Miksi nainen ÄITI ,joka on hoikka , huoliteltu ja iloinen ärsyttää niin monia ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen kaunis, laiha, urheilullinen, seksikäs, huoliteltu. Tämä ulkonäkö ole mikään taivaan lajha, vaikka luonnostani olenkin kaunis. Arvostan itseäni. Monta vuotta kyllä meni kotona tukka hampussa ja kulahtaneissa vaatteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Minä olen kaunis, laiha, urheilullinen, seksikäs, huoliteltu. Tämä ulkonäkö ole mikään taivaan lajha, vaikka luonnostani olenkin kaunis. Arvostan itseäni. Monta vuotta kyllä meni kotona tukka hampussa ja kulahtaneissa vaatteissa.

Haukutko nykyisin niitä jotka ovat vielä tuossa tilassa missä itse olit ja koetko että ihmiset ovat kateellisia sinulle?

Alkuperäinen kirjoittaja just:
minä kyllä laittaudun ihan itseni vuoksi, en mieheni, saatika joidenkin tuntemattomien naisten!
Meikkaan joka päivä kevyen meikin ja näen hieman vaivaa pukeutumiseni suhteen. Minulla on neljä lasta, enkä koe että lapseni olisivat jotenkin esteenä "laittautumiselleni".
Se on usealle vain tekosyy, minulla itselläni menee joka aamuiseen suihkuun ja laittautumiseen alle puolituntia aikaa, eiköhän jokaiselta sen verran löydy ;)

Tämän tyyppiset kirjoitukset juuri saavat ärsyyntymään. Nimenomaan tämä viimeinen kappale. Annetaan ymmärtää, että ihminen, joka ei laittaudu ja pukeudu tyylikkäästi, on laiska ja saamaton.

En tiedä, onko tämä tarkoituksellista, mutta siltä se kuulostaa.

Itse en meikkaa kuin pari kertaa vuodessa enkä näe suuremmmin vaivaa pukeutumisen suhteen. Kunhan on ehjät, puhtaat ja käytännölliset vaatteet. Hiukset menee aamulla ponnarille ja pidetään puhtaina. Koskaan en ole hiuksia värjännyt, tuttavakampaaja siistii aika ajoin latvat.

Kyse ei ole siitä, etten viitsisi tai jaksaisi. Olen vaan tyytyväinen ulkonäkööni juuri näin. En halua näyttää miltään muulta.

Joskun tunnen kateuden piston, kun näen jonkun oikein sporttisen, hyväkuntoisen naisen. SIINÄ on minun heikko kohtani.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
minä kyllä laittaudun ihan itseni vuoksi, en mieheni, saatika joidenkin tuntemattomien naisten!
Meikkaan joka päivä kevyen meikin ja näen hieman vaivaa pukeutumiseni suhteen. Minulla on neljä lasta, enkä koe että lapseni olisivat jotenkin esteenä "laittautumiselleni".
Se on usealle vain tekosyy, minulla itselläni menee joka aamuiseen suihkuun ja laittautumiseen alle puolituntia aikaa, eiköhän jokaiselta sen verran löydy ;)

Jos asuisit yksin jossain metsämökissä vuoden ajan, niin oliskohan se kevyt meikki silloinkin naamassa ja vaatteet valittu ulkonäön, eikä käytännöllisyyden mukaan. Saanen epäillä :whistle:
Itseä varten laittaudutaan, koska halutaan tuntea itsensä kauniiksi tai huolitelluksi muiden joukossa, mutta aina ne muut tekee sen pakon siihen kaunistautumiseen.

Kyllä todellakin meikkaisin myös tuolloin. Meikkaan itseni sillä se piristää, eikä olo tunnu kulahtaneelta kuten ilman meikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
mä olen huomannut, että ei naiset laittaudu miesten tai itsensä takia vaan muiden naisten....naiset ovat niitä jotka katsoo mitä sinulla päällä tai miten olet meikannut.

Jep, näin on. Mäkin eilen lintsillä, kun odottelin laitteessa menevää tyttöä, katselin muita kanssakulkijoita. En niinkään mieheiä ja vähemmin lapsiakin vaan nimenomaan muita äitejä
=)

:D

Ihan totta ei löydy. Jos laittaisisin kellon soimaan ennenkuin lapset heräävät sen puolituntia ennen kuin pitää niin sitten, mutta en jaksa. Mulle unet ovat laittautumista tärkeämmät. Ja jos tosiaan olemme johonkin lähdössä, niin tahtoo muutenkin jäädä monet asiat rempallaan, ei vain se oma laittautuminen.

Siksi, että niin monet äidit nättävät aivan rupsahtaneilta. Muutama kilo - paljon ylipainoa, teltan näköiset vaatteet päällä, ei meikkiä.. näitä näkee kaupungilla joka nurkan takana. :)

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Ihan totta ei löydy. Jos laittaisisin kellon soimaan ennenkuin lapset heräävät sen puolituntia ennen kuin pitää niin sitten, mutta en jaksa. Mulle unet ovat laittautumista tärkeämmät. Ja jos tosiaan olemme johonkin lähdössä, niin tahtoo muutenkin jäädä monet asiat rempallaan, ei vain se oma laittautuminen.

no joo, tässäkin lienee kyse siitä mitä kukin pitää tärkeänä :)

itse tykkään kulkea nättinä ihmisten ilmoilla, mutta myös itsekseni kotosalla. Se että huolehdin ulkonäöstäni kertoo vain siitä että välitän ja huolehdin itsestäni. Olen valmis sen eteen nousemaan vaikka puoli tuntia aikaisemmin. Sinä taidat vain olla laiska..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luin tuon "tyypillinen näky,.." - ketjun ja tällainen ajatus nousi siitä pintaan.
Tuollaisen kuvailemani naisen niin herkästi haukutaan olevan vain pinnallinen, kopea ja ainakin onneton jollain tapaa. Miksei voi uskoa, että sitä voi olla nätti ja onnellinen ja hyvä ihminen tuollasenakin ? Miksi aina tullaan sanomaan, että "kyllä mä olen ainakin kiloihini tyytyväinen ja mies rakastaa minuu tällasena". Eikö hoikan muka niin tee ? Onko tämä nyt sitten sitä kateutta ?

Ei pääse yleistämään... Tiedän useita laihoja / hoikkia äitejä, jotka on nättejä ja huoliteltuja, mutta eivät ärsyttäviä. Osa pynttäävistä on ylimielisiä ja kylmiä, mut niitä löytyy kookkaammistakin eikä se kylmyys kulje käsi kädessä laittautumisen kanssa muutenkaan. On siis ihan ihmisestä kiinni.

Varmaan monilla on kateutta, varsinkin jos ei pohjimmiltaan ookaan itteensä tyytyväinen... Helppohan sitä on sanoa tykkäävänsä ulkonäöstään sellasenaan, mut ei kaikki oikeesti tykkää. Se, että hyväksyy ittensä sen näkösenä ku on ei suinkaan meinaa sitä, että on tyytyväinen ulkonäköönsä. Muita haukkumalla on helppo väliaikasesti ja keinotekosesti pönkittää itsetuntoonsa, mut ei sellasesta kannattelijaks ole.

Yhteistyössä