten hiipuu seksi ja tuossa vaiheessa ainoa mitä mies voi tehdä on alkaa etsimään uutta osoitetta.[/QUOTE]

Voi mussukat:heart:

Kannattaa opetella puhumaan suhteessa, koskee myös naisia... en ole tavannut ketään joka osaa lukea ajatuksia...

Meillä kun kotona sellainen tilanne et itse käyn helsingissä asti töissä päivittäin ja pelkästään työmatkaan menee toista tuntia/suunta ja työpäivälle tulee mittaa helposti 10-12h. Minun palkastani maksetaan talolaina kokonaisuudessaan sekä remontti laina, teen talon remontit itse, korjasin kylpyhuoneen, saaneerasin lämmitys järjestelmän, korjaan molempien autot, leikkaan nurmikon ja kannan kaikki raskaat esiit tms, ostin uuden pesukoneen vanhan hajotessa ja asensin paikoilleen....pitäiskö mun vielä ottaa vetovastuu ja tehdä töiden jälkeen ruoat, hoitaa lapset ja tehdä tiskit? No laskin tuossa että töiden jälkeen mulle jää valveilla olo aikaa sellainen 4-5h ja emäntä on päivät kotona et saattaisin jotenkin ehtiä tekeen ruoat ja ne tiskit mut sit sais romahtaa suoraan sänkyyn ilman et kerkii ees suihkuun.[/QUOTE]Nyt eletään vuotta 2014 ja tämän päivän miehen tehtävänä on lapset siitettyään luovuttaa pallinsa pois tarpeettomana ja alistua naisen tahtoon 24/7. Miehen tehtäviin kuuluvat tämän jälkeen mm. elättäjän, siivoojan, lasten- ja kodinhoitajan sekä naisen henkisen likaviemärin työt, naisen sanelemalla aikataululla mutta kuitenkin niin ettei mikään työ vie toiselta liikaa aikaa. Jos yrität luistella mistään edellämainituista töistä olet arvoton SIKA joka naisen kuuluu jättää.

Karmealla tavalla jatkuvasti voimistuva ja yleistyvä feministinen ajattelutapa on täysin sairasta ja mädättää ennen pitkää koko länsimaisen yhteiskunnan.

Nyt eletään vuotta 2014 ja tämän päivän miehen tehtävänä on lapset siitettyään luovuttaa pallinsa pois tarpeettomana ja alistua naisen tahtoon 24/7. Miehen tehtäviin kuuluvat tämän jälkeen mm. elättäjän, siivoojan, lasten- ja kodinhoitajan sekä naisen henkisen likaviemärin työt, naisen sanelemalla aikataululla mutta kuitenkin niin ettei mikään työ vie toiselta liikaa aikaa. Jos yrität luistella mistään edellämainituista töistä olet arvoton SIKA joka naisen kuuluu jättää.

Karmealla tavalla jatkuvasti voimistuva ja yleistyvä feministinen ajattelutapa on täysin sairasta ja mädättää ennen pitkää koko länsimaisen yhteiskunnan.

Jos koet elämän naisten kanssa hankalana, niin ei kai mikään pakko ole naisten kanssa olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30266380:
Jos koet elämän naisten kanssa hankalana, niin ei kai mikään pakko ole naisten kanssa olla?
Vähän tulee tuntu, ettei tämä muuan mies olekaan (ollut, ainakaan kovin paljoa). On se jännä miten mahdollisten yksittäisten tapausten perusteella voi määritellä kokonaisen sukupuolen, puolet ihmiskunnasta...

Mörköäiti ( sanon tämä kaikella rakkaudella, ei aleta sotimaan, kun ollaan niin eri linjoilla:heart::kiss:)

Itse olen samaa mieltä. Naiset voivat kyllä pehmentää otettaan ja hengittää vapaammin. Naisille tulee enemmän tilaa olla kun mies saa oman urostilansa.

Tietenkin se, että mies on mies tarkoittaa sitä, että tosiaan huolehtii siitä perheestään. ON PAIKALLA, eikä KALJALLA.

Jos mies haluaa että häntä kohdellaan miehenä, hänen on oltava mies. Vastuullinen mies.
Sitten on se puhuminen. PUHU. Miehen on opeteltava puhumaan.¨Naiset nalkuttavat siksi, kun miehet eivät "muista" vastata..

Ja kannattaa rakentaa suhdetta koko ajan. Olla suora ja rehellinen ja pitää suhde läpinäkyvänä, ei mitään salaisuuksia.

En halua seksiä koska mieheni on niin lihava että seksi on nykysin fyysisestikin aika hankalaa, puhumattakaan sitten henkisestä puolesta. Haluja ei ole. Seksi ei koskaan ole ollu hyvää mutta muuten arkielämä on ihan ok. Eli ei oo alko ongelmaa tai väkivaltaa, perinteisiä riitoja kotitöistä ja rahasta kyllä riiittää. Mieheni on hyvä isä lapsille. Oon ajatellu että pärjään ilman seksiä, mutta mutta... Nyt alkaa 40v kolkutella oven takana ja haluja olisi... Meinasin räjähtää kiihkosta kun eksyin suutelemaan vieraan miehen kanssa. Mitäpä tehdä? En tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja yks äiti vaannnn;30266546:
En halua seksiä koska mieheni on niin lihava että seksi on nykysin fyysisestikin aika hankalaa, puhumattakaan sitten henkisestä puolesta. Haluja ei ole. Seksi ei koskaan ole ollu hyvää mutta muuten arkielämä on ihan ok. Eli ei oo alko ongelmaa tai väkivaltaa, perinteisiä riitoja kotitöistä ja rahasta kyllä riiittää. Mieheni on hyvä isä lapsille. Oon ajatellu että pärjään ilman seksiä, mutta mutta... Nyt alkaa 40v kolkutella oven takana ja haluja olisi... Meinasin räjähtää kiihkosta kun eksyin suutelemaan vieraan miehen kanssa. Mitäpä tehdä? En tiedä.

Saanko kysyä, milloin lakkasit rakastamasta miestäsi?

Sopiva seksin määrä on kuin veteen piirretty viiva...mikä toiselle riittä on toiselle aivan liian vähän!
Tähän ongelmaan on aika vaikea keksiä ihmelääkettä, koska kyse on kahden ihmisen halujen kohtaamisesta tai kohtaamattomuudesta, kyvystä puhua asioista, haluista tai kyvystä sanoa ei jne...

Näin "vanhan akan" vinkkelistä tuntuu, että monilla tuntuu tuo kaikki kaatuvan joko seksiin tai tunteisiin tai kumpaankin...Kuvitellaan hallitsevan sekä parisuhde, perhe, talo, työt, harrastukset kaikki samalla aikaa ja loistavalla teholla...

Joskus vaan kannattaa hellittää suorittamista ja puhua asiat halki, välillä laiskotella ja välillä vaan antaa...tilanteesta, haluista tai lapsista tai paikasta välittämättä...Seksi on tärkeä osa suhdetta tunteiden kera eikä siitä saa tehdä pakkopullaa tai taistelunvälinettä! Olen sillä linjoilla, että joskus on vaan hyvä antaa vaikkei ole fiiliksellä, niin pysyy taito hyppysissä, mutta joskus pitää myös osata sanoa ei...

Itse aloin tekemään kahta työtä ja pelkäsin, että nyt hiipuu kyllä vanhan akan himot...onnex ukko yrittää pitää fiilistä yllä ja itsekkin pitää yrittää välillä olla aloitteelilnen, kun vielä jotain päässä pyörii...=)

4 lapsen äitinä on ollut hetkiä jolloin on kyseenalaistanut koko seksielämän, mutta kaikesta on pitänyt yrittää puhua ja ottaa kritiikki vastaankin, kun toinen on kyllästynyt olemaan aloitteentekijä turhan monta kertaa...

Oon miettiny itekkin... onko se rakkauden loppu kun ei enää halua? Rakkaus/kiintymys/riippuvuus vai mitä? Oonko niin pinnallinen ja itsekeskeinen että ajattelen vaan omaa nautintoa? Miten tähän pisteeseen on tultu, en kyllä tämmöstä ikinä kuvitellu tapahtuvan.

Olisko eri asia jos olisin mies? Olisiko sillon hyväksytympää hakea seksiä kodin ulkopuolelta?

Ei minulla mitään vastauksia mihinkään ole, vaan kysymyksiä.

Ei totisesti olekaan.
Ainakaan tuommoiseen tilanteeseen en enää koskaan aio jäädä, vaan suljen oven hyvissä ajoin takanani.
Elämä on liian lyhyt viettääkseen päivääkään ollen vain sellainen, jonka toinen näkee vain rasittavana ja ällöttävänä satunnaisesti seksiäkin vonkaavana luuserina.

monet akat käyttää seksiä aseena. jos mies ei oo lukenu ajatuksia jostain asiasta/ei oo tajunnu tehä jotain asiaa, niin ei varmana tipu. ku naiset ei tajua, että miehet ei toimi sillä tavalla, niille pitää sanoa jokin toive suoraan; puratko tiskarin, lähdetkö sinä tänään vaihteeksi lasten kanssa ulos? kun mielessään noita asioita koko iltapäivän/illan odottaa tapahtuvaksi, eikä se tietenkään tapahdu (sori yleistys) niin akalle ei jää aiheesta muu ilo, kuin heittäytyä marttyyriksi, teen ite, meen ite, mutta pillua ei tule. se on ainoa lohtu ja mielihyvä minkä tilanteesta saa. ja se on väärin miestä kohtaan ja myös itseä kohtaan

monet akat käyttää seksiä aseena. jos mies ei oo lukenu ajatuksia jostain asiasta/ei oo tajunnu tehä jotain asiaa, niin ei varmana tipu. ku naiset ei tajua, että miehet ei toimi sillä tavalla, niille pitää sanoa jokin toive suoraan; puratko tiskarin, lähdetkö sinä tänään vaihteeksi lasten kanssa ulos? kun mielessään noita asioita koko iltapäivän/illan odottaa tapahtuvaksi, eikä se tietenkään tapahdu (sori yleistys) niin akalle ei jää aiheesta muu ilo, kuin heittäytyä marttyyriksi, teen ite, meen ite, mutta pillua ei tule. se on ainoa lohtu ja mielihyvä minkä tilanteesta saa. ja se on väärin miestä kohtaan ja myös itseä kohtaan

Toimitko itse näin, onko joku kertonut toimivansa näin vai onko tämä vain omaa päätelmääsi (ja jos on, mistä moinen johtopäätös kumpuaa)?

Mun arkikokemukseen (ja ihan palstalta luettuunkaan) ei oikein uppoo tuo, että naiset kuvittelisivat miesten olevan ajatustenlukijoita, vaan kyllä ne useimmiten ihan suoraan sanoo noista tekemisistä (=miehen tulkinnan mukaan nalkuttavat). SIT voi vaikka heittäytyä marttyyriksi, kun mitään ei silti tapahdu hommissa, jotka jonkun on kuitenkin pakko hoitaa.

Mun arkikokemukseen (ja ihan palstalta luettuunkaan) ei oikein uppoo tuo, että naiset kuvittelisivat miesten olevan ajatustenlukijoita, vaan kyllä ne useimmiten ihan suoraan sanoo noista tekemisistä (=miehen tulkinnan mukaan nalkuttavat). SIT voi vaikka heittäytyä marttyyriksi, kun mitään ei silti tapahdu hommissa, jotka jonkun on kuitenkin pakko hoitaa.

Kyllä homma oikeasti menee niin, että kun suhteen laiva alkaa olla karikolla, niin sanomiset ja puhumiset on puhuttu. "Turha tolle on puhua, kun ei se tajua mistään mitään kuitenkaan." Jos kotiin tullessa imuri on unohtunut lattialle, niin naisen silmä näkee vain lattialle unohtuneen imurin, ei sitä onko imuroitu. Sitten nainen huokaa, että "aina sun jälkiäsi saa olla korjaamassa." Jonka jälkeen seuraavaksi nainen huomaa, että ViliPertin farkut on unohtunut laittaa pyykkiin. Jolloin toi saatanan tollo ei välittänyt muistaa sitäkään, että huomenna on luokkakuvaus johon just nää farkut pitää saada jalkaan ja nyt ne eivät aamuksi ehdi kuivua.

[QUOTE="Pera";30266896]Kyllä homma oikeasti menee niin, että kun suhteen laiva alkaa olla karikolla, niin sanomiset ja puhumiset on puhuttu. "Turha tolle on puhua, kun ei se tajua mistään mitään kuitenkaan." Jos kotiin tullessa imuri on unohtunut lattialle, niin naisen silmä näkee vain lattialle unohtuneen imurin, ei sitä onko imuroitu. Sitten nainen huokaa, että "aina sun jälkiäsi saa olla korjaamassa." Jonka jälkeen seuraavaksi nainen huomaa, että ViliPertin farkut on unohtunut laittaa pyykkiin. Jolloin toi saatanan tollo ei välittänyt muistaa sitäkään, että huomenna on luokkakuvaus johon just nää farkut pitää saada jalkaan ja nyt ne eivät aamuksi ehdi kuivua.[/QUOTE]
Niinno jos ollaan jo siinä vaiheessa, että nalkuttamiset on nalkutettu ja kaikki toisen tekemiset ärsyttää, niin tuskin se seksi enää sitten kummallakaan on päällimmäisenä toivelistalla (ainakaan sen oman puolison kanssa)? Vai onko miehillä sittenkin vielä tarve sekstailla sen "hirviöakkansa" kanssa? (Naisena en tiedä, miten miehen pää tässä kohtaa toimii.)

Niinno jos ollaan jo siinä vaiheessa, että nalkuttamiset on nalkutettu ja kaikki toisen tekemiset ärsyttää, niin tuskin se seksi enää sitten kummallakaan on päällimmäisenä toivelistalla (ainakaan sen oman puolison kanssa)? Vai onko miehillä sittenkin vielä tarve sekstailla sen "hirviöakkansa" kanssa? (Naisena en tiedä, miten miehen pää tässä kohtaa toimii.)

Onko tuolla tekemistä sukupuolen kanssa? Vai onko kyse siitä, että siinä vaiheessa kun toinen alkaa suunnitella eroa, tai on jo päätöksen tehnyt, niin jätetyksi tuleva osapuoli vielä jaksaa elätellä toivonkipinää siitä, että asiat voisivat palata entiselleen?
Yleensä eron ottaa nainen, joten kärsijän rooli jää miehelle.

Yhteistyössä