Miksi mustat harmailee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä laitan välillä töistä harmaana viestiä, jos teen koneella 'paperitöitä' ja siinä ohessa vilkaisen KaksPlussaa (olen ihan vähän koukuttunut tähän palstaan) tai ruokatauolla jos surffailen. Yleensä kuitenkin kirjaudun.

Lisään tähän, että harmaanakin kuitenkin ilmoitan "Birgitte harmaana" eli nimettömänä harmaana en kirjoita koskaan. Ei mitään ongelmaa kommentoida edes niitä ripuliketjuja ihan omalla nicillä.

Viimeksi muokattu:
Miksei Birgitte tai joku muu koskaan nimettömänä harmaile? Itse joskus kun en jaksa kirjautua saatan kommentoida ja laittaa nickiksi esim vieras tai jfshiovdfs tai evvk. Mielestäni ei ole merkittävää että pitäisi laittaa juuri oman vakkarinick

Laitahan korkki kiinni =)

[QUOTE="vieras";28932185]Mun mielestä on epäilyttävää ja noloa vastata harmaana jonnekin, vaikka olisi musta nicki. Näin tosiaan ylläpidetään sitä puhdasta palstaimagoa.[/QUOTE]

Minä olen jo kauan käyttänyt tätä nimimerkkiäni. En vain jaksa kirjautua tunnuksilla, joten kirjoitan omalla nimimerkilläni mutta harmaana. Onko tämä nyt jollekulle ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28932212:
Minä olen jo kauan käyttänyt tätä nimimerkkiäni. En vain jaksa kirjautua tunnuksilla, joten kirjoitan omalla nimimerkilläni mutta harmaana. Onko tämä nyt jollekulle ongelma?

No tämä keskustelu ei nyt koskenut sinua, tiedät sen itsekin. Pointti oli, että miksi ne mustat kirjoittelee harmaana, jos kerran oma nick löytyy? En itse keksi muuta syytä siihen kuin sen, että vittuillaan tai esitetään omia kärkkäitä mielipiteitä anonyyminä, kun mustana ei uskalleta, eli halutaan säilyttää mustan nickin palstaimago. En väitä, että tämä olisi aina syynä, siksi kysyin ja tein tämän keskustelun.

Eipä nyt satu olemaan mitä heittää ja jos olisi niin en heittäisi :p

[video=youtube;MD4G6Q_Q-xY]http://www.youtube.com/watch?v=MD4G6Q_Q-xY[/video]

[QUOTE="vieras";28932224]En laita, ilta on vielä nuori. Heitä sinä makkaraperunasi roskiin.[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";28932235]No tämä keskustelu ei nyt koskenut sinua, tiedät sen itsekin. Pointti oli, että miksi ne mustat kirjoittelee harmaana, jos kerran oma nick löytyy? En itse keksi muuta syytä siihen kuin sen, että vittuillaan tai esitetään omia kärkkäitä mielipiteitä anonyyminä, kun mustana ei uskalleta, eli halutaan säilyttää mustan nickin palstaimago. En väitä, että tämä olisi aina syynä, siksi kysyin ja tein tämän keskustelun.[/QUOTE]

No itse asiassa en tiennyt. Oletin, että olen aiheesta vallan hyvä esimerkki, kun aloituksessa luki "mustanikki harmaana", ja sitähän minä aina täällä olen. :D

Mutta nytkö tarkoitettiin siis sitä, ettei paljasteta sitä omaa nikkiä, mutta silti annetaan ymmärtää, että joku musta siinä kirjoittelee?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28932252:
No itse asiassa en tiennyt. Oletin, että olen aiheesta vallan hyvä esimerkki, kun aloituksessa luki "mustanikki harmaana", ja sitähän minä aina täällä olen. :D

Mutta nytkö tarkoitettiin siis sitä, ettei paljasteta sitä omaa nikkiä, mutta silti annetaan ymmärtää, että joku musta siinä kirjoittelee?

Ei nyt ihan niinkään, mutta sinähän palstailet oikeastaan aina harmaana. Tarkoitin näitä, jotka yleensä ovat mustana, mutta joskus kommentoivat harmaana jonnekin kertoen samalla keitä ovat. Mietin vain, että miksi sitten on ylipäätään pitänyt palstailla harmaana, mihin keskusteluun ei voi vastata omalla nickillä?

[QUOTE="evvk";28932173]Miksei Birgitte tai joku muu koskaan nimettömänä harmaile? Itse joskus kun en jaksa kirjautua saatan kommentoida ja laittaa nickiksi esim vieras tai jfshiovdfs tai evvk. Mielestäni ei ole merkittävää että pitäisi laittaa juuri oman vakkarinick[/QUOTE]

Toki voisin tehdä noinkin, mutta kai se on vaan pinttynyt tapa ilmoittaa kuka on, vaikka sillä ei olisikaan muille mitään merkitystä.

En vastaa ketjuihin nimettömänä, mutta olen joskus tehnyt aloituksen ihan eri nikillä.
Syynä tunnistettavuus, krjoitan niin paljon asioita että uskon muutamien ainakin tunnistavan, joten aloitus vaikkapa elatusmaksuista ja niiden maksajan käytöksestä on syytä tehdä harmaana, eli vaikka joku tunnistaisi, ei olisi ainakaan suoraan yhdistettävissä.
Esim omat lapseni tietävät nimimerkkini =)

images

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Täällä nyr vaan ollaan kovia muistelemaan menneitä ja kaivamaan menneitä. Eikä epäröidä heittää pa*kaa niskaan heti, kun tilaisuus tulee. Joskus kun alotus on "arkaluontoinen" se on tarkotuksella harmaa, ettei sitä voi jatkossa käyttää mun loukkaamiseen tms. Nykyään tosin palstailen niin vähän, ettei täällä esitetyillä mielipiteillä ole mitään merkitystä. Kommentoinu en juurikaan harmaana tai jos kommentoinkin, niin samalla tavalla olisin sanonut mustanakin.

Yhteistyössä